5. 2. 2019 14:27 − 6222× − 3

Østbergův trénink na Švédsko

Mads Østberg ve Švédsku vstoupí do WRC2 Pro a s úplně novou technikou v podobě Citroënu C3 R5 se sžíval ve své domovině.

Norové si jednoznačně musí pochvalovat zařazení úvodních dvou soutěží národního mistrovství do hektického období testování na švédský podnik MS. Stejně jako před dvěma týdny při Sigdalsrally ani teď na Rally Hadeland nechyběla na startu početná skupina jezdců přihlášených do WRC2. Henning Solberg se představil se Škodou Fabia R5 a Ole Christian Veiby polykal první ostré kilometry v novém VW Polo GTI R5. Zkušený matador před dvěma týdny nevýraznému mladíkovi uštědřil pořádnou lekci a připravil jej o druhou příčku. Bývalý tovární jezdec Škody Motorsport mu teď chtěl porážku vrátit. Oba dva však v Sigdalsrally nechal daleko za svými zády ruský pilot Škody Fabia R5 Nikolay Gryazin. Ten se tentokrát na startu neobjevil, zato dorazila jedna ještě daleko větší hvězda. Na Madse Østberga nezbylo místo v žádném z továrních speciálů WRC a tak jej čeká sezóna v kokpitu Citroënu C3 R5. Bílý exemplář belgické stáje DG Sport si Nor nechal dovézt na domácí půdu a tam jej podrobil první ostré zkoušce.

Soutěž poznamenalo husté sněžení, které stálo hned na začátku za zpožděním harmonogramu. Z přívalů sněhu měli pramalou radost výše zmínění tři jezdci, neboť na trať vyráželi jako první. Situace dokázal naplno využít jako osmý v pořadí startující Eyvind Brynildsen. I toho čeká start v Rally Sweden v rámci WRC2, ale jeho Fabia R5 by pak během roku měla být častěji k vidění v ME. Brynildsen vyhrál hned první zkoušku soutěže. V té druhé však dokázal všechny porazit Veiby a stal se novým lídrem rally. Následně se znovu radoval soupeř za volantem Fabie a před servisní přestávkou snížil svůj odstup na 2,7 sekundy. Solberg tentokrát mladíkům nestíhal a musel se spokojit s průběžně čtvrtou příčkou. Až za ním se ale držel úřadující norský šampión Anders Grøndal se svým Fordem Fiesta R5. V odpolední části jednodenního podniku bohužel ztratil hodně času problémy s motorem a spadnul až na konečnou dvanáctou příčku. Pátou pozici od něho převzal jiný pilot Fordu Frank Tore Larsen.

Østberg se pral nejen s kvanty sněhu, ale i s nastavením nového vozu, u kterého mu moc neseděla jeho měkkost. Po první půlce soutěže však na třetí pozici moc nezaostával, když jeho odstup činil jen 6,2 vteřin. Brynildsen dokázal na trati RZ 4 získat už třetí dílčí triumf a vrátil se na první místo. V předposlední zkoušce se ale pilot škodovky přetočil, ztratil tím minutu a půl a z prvního místa spadnul až na konečné čtvrté. Solberg se tak přeci jen i tentokrát dokázal vklínit na pódium. Østberg stále bojoval s vozem, ale nakonec dokázal vyhrát alespoň závěrečný test a s odstupem 18 vteřin do cíle dojel jako druhý. Vítězství s novým Volkswagenem si konečně dokázal připsat Veiby a stal se rovněž lídrem norského mistrovství. Za dva týdny jej ale ve Švédsku čeká daleko těžší zkouška.

Stav šampionátu: 1. Veiby 53, 2. H. Solberg 48, 3. Østberg 23, 4. Johnsrød 21, Snartemo 21, 6. Grøndal 18

Komentářů celkem: 3
5. 2. 2019 14:381
1 0
Neuvěřitelné mantinely smajlík
5. 2. 2019 20:062
0 0
Původně napsal Shacki
Neuvěřitelné mantinely smajlík
A neuvěřitelná rychlost. smajlík Co to bylo na cestě v 1:35? Něčí spoiler?
6. 2. 2019 01:013
0 0
Brutálně prořezaná cesta a drsná rychlost, ale moc diváků tam neměli smajlík To na té cestě to bude něčí nárazník, ale spíše mne zaujal styl té kamery, to je na nějakém gyroskopu, že je taková "plovoucí"?smajlík
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!