Světy Postavy Diskuse Uživatelé Podpoř Přihlásit

Oscary 2019 - Nominace

14.2.19 16:32 - Soundwave
Nominace na nejprestižnější americké filmové ceny vyšly, a většina z nich očekávaně. Některé zajímavé situace nám však přece jenom v určitých kategoriích, jako každý rok, nastaly, ať už kvůli nečekaně nominovaným, nebo trestuhodně opomenutým. Nejvyšší počet nominací spolu sdílí mexické drama Roma a britská artovka The Favourite, která si jich vysloužila hned deset. S osmi je dohání A Star is Born a Vice, a dějiny tvoří Black Panther, první komiksovka nominovaná na nejlepší film, se sedmi zmínkami. Nezapomnělo se ani na BlacKkKlansmana nebo Green Book po pěti nominacích, a potěší i úspěch Bohemian Rhapsody, také s pěti. Příjemným překvapením jsou tři nominace pro polský Cold War včetně režie a kamery, nebo i zmínka pro Tiché místo ve zvukové kategorii. Naopak nejvíc ostrouhal First Man, který nakonec získal ještě méně nominací, než se předpokládalo.

Nejlepší film
Black Panther (Kevin Feige)
BlacKkKlansman (Jordan Peele, Spike Lee, Sean McKittrick, Jason Blum, Raymond Mansfield)
Bohemian Rhapsody (Graham King)
The Favourite (Yorgos Lanthimos, Ceci Dempsey, Ed Guiney, Lee Magiday)
Green Book (Peter Farrelly, Jim Burke, Charles B. Wessler, Brian Currie, Nick Vallelonga)
Roma (Alfonso Cuarón, Gabriela Rodriguéz)
A Star is Born (Bradley Cooper, BIll Gerber, Lynette Howell Taylor)
Vice (Adam McKay, Dede Gardner, Jeremy Kleiner, Kevin Messick)

Akademie se letos vrátila k obvyklým osmi snímkům, mezi kterými pochopitelně nechybí Roma, Green Book nebo A Star is Born, největší favorité. Zmiňovaný Black Panther je taktéž přítomen, jako první komiksový film, který kdy dostal nominaci na nejlepší film (poté, co se to nepovedlo perlám jako Temný rytíř nebo Logan). Tím, že příček zůstalo osm, se filmy na konci žebříčku utkali o jedno poslední nejasné místo, které ukořistilo Bohemian Rhapsody, a konečně tak převálcovala kritiky a skeptiky v USA, kteří snímek částečně zatracovali. Zamrzí bohužel chybějící První člověk, zato zde rozhodne nepostrádáme novou Mary Poppins. Velkým překvapením je absence If Beale Street Could Talk.

Nejlepší režie
Alfonso Cuarón (Roma)
Yorgos Lanthimos (The Favourite)
Spike Lee (BlacKkKlansman)
Adam McKay (Vice)
Pawel Pawlikowski (Cold War)

Loni se mezi režiséry neslýchaně nevešel Martin McDonagh za Tři billboardy kousek za Ebbingem, letos Akademie navzdory všem předpovědím vystrnadila Bradleyho Coopera za Zrodila se hvězda, což je snad ještě překvapivější, vzhledem k tomu, že byl jediná reálná konkurence Alfonso Cuaróna za Romu. Dle očekávání dostal svou první vytouženou nominaci za režii i Spike Lee, tolikrát opomenutý (viz. Malcolm X nebo Do the Right Thing). Velmi překvapil i polák Pawel Pawlikowski, který je tak třetím anglicky nemluvícím režisérem z pěti. Kdo se ještě nevešel, byl Peter Farrelly, Barry Jenkins nebo Damien Chazelle.

Nejlepší herec v hlavní roli
Christian Bale (Vice)
Bradley Cooper (A Star is Born)
Willem Dafoe (At Eternity's Gate)
Rami Malek (Bohemian Rhapsody)
Viggo Mortensen (Green Book)

Pravděpodobně nejzajímavější souboj se odehraje mezi hlavními herci. Na jedné straně stojí Christian Bale, který se pro film Vice transformoval ve viceprezidenta Dicka Cheneyho, a jde si pro svého druhého Oscara. Jediný, kdo ho může zastavit, je Rami Malek, který v životní filmové roli Freddieho Mercuryho exceluje v Bohemian Rhapsody. Bradley Cooper, který selhal mezi režiséry, pravděpodobně ostrouhá i ve všech kategoriích, ve kterých byl nominován, a to by dělalo už asi sedmého neproměněného Oscara. Stává se z něj tak trochu druhý Leonardo, ale uvidíme, jestli si alespoň jednu sošku neodnese. Poslední příčku nakonec trochu nečekaně shrábl Willem Dafoe, který má za sebou tři promarněné nominace, a zkusí to počtvrté jako Vincent Van Gogh v At Eternity's Gate. Do nominace se nevešli J. D. Washington za BlacKkKlansmana nebo Ryan Gosling za Prvního člověka.

Nejlepší herečka v hlavní roli
Yalitza Aparicio (Roma)
Glenn Close (The Wife)
Olivia Colman (The Favourite)
Lady Gaga (A Star is Born)
Melissa McCarthy (Can You Ever Forgive Me?)

Herečka Glenn Close má za sebou úchvatnou kariéru, ve které se jí podařilo získat úctyhodný počet cen, včetně nějakých pěti nominací na Oscara, ale až letos má konečně velikou šanci si zlatou sošku odnést domů. Budou se jí v tom snažit zabránit britka Olivia Colman za roli pološílené královny Anny v The Favourite a zpěvačka Lady Gaga jako rostoucí pěvecká hvězda v A Star is Born. Na úspěchu Cuarónovy Romy se pak svezlo i herecké obsazení, a mexičanka Yalitza Aparicio si vybojovala místo před Emily Blunt z Mary Poppins Returns, nebo Nicole Kidman za Destroyera.

Nejlepší herec ve vedlejší roli
Mahershala Ali (Green Book)
Adam Driver (BlacKkKlansman)
Sam Elliott (A Star is Born)
Richard E. Grant (Can You Ever Forgive Me?)
Sam Rockwell (Vice)

Jedno malé překvápko se schovalo i mezi vedlejšími herci. Téměř jistou nominaci měl mladičký Timotheé Chalamet jako drogově závislý chlapec v Beautiful Boy, a o poslední místo se měli utkat Sam Rockwell a Sam Elliott. Oba Samové se nakonec dostali do pětice nominovaných, Sam Rockwell za roli prezidenta George W. Bushe ve Vice, a Sam Elliott v první na Oscara nominované roli staršího bratra Bradleyho Coopera v Zrodila se hvězda, zatímco Chalamet ostrouhal. Je příjemné, že si Akademie herců konečně všimla, Rockwell v jejím hledáčku měl skončit daleko dříve (až loni smůlu protrhl s rolí ve Třech billboardech). O vítězství se utká Mahershala Ali jako černošský pianista v Green Book, a Richard E. Grant jako umírající přítel hlavní hrdinky v Can You Ever Forgive Me?. Potěší i první nominace pro Adama Drivera, který se v posledních letech slušně rozehrál (Silence, Star Wars, Logan Lucky).

Nejlepší herečka ve vedlejší roli
Amy Adams (Vice)
Marina De Tavira (Roma)
Regina King (If Beale Street Could Talk)
Emma Stone (The Favourite)
Rachel Weisz (The Favourite)

Jak to tak vypadá, tak Regina King bude alespoň tou jedinou cenou útěchy pro If Beale Street Could Talk, protože navzdory opomenutí na některých cenách je stejně zpátky, a je v roli favorita. Na paty jí šlape dvojice z filmu The Favourite, Emma Stone a Rachel Weisz, přičemž obě dvě už Oscara mají. Amy Adams si napravila křivdu, která na ní byla spáchána předloni, kdy nebyla nominovaná za Arrival. No a velikým překvapením je mexičanka Marina De Tavira za Romu, která se podobně jako Yalitza Aparicio svezla po Cuarónově úspěchu. Neuspěla tak Claire Foy jako manželka Neila Armstronga z Prvního člověka, ani Margot Robbie s historickým Mary Queen of Scots.

Nejlepší adaptovaný scénář
The Ballad of Buster Scruggs (Joel Coen, Ethan Coen)
BlacKkKlansman (Spike Lee, Kevin Willmott, Charlie Wachtel, David Rabinowitz)
Can You Ever Forgive Me? (Nicole Holofcener, Jeff Whitty)
If Beale Street Could Talk (Barry Jenkins)
A Star is Born (Eric Roth, Will Fetters, Bradley Cooper)

Hlavní favorité adaptovaného scénáře se dle očekávání bez problémů do finální pětky dostali, If Beale Street Could Talk a BlacKkKlansman si mezi sebou rozeberou tuhle cenu útěchy za prohraný nejlepší film. Z pozadí hrozí i A Star is Born a Can You Ever Forgive Me?, zato poněkud nečekaná je přítomnost westernovského povídkového filmu od bratří Coenů The Ballad of Buster Scruggs.

Nejlepší původní scénář
The Favourite (Deborah Davis, Tony McNamara)
First Reformed (Paul Schrader)
Green Book (Nick Vallelonga, Brian Currie, Peter Farrelly)
Roma (Alfonso Cuarón)
Vice (Adam McKay)

Pořádná scénářová bitva se ale strhne až tady, budou tady totiž válčit The Favourite, Roma a Green Book, přičemž Green Book vyhrálo na Glóbech. Bez šance úplně není ani vítěz za Sázku na nejistotu v roce 2015, Adam McKay, který doručil životopis o Dicku Cheneym ve velmi podobném duchu. First Reformed může být rádo za jednu nominaci celkově, přestože se chvílemi hodně hovořilo o Ethanu Hawkovi jako adeptu na herecké ceny.

Nejlepší původní hudba
Black Panther (Ludwig Görannson)
BlacKkKlansman (Terence Blanchard)
If Beale Street Could Talk (Nicholas Britell)
Isle of Dogs (Alexandre Desplat)
Mary Poppins Returns (Marc Shaiman)

Opomíjení Prvního člověka bohužel zasahuje nejen do hlavních kategorií, geniální soundtrack Justina Hurwitze si po výhře na Zlatých Glóbech neodnese ani nominaci, a místo toho se tak o vítězství utká nová Mary Poppins a If Beale Street Could Talk. Nominace pro Black Panthera je jedna z mála oprávněných, konečně totiž přišla hudba z marvelovského filmu, kterou nezapomeneme po hodině od shlédnutí. Potěší i další nominace pro obrovskou rostoucí hvězdu, Alexandre Desplata, loňského vítěze, který plodí jeden krásný soundtrack za druhým.

Nejlepší původní píseň
All the Stars (Black Panther)
I'll Fight (RBG)
The Place Where the Lost Things Go (Mary Poppins Returns)
Shallow (A Star is Born)
When a Cowboy Trades His Spurs for Wings (The Ballad of Buster Scruggs)

Další kategorie, ve které se poměrně nečekaně objevila Balada o Busteru Scruggsovi, který pravděpodobně okradla Mary Poppins Returns o druhou písničku ve hře. I tak má ale Mary šanci vyhrát, stejně jako All the Stars z Black Panthera, jakkoli neposlouchatelná ta písnička je. Doufejme ale, že dostanou u Akademie rozum, a dají toho Oscara písničce Shallow z A Star is Born, protože ten film si aspoň jednu cenu opravdu zaslouží, a pokud by navíc vyhrála Shallow, jedna soška by šla přímo do ruky Lady Gaga, která zřejmě v kategorii hereček nevyhraje.

Nejlepší kamera
Cold War (Lukasz Źal)
The Favourite (Robbie Ryan)
Never Look Away (Caleb Deschanel)
Roma (Alfonso Cuarón)
A Star is Born (Matthew Libatique)

Poměrně nečekaná vlna zahraničních filmů se dokázala vecpat i do hlavních kategorií, s Romou a jejími deseti nominacemi v čele se probojovala i polská Cold War. Tyto dva filmy se nabouraly i do kategorie kamery, a ostrouhali kvůli tomu kupříkladu kameramani Linus Sandgren za Prvního člověka (ne úplně právem), nebo James Laxton za If Beale Street Could Talk. Co se ale už vůbec nečekalo, je, že v kategorii kamery letos budou hned tři zahraniční filmy, německý Never Look Away si tak zajistil druhou letošní nominaci. Z anglicky mluvících stálic se pak udržela Favoritka a Zrodila se hvězda. Každopádně, po vynechání Prvního člověka už pravděpodobně nikdo nemá šanci zcela ohrozit Alfonsa Cuaróna, jemuž multitasking skutečně vynáší ovoce.

Nejlepší střih
BlacKkKlansman (G. A. Brown)
Bohemian Rhapsody (John Ottman)
The Favourite (Yorgos Mavropsaridis)
Green Book (Patrick J. Don Vito)
Vice (Hank Corwin)

Zdá se, že bude konečně prolomena statistika, týkající se nominací v kategorii střihu. Velmi málo filmů, nenominovaných toho roku ve střihu, získá Oscara za nejlepší film, a zde letos chybí i Roma, i Zrodila se hvězda. Zato tady máme Green Book, nebo takovou Favoritku. Mohla by tedy nakonec zelená kniha uzmout hlavní cenu?

Nejlepší vizuální efekty
Avengers: Infinity War (Dan DeLeeuw, Kelly Port, Russell Earl, Dan Sudick)
Christopher Robin (Christopher Lawrence, Michael Eames, Theo Jones, Chris Corbould)
First Man (Paul Lambert, Ian Hunter, Tristan Myler, J. D. Schwalm)
Ready Player One (Roger Guyett, Grady Cofer, Matthew E. Butler, David Shirk)
Solo: A Star Wars Story (Rob Bredow, Patrick Tubach, Neal Scanlan, Dominic Tuohy)

Black Panther nám nečekaně zmizel z kategorie vizuálních efektů, což ale neznamená, že Marvel nemá šanci uspět. Má zde šanci jejich druhý, a největší film roku 2018, a sice třetí Avengers. Společnost Disney má pak v pětici i druhé želízko v ohni, stálici této kategorie, Star Wars, tentokrát spinoff s Hanem Solem. Bez úplné šance není ani napůl digitální virtuální realita Ready Player One, nebo cesta na Měsíc s Neilem Armstrongem První člověk. Podceňovaný Christopher Robin s poněkud realističtějším a špinavějším zpracováním Medvídka Pú má šance malé, ale tato kategorie je občas nevyzpytatelná a třeba je tu důvod, proč se Kryštůfek Robin dostal mezi nejlepších pět.

Nejlepší zahraniční film
Capernaum (Nadine Labaki, Libanon)
Cold War (Pawel Pawlikowski, Polsko)
Never Look Away (Florian Henckel von Donnersmark, Německo)
Roma (Alfonso Cuarón, Mexiko)
Shoplifters (Hirokazu Kore-eda, Japonsko)

Přestože letos máme velmi neobvykle foreign-friendly seznam nominací, a může se tak zdát, že ještě není rozhodnuto, Roma má cestu ke zlaté sošce vyhrazenu suverénně. Cuarónův snímek má deset nominací a aspiruje na cenu za Nejlepší film, proto půjde cena ta ten Zahraniční k němu. Velice silný finiš však má polská Studená válka, podobně jako na BAFTA, a pokud má někdo šanci Romu zastavit, tak je to Pawel Pawlikowski. Nedávno pak na poměrně silných mezinárodních cenách vyhráli japonští Shoplifters, ale to by byla veliká utopie.

Nejlepší animovaný celovečerní film
Incredibles 2 (Brad Bird, John Walker, Nicole Paradis Grindle)
Isle of Dogs (Wes Anderson, Scott Rudin, Steven Rales, Jeremy Dawson)
Mirai (Mamoru Hosoda, Yuichiro Saito)
Ralph Breaks the Internet (Rich Moore, Phil Johnston, Clark Spencer)
Spider-Man: Into the Spider-Verse (Peter Ramsey, Phil Lord, Christopher Miller, Bob Persichetti, Rodney Rothman)

Prakticky předem vyhraný závod mezi Pixarem a Wesem Andersonem nabral nečekaný spád, když do něj vlétl nový animovaný Spider-Man, oběma vzal vítr z plachet, vyhrál Zlatý Glóbus, a aspiruje i na vítězství na Oscarech. Jakkoli je toto příjemná představa, měli bychom ještě počítat s faktem, že Pixar je Pixar, a že Úžasňákovi 2 mu toho zlatého plešouna rozhodně nedají lacino. Velká škoda je, že stejně jako u Grandhotelu Budapešť, Andersonův geniální styl do tohohle klání nebude mít moc co mluvit, jakkoli krásný jeho Psí ostrov je.

Nejlepší masky a účesy
Border (Göran Lundström, Pamela Goldammer)
Mary Queen of Scots (Jenny Shircore, Marc Pilcher, Jessica Brooks)
Vice (Greg Cannom, Kate Biscoe, Patricia DeHaney)

Další překvápko v kategorii masek a účesů, vidíme, že z každoročně předem ohlášeného sedmičlenného shortlistu může být nominován absolutně každý. V rámci mnoha zahraničních nominací v běžných kategorií pak tu svoji získal i severský film Border za přeměnu hlavních herců na odpudivé, ale zamilované trolly. Očekávala se i zmínka pro Black Panthera, ale ten odsud na úkor historické Mary, královny skotské vypadl. Pravděpodobně si cenu odnese Vice a jejich věrné přiblížení obyčejných herců skutečným politikům, které hrají. Nicméně, nejen nominace jsou u téhle ceny nevyzpytatelné, a tak se může stát, že klidně vyhraje právě Border.

Nejlepší kostýmy
The Ballad of Buster Scruggs (Mary Zophres)
Black Panther (Ruth Carter)
The Favourite (Sandy Powell)
Mary Poppins Returns (Sandy Powell)
Mary Queen of Scots (Alexandra Byrne)

Ačkoli se remaku Mary Poppins nakonec nepodařilo ukořistit nominace v hlavních kategoriích, nakonec řádí v technických, a minimálně jednu sošku si určitě odnese. O tu kostýmovou se ale utká s Favoritkou, která ji nebude chtít dát lacino. Vtipné je, že tohle je úplně jedno chlapíkovi jménem Sandy Powell, kostymérovi, který je podepsaný pod oběma tituly. Pokud bychom mu však chtěli zkazit radost, dali bychom šanci Black Pantherovi, nebo i Mary, královně skotské.

Nejlepší výprava
Black Panther (Hannah Beachler, Jay Hart)
The Favourite (Fiona Crombie, Alice Felton)
First Man (Nathan Crowley, Kathy Lucas)
Mary Poppins Returns (John Myhre, Gordon Sim)
Roma (Eugenio Caballero, Bárbara Enríquez)

Velice podobný souboj, jako u kostýmů. Máme tu Favoritku versus Mary Poppins Returns, akorát že tady je ještě mnohem víc silných kandidátů. Je tady Roma, se svým neskutečně věrohodným nastíněním do 60. let v Mexiku, je tady První člověk a jeho cesta na Měsíc, a nebo tady pořád ještě číhá Black Panther.

Nejlepší střih zvuku
Black Panther (Benjamin A. Burtt, Steve Boeddecker)
Bohemian Rhapsody (John Warhurst, Nina Hartstone)
First Man (Ai-Ling Lee, Mildred Iatrou Morgan)
A Quiet Place (Ethan van der Ryn, Erik Aadahl)
Roma (Sergio Díaz, Skip Lievsay)

Nominace na zvukové kategorie jsou letos prakticky identické, až na jednu jedinou obměnu, kterou je Tiché místo ve Střihu zvuku namísto Zrodila se hvězda. Nominace pro Tiché místo je příjemnou připomínkou, že Akademie na film zcela nezapomněla (přestože si na něj měla vzpomenout daleko víc), a těžko říct, jestli je zde nějaká šance na vítězství. Předpokládá se spíš, že u zvuku by měl mít větší šanci First Man, který vyhraje alespoň jeden z nich, pokud všechno půjde dobře. Pamatujme ale, že je pořád kvůli svým tržbám silně znevýhodněn a jestli minul nominaci za kameru i hudbu, možná nemá tak silnou pozici, jak si myslíme.

Nejlepší mix zvuku
Black Panther (Steve Boeddeker, Brandon Proctor, Peter Devlin)
Bohemian Rhapsody (Paul Massey, Tim Cavagin, John Casali)
First Man (Jon Taylor, Frank A. Montaňo, Ai-Ling Lee, Mary H. Ellis)
A Star is Born (Tom Ozanich, Dean Zupancic, Jason Ruder, Steve Morrow)
Roma (Skip Lievsay, Craig Heningan, José Antonio García)

I tady by mohl teoreticky spíše uspět První člověk, protože Zrodila se hvězda, která tu nahradila Tiché místo, přece jen není aspirant na výhru. Co se týče Romy, nominace na oba zvuky se dají zdůvodnit tím, že síla filmu ho prostě dostala do všech nominací, do kterých mohla. Pokud selže První člověk, očekávejme spíš výskok z pozadí od Black Panthera, a to v obou zvukových kategoriích. Anebo by si mohli pro nějaký ten malý Oscárek dojít Queeni?

Nejlepší dokumentární celovečerní film
Free Solo (Elizabeth Chai Vasarhelyi, Jimmy Chin, Evan Hayer, Shannon Dill)
Hale County This Morning, This Evening (RaMell Ross, Joslyn Barnes, Su Kim)
Minding the Gap (Bing Liu, Diane Quon)
Of Fathers and Sons (Talal Derki, Ansgar Frerich, Eva Kemme, Tobias N. Siebert)
RBG (Betsy West, Julie Cohen)

O sošku za nejlepší dokumentární film se vysoce pravděpodobně utkají RBG, což má zároveň nominaci i za nejlepší původní píseň, a Free Solo, film obecně známý jako "ten lepší film se slovem Solo v názvu".

Nejlepší dokumentární krátkometrážní film
Black Sheep (Ed Perkins, Jonathan Chinn)
End Game (Rob Epstein, Jeffrey Friedman)
Lifeboat (Skye Fitzgerald, Bryn Mooser)
A Night at the Garden (Marshall Curry)
Period. End of Sentence. (Rayka Zehtabchi, Melissa Berton)

Nejlepší animovaný krátkometrážní film
Animal Behaviour (Alison Snowden, David Fine)
Bao (Domee Shi, Becky Neiman-Cobb)
Late Afternoon (Louise Bagnall, Nuria González Blanco)
One Small Step (Andrew Chesworth, Bobby Pontillas)
Weekends (Trevor Jiménez)

Nejlepší hraný krátkometrážní film
Detainment (Vincent Lambe, Darren Mahon)
Fauve (Jeremy Comte, Maria Gracia Turgeon)
Marguerite (Marianne Farley, Marie Héléne Panisset)
Mother (Rodrigo Sorogoyen, María del Puy Alvarado)

Oscary se budou udělovat v neděli 24. února 2019, moderovat nebude kvůli kontroverzi s na poslední chvíli odstoupivším Kevinem Hartem pravděpodobně nikdo konkrétní. Doufejme, že přímý přenos bude i letos vysílat Česká televize, přestože se kvůli časovému posunu bude vysílat v nočních hodinách.

Omisir
Nechápu nominaci Černého Pantera. V tom bude zase rasová politika..
28.1.19 13:24
nicolai
Stále sa to rieši a obyčajný ľudia to nechápu prečo to tak je a sťažujú sa na to. samozrejme, všetci si myslíme, že je to len kvôli rasovej otázke čo je veľmi smutné, že je nominovaný len kvôli tomu. Aj tak si to podľa mňa nezaslúži. To už mohol byť nominovaný Hancock, síce je pravda, že tam len hrdina bol černoch.
28.1.19 13:30
Omisir
Neřekl bych ani půl slova, kdyby to za ty Oscary stálo. V roce 2018 byly lepší komiksové adaptací, něž Black Panther, který je šedým průměrem. Potom ta otázka rasové korektnosti. Třeba filmy za rok 2017 a Moonlight.. Takže co je na filmu Black Panther tak vyjímečného, že si zasloužil nominaci na Oscara?
28.1.19 15:26
kattos
Tak BP mělo obrovskej úspěch u fanoušků takže se nedivím že to má nominaci.
Ale co, určítě to nevyhraje, takže co.
28.1.19 15:36
nicolai
Hm ak by sa malo hlasovať podľa úspechu fanúšikov tak kopec filmov by nikdy nezískali oskara natož nejakú cenu, pretože majú také malé množstvo fanúšikov a zarobili tak málo, že to dokonca aj BvS by malo aj 5 oskarov :D
Ale hej nemá to šancu, dúfam.
28.1.19 15:41
Needle
Black Panther a podobné filmy, které tam nepatří, tam nejsou z "rasových" důvodů, ale z marketingových. Aby se zvýšila sledovanost Oscarů, nominují se komerčně úspěšné filmy nebo filmy zaměřené na cílovou skupinu, kterou normálně Oscary nezajímají. Filmy ve výsledku nevyhrají, ale sledovanost a tudíž příjmy budou významně vyšší. Ze stejného důvody je pro zahraniční filmy vyhrazena jedna nicotná kategorie. Kdyby mohly soutěžit i v ostatních, mohli by vítězit a americké publikum by to těžce neslo, čímž by mohla klesnout sledovanost. Je to bussiness, nic jiného v tom nehledejte.
30.1.19 12:40
Mafian
A opět se objevuje rasová otázka. Bylo tomu tak loni u nominace Get Out i předloni u naopak nenominace Collateral Beauty. Vůbec nejde o černošskou tématiku, proboha, Needle to shrnul pěkně - jde o nominaci komerčně sakra úspěšného filmu, přecijen komerční úspěch je jeden z nejvýraznějších faktorů, které ovlivňují nominace a později také ceny Akademie. Jen jsem chtěl poukázat na to, že se tyhle kecy objevují KAŽDÝ rok už několik let o sobě. :D
1.2.19 19:59
nicolai
neviem potom preco niesu nominovane filmy ktore zarobili viac? Get Out sa mi pacilo a tomu som to aj prial ale sorry preco prave BP? Len preto že zarobil dosť?
1.2.19 20:21
Mafian
Ten film je úspěšný nejen komerčně, ale taky se těší značné popularitě. Ani IW loni tolik nezvířilo vody kinematografie.
1.2.19 20:28
nicolai
Tak to máš pravdu :)
1.2.19 20:36
kattos
Hezky řěčeno :)
1.2.19 21:18
Soundwave
Get Out k tomu narozdíl od Black Panthera má i svoje kvalitativní důvody, Oscar za scénář nepadá z výdělků.
2.2.19 0:27
Renn
Nesnáším černochy, ale jinak nejsem rasista.
2.2.19 21:01
Sovietovec
Renn, jasně že nejsi rasista.

Já jsem Iron Man, ale nikomu to neříkej.
7.2.19 8:49
Mafian
Jakýkoliv Oskar padá z výdělků.
7.2.19 19:13
Soundwave
Ne tak docela.
9.2.19 13:41
Rikimaru93
Oskary kupuje studio...
9.2.19 14:23
Mafian
Soundwave: Jaká je tedy tvá teorie? Přes tři čtvrtiny nominací každý rok uzmou komerčně velmi úspěšné filmy roku, teprve zhruba posledních deset let se Akademie začala přiklánět k artovým filmům v té zbývající čtvrtině. Jediný film, který vyhrál Oskara za scénář a úspěšný moc nebyl, byl snad Moonlight předloni. A klidně si ty nominace z minulých let projdi, budeš překvapený, jaký blbosti byly na nejlepší adaptovaný nebo originální scénář nominovány, jen protože vydělaly
10.2.19 6:30
Soundwave
Myslím, že zrovna mně nemusíš poučovat o nominacích z posledních let, přečti si, kdo o nich tady píše články. Zrovna Collateral Beauty je docela špatnej příklad, není to moc dobrej film.

Jako já ale nepopírám, že výdělky jsou jedno z kritérií. Ale jenom jedno z, ne to hlavní. Vem si třeba Avatar, kterej je nejvýdělečnějším filmem historie, a nejlepší film nevyhrál.
10.2.19 17:29
Mafian
A Titanic jako druhý nejvýdělečnější zase získal rekordní počet Oskarů, nic moc příklad. Na druhou stranu mi řekni, kolik prodělečných filmů získalo cenu Akademie. Sám si nevzpomenu ani na jeden.
10.2.19 20:43
Soundwave
Loni docela slušně prodělal Blade Runner 2049, a nebránilo mu to, aby sežral dva Oscary Dunkirku. Výdělky nejsou všechno, problém je spíš v 60+ složení Akademie a jejich nejen žánrová předpojatost. O přehnaný politice mezi cenama nemluvě.

Avatar je nejlepší příklad, The Hurt Locker, kterej vyhrál nejlepší film místo něj, tak neměl box office moc dobrej. Birdman taky nebyl dvakrát kasovní trhák, předloni Moonlight místo milionovýho La La Landu. :D
10.2.19 21:13
Mafian
Tak mluvíš především o nezávislých artovkách (Moonlight, Birdman nebo Smrt čeká všude byly levný filmy bez široké distribuce). Jde mi o to, že žádný neprodělal. Naopak Blade Runner zase zvítězil v technických kategoriích, které se neřídí stejnými "pravidly" jako například Big Five - mj. ve třech technických kategoriích vyhrál tebou zmiňovaný Avatar.
10.2.19 21:22
Soundwave
Akorát, že ten Avatar v těch technických kategoriích neměl konkurenci, takže tam vyhrál poprávu.
12.2.19 10:54
Omisir
Vyjmul jsem část textu článku o Oscarech z novinky.cz. Myslím, že je každému jasné,že to není cena, která má se předává někomu za dokonalé umělecké dílo. Politika, peníze a zalíbit se všednímu divákovi hrají obrovskou roli. Každý má svoji vizi uměleckého díla. Mě naprosto uchvátil spiderman shattered dimensions, který je pro mě dokonalým. Tady je ten text:

Smyslem filmových cen totiž nikdy nebylo oceňovat někoho, kdo je momentálně populární. Akademie měla upozornit na vynikající umělecké dílo bez ohledu na tržby. V roce 2016 zahájili v Hollywoodu obměnu akademie podle rasového a genderového klíče. Už tehdy kritici upozorňovali, že nominace jsou často podivné a zvyšuje se tím počet béčkových umělců v akademii, ale se zastánci korektnosti nic nepohnulo.
12.2.19 23:59
Soundwave
Já to nepopírám, ale nejsou to JENOM ceny za výdělky a politiku. Kvalita je mezi nominovanými pořád ještě silné kritérium.
13.2.19 12:05
Mafian
Btw, nevím jestli jsi viděl film Roma, ale absolutně nesouhlasím s teorií, co jsi vyslovil u nominace na nejlepší mix zvuku. Zvuk je u toho filmu asi 50% výsledného efektu, nezdůvodňoval bych to zde úspěchem.
13.2.19 13:03
Soundwave
Romu jsem viděl, ale přece jenom, ten úspěch jí taky silně pomohl. Je ale pravda, že u zvuku to neplatí tak akutně, jako u vedlejší herečky.
14.2.19 16:32
Přidej reakci




Postavy.cz © 2008-2024 | kontakt | pomoc
Původní texty, obrázky, nebo zdrojový kód těchto stránek nesmí být bez souhlasu šířeny.
Tento web používá soubory cookie, přítomností zde s tím souhlasíte.


Načtení stránky za 0 - 0.009