28. 1. 2019 08:53 − 5386× − 1

Švédský šampionát s účastí mistra světa

Atraktivní obsazení slibuje letošní ročník švédského mistrovství, když všechny jeho podniky má absolvovat mistr světa.

Nejedná se však o mistra světa v automobilových soutěžích, nýbrž dvojnásobného šampióna v rallycrossu. Johan Kristoffersson letos bude společně s dalšími dvěma jezdci hájit barvy stáje VW Dealer Team Bauhaus. Zatímco Oliver Solberg odjede lotyšský šampionát a Ole Christian Veiby se bude věnovat světovým startům v rámci WRC2, švédského mistra světa v rallycrossu čeká sezóna na domácí půdě. Kromě toho se objeví v Rally Sweden a možná i dalších podnicích WRC2. Ve Švédsku se bude muset popasovat se silnými soupeři v čele s tamním úřadujícím šampiónem Martinem Beglundem pilotujícím Škodu Fabia R5. Stejný vůz přivezl na start úvodní rally Patrik Flodin, kterého čeká návrat do světových rally. Dvojnásobný vicemistr světa PWRC odjede podniky WRC2 ve Švédsku a Finsku. Start v Mekonomen-Bergslagsrallyt pro Flodina nebyl jen ostrým testem před domácím podnikem MS, ale zároveň i začátek kompletní účasti ve švédském šampionátu.

Na startu zimní soutěže se sešla pěkná konkurence 106 posádek, ze kterých hned 14 usedlo do kokpitu vozů R5. Mezi nimi nechyběla ani trojice domácích vozů Mitsubishi Mirage R5. Nejrychlejší z nich pilotoval Anders Karlsson. Po čtvrté zkoušce mu patřila pěkná šestá příčka, o dvě zkoušky později bohužel jeho nasazení nevydržel motor. Zbylá dvojice Mirage do cíle dorazila a rychlejší z nich dovezl na devátou příčku Daniel Dahlström. I přes velkou konkurenci speciálů R5 se dokázal nejrychlejší pilot dvoukolky vyšplhat až na parádní konečné páté místo. Dost překvapivě se jím však nestal účastník JWRC Denis Radström s Fordem Fiesta R2T, ale Daniel Röjsel s Opelem Corsa. V jeho prospěch hovořily nicotné čtyři vteřiny.

Cestu těmto dvěma mladíkům vpřed otevřelo nejprve v RZ 5 odstoupení do té doby čtvrtého Jacoba Janssona, kterému se zastavil jeho Ford Fiesta R5. V závěrečné trojici zkoušek pak technika potrápila Thomase Thunströma. Jeho Citroën DS3 R5 tak spadnul z pátého místa až do třetí desítky. Úřadující mistr Berglund se ze všech sil snažil držet nejrychlejší dvojice, ale moc se mu to nedařilo. Většinou zajížděl pomalejší časy a jen dvakrát se zmohl na druhé místo v rámci rychlostní zkoušky. S odstupem 39 vteřin tak dojel do cíle na třetí příčce. Flodin soutěž rozjel dvěma nejrychlejšími časy, ale v RZ 3 se přetočil. Malý incident jej stál 7,3 vteřiny a pád na druhé místo. Kristoffersson se dostal do čela a i přes dva Flodinovy nejrychlejší časy si udržoval náskok necelých desíti sekund. Flodin se hodně snažil, ale pilot Volkswagenu opanoval i závěrečnou Power Stage a z prvního letošního rozdělování bodů si odvezl maximum možného.

Komentářů celkem: 1
28. 1. 2019 16:311
0 0
Kristoffersson by měl jet tento rok WTCR s Volkswagenem. Zajímavost je, že auto bude od Sebastien Loeb Racing
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!