Muzikál Vlasy v novém provedení. KvětiNOVÉ děti rozvíjí příběh lásky a svobody v moderní době

Květinové děti, divoký tanec a zábava podpořená drogami. A vedle toho protest proti válce, politice a společenským konvencím. To všechno v sobě má muzikál Vlasy - ke světové proslulosti mu pomohl film Miloše Formana. Ten také inspiroval režiséra divadelního představení Šimona Cabana, který muzikál pro pražské Divadlo Kalich nastudoval.

Praha Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Muzikál Vlasy v Divadle Kalich.

Muzikál Vlasy v Divadle Kalich. | Zdroj: Divadlo Kalich

„Vlastně u nás asi málokdo viděl divadelní představení všichni u nás znají úžasný film Miloše Formana Hair. My se vlastně pohybujeme na pomezí obou těchto médií, ale inklinujeme samozřejmě k tomu filmu, protože je nám to bližší možná i tím, že si trošku přisvojíme ten geniální Formanův nápad se záměnou na konci, který v původním ději vlastně vůbec není,“ řekl Radiožurnálu režisér představení v Divadle Kalich Šimon Caban.

Přehrát

00:00 / 00:00

Muzikál Vlasy v novém provedení. KvětiNOVÉ děti rozvíjí příběh lásky a svobody v moderní době

Muzikál Vlasy se na newyorské Brodwayi poprvé objevil v dubnu 1968 a tam se od té doby stal jedním z nejvíce reprízovaných titulů. Představení v Divadle Kalich je však nové.

„My jsme to pojali vlastně tak, že studenti na svůj maturitní ples dělají překvapení, nebo představení. A najednou zjistí, že to, co měli pocit, že je to nějaká prastará záležitost, tak je to hodně aktuální.“

Na jevišti divadla Kalich se vystřídají desítky mladých herců a zpěváků.

„Ten muzikál Hair má základní konflikt jedince, nebo společnosti hippie proti autoritám. Dnešní establishment vlastně nemůžeme mít jako protivníka, protože leckteří mladí jsou s ním, leckteří ne, ale není to prostě tak rozdělené, jako to bylo dříve. Ale my to vlastně diverzifikujeme jiným způsobem. Autority můžou být učitelé, rodiče pochopitelně, to asi platí pořád a každý si tím musí nějakým způsobem projít. To je v tom také zohledněno,“ přibližuje Caban zápletku představení.

Osobnost, jako byl Václav Havel, tu dnes chybí, říkají autoři divadelní inscenace Dopisy Olze

Číst článek

Šimon Caban s herci nad inovovaným a zaktualizovaným obsahem muzikálu také hodně diskutoval:

A co se týká všech těch mladých protagonistů, tak my jsme to opravdu studovali pečlivě, postupně, vlastně všechno jsme si probírali, komunikovali. Nebylo to také, že bych direktivně říkal, že to bude takové a basta. Každý si tu svou roli našel, prožil sám a byl to, na to, že je to muzikál, poměrně intenzivní proces toho zkoušení a uvědomování si těch souvislostí a tak.“

Na scéně se kromě energií nabitých tanečních čísel objevují i velkoplošné projekce. Výtvarnice Zuzana Straková pro představení Vlasy připravila na dvě stovky kostýmů.

Regina Prouzová-Květoňová Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme