Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Tesla ruší zásadní program na podporu prodeje svých aut, funguje až moc dobře
22.1.2019 | Mirek Mazal
Tesla se konvenčním marketingovým aktivitám prakticky zcela vyhýbá, o to více ale sází na doporučeni samotných zákazníků. Ta dnes podporuje a přináší to velmi dobré výsledky, 1. února s tím ale skončí.
Elon Musk od loňského září sice není absolutním vládcem Tesly, přesto je nadále hlavní postavou firmy, která tahá za všechny důležité nitky. V toto kontextu nepřekvapí, že je člověkem stojícím i za velmi specifickým přístupem Tesly k marketingu - firma neinvestuje téměř žádné prostředky do klasické reklamy, sází hlavně na přítomnost v médiích a na to, že si lidé o přednostech jejích aut řeknou sami.
Právě tuto cestu firma kdysi začala sama podporovat s pomocí tzv. Tesla Referral Programu, víceméně klasickým programem typu „doporuč a získej”. Každý stávající zákazník tak mohl získat unikátní kód, jenž sdělil jinému člověku, kterému Teslu doporučil. Když pak dotyčný při objednávce vozu kód uvedl, oba od firmy dostali něco, co by jinak nedostali. A čím více takových doporučení přibývalo, tím štědřeji byl doporučující odměňován.
Je to osvědčená metoda a u Tesly zafungovala velmi dobře. Věčně nadšení teslisté museli do nákupu „lámat” snad celé rodiny, neboť někteří dokázali získat pro firmu až desítky nových zákazníků. Program tedy fungoval - vlastně ještě funguje - velmi dobře, přesto za týden a něco skončí. Vlastně skončí právě proto.
Elon Musk se vytáhl tradičně na Twitteru se zprávou, že za Tesla Referral Programem se k 1. únoru 2019 zavře voda. Klienti tak za pár dní přijdou o šanci získat hodnotné odměny. „Tesla Referral Program pro zákazníky Tesly končí 1. února. Jestli chcete doporučit známému, aby si koupil Teslu a získal půlroční bezplatné nabíjení u Supercharger,ů proveďte tak před tímto datem,“ vzkázal Musk přes internet.
Program byl relativně štědrý a tedy i motivující, jenže pro Teslu se podle Muskových slov ukázal být příliš nákladným. Tesla se nyní snaží dostat trvaleji do černých čísel, propouští 7 % zaměstnanců a úspory evidentně hledá i jinde. Program „doporuč a získej” prý vedl ke značnému navyšování nákladů podniku hlavně v souvislosti s rozmachem nového Modelu 3 - dražší typy zjevně dávaly pro štědrost firmy větší prostor.
Dodejme, že zúčastnění mohli na základě programu získat pro svůj vůz například originální disky kol, domácí nabíjecí stanici s podpisem Elona Muska, pozvánky na premiéry nových produktů, poukázky na nákup v obchodě Tesla, vyvezení vlastní fotografie do vesmíru, 1 000 USD (23 tisíc Kč) nebo dokonce nový vůz. Nejlákavějším prvkem celého mechanismu byla možnost dostat připravovaný supersportovní elektromobil Tesla Roadster 2 se slevou 100 % za 50 doporučení. A už v roce 2017 se našli takoví, kteří tuto metu překonali...
Elon Musk na internetu oznámil, že Tesla od 1. února ruší úspěšný systém „doporuč a získej” - funguje sice velmi dobře, pro firmu je ale příliš drahý
Zdroj: Carscoops, Elon Musk@Twitter
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před 5 hodinami - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nejnovější články
- Šéf Bosche si najednou myslí, že za pár let budou elektromobily kupovat skoro všichni, ještě před měsícem o tom pochyboval
před 3 hodinami - Se sportovními Peugeoty je amen, říká šéfka značky, po současné 508 PSE už přijde jen prázdnota
před 4 hodinami - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před 5 hodinami - VW zcela mění designový styl. Místo nudy sází na odvahu, vyjít vstříc chce největšímu trhu světa
před 6 hodinami - Frustrace majitelů Tesel roste, jejich auta dál ztrácí na ceně mnohonásobně víc než ostatní vozy
před 8 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva