Menu Zavřít

Jaromír Heřmanský: Vozy SUV už jsou běžnou součástí firemních flotil

21. 1. 2019
Autor: C AUTOMOBIL IMPORT

Vozidla v kategorii SUV měla ještě donedávna vstup do firemních vozových parků zakázán. O tom, proč už to neplatí, a že jejich popularita u firemní klientely naopak výrazně roste, jsme si povídali s Jaromírem Heřmanským, ředitelem B2B pro značky Peugeot, Citroën a DS v Česku.

Vozy kategorie SUV v loňském roce překonaly v počtu registrací automobily segmentu D více než dvojnásobně. Je tento trend patrný i u firemních vozů?

Ano, samozřejmě. Při pohledu na strukturu trhu z pohledu firemních a soukromých nákupů tento trend primárně tvořila firemní klientela.

Dříve byla SUV považována za společensky méně přijatelná i pro soukromé uživatele, bojí se firmy v roce 2019 o svou image v případě, že by využívaly vozy této kategorie?

To si rozhodně nemyslím. V první řadě je nutné si uvědomit, že současná SUV vozidla nejsou již jen vozidla výhradně pro „horních deset tisíc“ obyvatel, ale že tato vozidla již „prorostla“ do všech segmentů nabízených vozidel, tj. od menších až po ta střední.

Dalším, velmi podstatným rozdílem, který u firemních klientů evidujeme, jsou změny ve firemní „car policy“. Ještě před několika lety byla zpravidla vozidla v provedení SUV v rámci firemní car policy na stejné úrovni jako například sportovní vozy, tedy zakázaná. V současné době jsou tyto restrikce týkající se SUV spíše vzácnou výjimkou. Velmi důležitým aspektem, který do jisté míry napomohl vstupu SUV do firemních flotil, je taktéž určitá péče o vlastní zaměstnance, pro které je služební vůz mnohdy velmi lákavým benefitem a zaměstnavatelé ho velmi často tímto směrem využívají.

Jsou si firemní zákazníci vědomi, že stigma vysoké spotřeby u SUV už dávno neplatí?

Samozřejmě je nutné připustit fakt, že vozidla SUV mají zpravidla o něco málo vyšší spotřebu než ostatní. Nicméně z pohledu celkových nákladů TCO je tento fakt aktuálně vyvážen vyšší zůstatkovou hodnotou, která je u vozidel v provedení SUV dosahována. Celkové náklady na provoz takového vozidla mohou být tedy na stejné úrovni, případně v některých případech i nižší. Musím připomenout, že vozy značky Citroen disponují výkonnými a přitom úspornými motory, které plní současné a i budoucí normu Euro 6.2.

Jak populární jsou mezi služebními vozy kategorie SUV hybridy?

Poptávku po vozidlech SUV s hybridním pohonem evidujeme prozatím na velmi nízké úrovni, nicméně toto se může do budoucna zásadně změnit. Aktuálně evidujeme poptávku po těchto vozidlech zejména od velkých korporátních společností, které mají plošně, například v rámci celé EU jasně definovanou politiku s ohledem na snížení ekologické zátěže, CO2 apod.

Je nabídka vozů SUV u leasingových společností dostatečná, nebo v případě firemní klientely stále preferují automobily segmentu D?

V současné době leasingové společnosti dokážou financovat jakýkoliv vůz, který je na trhu nabízen a který je klientem v určitém množství zároveň poptáván. Takže při zvýšené poptávce trhu po vozidlech SUV je to impulz pro leasingové společnosti se tomuto druhu vozidel více věnovat.

CONTENT24

Má Vaše značka nabídku fleetového vozu v této kategorii? Pokud ano, čím je výjimečná oproti konkurenčním vozům?

Aktuálně nový vůz v této kategorii a provedení SUV uvádíme na náš trh. Jedná se o vůz C5 AIRCROSS, který je druhým vozem v provedení SUV uvedeným značkou CITROEN za poslední rok. Výjimečnost tohoto vozidla spatřujeme primárně v jeho využití, tedy i když uvádíme na trh vozidlo v kategorii SUV, C5 AIRCROSS disponuje primárně vlastnostmi vozidel typu MPV. Největší rozvor ve svém segmentu, téměř neomezená vnitřní modularita vnitřního prostoru, 3 samostatná zadní sedadla s možností posunu a polohovatelnosti opěradel – to jsou základní atributy, se kterými se u nového C5 AIRCROSS setkáte.

Dále je možné s ním dobře pracovat na úrovni personifikace pro zaměstnance, protože nabízí možnost 30 různých barevných kombinací. A v neposlední řadě je to vůz pro pohodlné cestování, protože je vybaven novým typem tlumičů s progresivními hydraulickými dorazy. A tak si lehce poradí se nedobrým stavem vozovek po celé České republice. Spokojenost jeho řidiče je zaručena.

  • Našli jste v článku chybu?

Byl pro vás článek přínosný?

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).