Tahovku by šlo z Deadfire udělat dvěma způsoby. Hra by zkrátka mohla automaticky, dejme tomu každých pět sekund, všechno zapauzovat. To je to línější řešení, které už je beztak od začátku dostupné, když se pohrabete v nastavení. Tvůrci z Obsidianu zvolili daleko složitější cestu a bojový systém doopravdy od základu předělali.
Znamená to, že odteď už nehrají všichni naráz a pořadí je místo toho určené iniciativou. S tím se váže kompletní rebalancování soubojů. Daleko víc vyniknou některé schopnosti, především ty, které dokážou přesouvat spojence či nepřátele po bojišti. Tím pádem dává smysl, že si tahový mód musíte vybrat už na začátku kampaně, jen tak během hraní přepnout zpátky do realtimu nebude možné.
Hlavní vývojář Josh Sawyer se o updatu rozpovídal pro server PCGamesN a mimo jiné vypíchl některé trable, s nimiž se tým musel potýkat. Jak třeba zařídit, aby se souboje, v nichž se na vás sypou desítky slaboučkých kostlivců, nezměnily v totální nudu a jedno kolo kvůli všem těm ušouraným chrastivcům netrvalo půl hodiny? Odpovědí je možnost souboj díky „rychlému módu“ uspíšit.
Tvůrci si od updatu mimo jiné slibují i to, že hráči budou schopní lépe ocenit některé mechaniky a všeobecně do bojového systému proniknout hlouběji: „[V realtimovém režimu] jenom málo hráčů zpomalí a sleduje, jakou zbroj a ochrany nepřátelé využívají,“ vysvětluje Sawyer. „V tom tahovém, pokud jste čaroděj na deváté úrovni, máte přístup ke všem živlům a čas rozhlédnout se po bojišti, už o tom budete víc uvažovat.“
Uvidíme, jestli se skutečně jedná o tak fundamentální změnu, ale každopádně to vůbec není špatná výmluva, proč se do Deadfire vrátit a kromě tahového systému vyzkoušet třeba i nové dodatky. Zatím se mi nechtělo jen kvůli několika DLC znovu začínat celou hru, ale když zároveň s tím dostanu zbrusu nový bojový zážitek? To už zní o dost zajímavěji.
Tahový update vychází zítra, 24. ledna, a bude zdarma pro všechny hráče Pillars of Eternity II: Deadfire. Zatím tedy pouze v betě, aby vývojáři mohli všechny nové funkce pořádně otestovat.