7 důvodů, pro které se k vám zákazník bude vždy rád vracet
7 důvodů, pro které se k vám zákazník bude vždy rád vracet
Autor: Andrea Plavčaniková | 28.1.2019
Co od vás zákazník očekává, když k vám jde nakoupit? A co můžete udělat proto, aby u vás nakoupil a ještě vaši společnost doporučil svým známým?
Dokážete pochopit a naplnit jeho potřeby
Zákazník nebude v první řadě soudit, jaký jste člověk, co máte za názory a zda se vám daří ve vztazích nebo jestli jste šikovní ve sportu. Přišel k vám, ochoten vydat své peníze výměnou za naplnění některé z jeho potřeb. Ať už má hlad, chce si koupit nové auto nebo se nechat ostříhat, je vaším úkolem ho uspokojit, za předpokladu, že vaše společnost je toho schopna. Občas zákazník nemá jasnou představu o tom, co si přeje, ale pokud to dokážete správnými otázkami zjistit a následně toto přání vyplnit, zákazník odchází zcela spokojen a má vás rád.
Dodáte produkt, který funguje tak, jak má
Dříve než zákazníkovi výrobek nebo službu dodáte, měli byste několikrát zkontrolovat, že vydáváte zboží, které je zcela v pořádku – horkou polévku, fungující přístroj nebo pečlivou paní na úklid. Vždy je třeba před poskytnutím služby vyvinout maximální úsilí k tomu, že zákazník dostane prvotřídní servis. Pokud nastane z vaší strany chyba, je na místě omluva a bleskové vyřešení nápravy.
Pracujeterychle
Čas znamená pro zákazníka peníze. Jednou z hlavních priorit při nákupu zboží je pro zákazníka rychlost dodání. Jestliže dokážete poskytnout službu rychleji než konkurence, občas to stačí jako jediný argument, proč se zákazník rozhodne nakupovat právě u vás. Většina lidí chce všechno hned teď, čím dříve, tím lépe pro vás.
Udržujete průběžnou komunikaci
Můžete zákazníkovi poslat děkovný email za provedenou platbu, informaci o tom, kde se jeho zboží právě nachází, zaslat mu přání k Vánocům nebo mu nabídnout velmi výhodnou akci. Připomínejte se nenápadně zákazníkovi sami, i když vás nekontaktuje on sám. Pochopitelně byste neměli nic přehánět, bombardování letáky nemá rád asi nikdo, informace o tom, že jste předali zásilku dopravci a brzy bude doručena zní již mnohem lépe.
Udržujte osobní přístup
Je skvělé, pokud si o zákazníkovi zapamatujete i věci, které se netýkají vašeho obchodu. Můžete se ho zeptat na to, jak se mu dařilo na dovolené, o které se dříve zmiňoval, jestli už si koupil ten nový byt, nebo zda se dcera dostala na vysokou školu. Váš zájem však musí být upřímný, aby zákazník neměl pocit, že se mu snažíte vtírat. Uvidíte, že bude potěšen, že jste si ho zapamatovali, a že je pro vás důležité, co vám říkal.
A pravidlo zlaté – s úsměvem jde všechno lépe. Samozřejmě se vám bude s klienty pracovat podstatně lépe, pokud se na ně budete usmívat, chovat se k nim mile a vyzařovat dobrou náladu. Jeden nemilý pracovník stačí jako důvod k tomu, aby zákazník už nikdy nepřišel, naopak milý personál je pro zákazníky velkým lákadlem.
Komentáře
Přidat komentář