Hlavní obsah

Extrémní mexický sporťák má 600 koní na tunu. Vuhl 05RR se chystá i do Evropy

Právo, laz

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Exotická značka Vuhl se po letech lákání a zdlouhavých legislativních záležitostech konečně odhodlala zveřejnit auto, které si můžete koupit. Nekompromisní sportovní vůz vypadá jako okruhový speciál. Budete s ním ale moct i na silnice.

Foto: Vuhl 3x

Mexičané svou chloubu motorismu představili o víkendu ve svém hlavním městě

Článek

Mladá historie automobilky Vuhl sahá jen do roku 2013. Tehdy byl představen malinký sportovní vůz s názvem 05. O tři roky později vznikla ještě více odlehčená verze 05RR, která zaujala fanoušky motorismu na Festivalu rychlosti v Goodwoodu.

Nyní konečně nadešel den, kdy jediná mexická automobilka oznámila zahájení výroby svého vozu. Tvůrci to o víkendu oznámili přímo v Mexico City. V porovnání s klasickou verzí je verze RR o 65 kilogramů lehčí, čímž se ručička vah dostává na 660 kg suché hmotnosti.

V předním nárazníku je zabudováno i tažné oko

Významně vzrostly i výkonnostní parametry motoru. Přeplňovaný čtyřválec od Fordu o objemu 2,3 litru je níže ukotven a má o 115 koňských sil navíc. Celkově dává 390 koňských sil a 500 Nm maximálního točivého momentu. Zadní kola pohání přes sekvenční šestistupňovou převodovku Sadev. Poměr výkonu a hmotnosti činí 600 koní na tunu, což je lepší číslo než u vozů, jako jsou McLaren P1 nebo Bugatti Veyron.

Verze RR je pro drsné okruhové zacházení připravena i díky silnějšímu brzdovému ústrojí, odlišné spojkové sadě a odolnějšímu samosvornému diferenciálu. Podvozek je tužší a k dispozici jsou i okruhové, takzvané slickové pneumatiky. Přesto můžete tento vůz vytáhnout i na běžné silnice, má pro to homologaci. Na prodej bude v Mexiku, Spojených státech, ale i v Evropě. Ceny zatím nebyly zveřejněny.

Zadní spoiler je nepřehlédnutelný

Reklama

Výběr článků

Načítám