Premiérka Mayová ukazuje v náborové reklamě vztyčené prostředníky

22. 1. 2019 | Petr Michl
Nejvtipnější náborový inzerát, který jste viděli. Odloupnul z britské premiérky Theresy Mayové slupku distingované lady a ukázal, co všichni tuší.



I náborové inzeráty dnes potřebují často peníze na propagaci, ať už v obsahové síti Googlu nebo v rámci sociálních médií. Lidí na pracovním trhu je tak málo, že jste rádi, když vidí váš inzerát co nejvíce lidí. Zároveň často nezbývá nic jiného než přetáhnout člověka od konkurence. Ti alespoň trochu relevantní prostě už místo mají. S těmito předpoklady pracuje náborové video britské obsahové agentury zaměřené na tvorbu videí, Studio Yes. S využitím záběrů osudem a Brexitem soužené britské premiérky Theresy Mayové pak dává skvělou lekci z učebnice virality.

Záběry z příchodu Theresy Mayové k jejímu premiérského domu v Downing Street 10 proběhly médii již před několika měsíci. Premiérka v něm kráčí se vztyčenou hlavou, ale všem je jasné, že se po nedávné rezignaci člena její vlády dobře cítit nemůže. Mikrofony zachycené zvolání: „Už jste dnes viděla svůj kabinet, premiérko? Nějaké (nové) rezignace?" pak určitě na náladě nepřidalo.

Reklama pokračuje již s dotočenou pasáží, kdy jen po dovření dveří Mayová (nyní zastoupená herečkou) zády ke kameře vztekle dupe a ulevuje si tím, že ukazuje k zavřeným vstupním dveří obscénní gesta, včetně několika vztyčených prostředníků.

Rozměr reklamy pak přináší závěrečný vzkaz:

„Máte své práce po krk?

Podívejte se na volné pozice na studioyes.co.uk"

Tato reklama má na facebookové stránce Yes, it is funny (vlastní ji Studio Yes, pozn. red.) od zveřejnění v pátek 18. ledna do publikace článku přes milion zhlédnutí, na FB stráncce The Humor Feed, která video nahrála znovu, to je pak dokonce přes 5 milionů. To jen dokazuje, jak daný koncept zachycuje důležité ingredience pro vyprávění poutavého příběhu, kdy bere obecně známé a k tomu dodává to, co každý tuší, ale nikdo to naživo neviděl.  

Theresa Mayová je doslova tragikomickou postavou. Sama bylo původně proti Brexitu, jako premiérka si ale vzala za cíl naplnit vůli lidu vyjádřenou všelidovým referendem o setrvání v EU. Od té doby si v referendu vítězní proponenti Brexitu pořizují občanství v jiných zemích, jejich přísliby o tom, kolik peněz Brexit přinese zpátky do Británie, se zdají jako liché, ministři pověření dojednáním smlouvy o odchodu Británie z EU místo toho odcházejí ze své funkce a podle posledních průzkumů je už nadpoloviční většina společnosti proti vystoupení.

Mayová ovšem drží nastavený kurz a má přitom všem nasazenou masku tvrdé lady. Všichni ale tuší, že být v její kůži, musí být peklem. Tento spot to dokáže vizuálně znázornit a otázka Fed up with your job?" pak jen dodává obrazu na síle a dělá z vtipné hříčky mimořádný náborový inzerát. Těžko říct, kolik z milionů diváků je schopných takové scénáristické brilance. Velmi přesvědčivě ovšem ukazuje, že ve Studio Yes mají skvělé nápady a koule zároveň.


To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: