Hlavní obsah

V Janově se připravují na první fázi demolice zříceného mostu

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Janov

První fáze odstranění torza zříceného Morendiho mostu v italském Janově by se měla uskutečnit v pátek, potvrdil to starosta města Marco Bucci. Demontáž mostu sice začala už v polovině prosince, ovšem strhával se asfaltový povrch a odvážely sutiny. Nyní by se měly poprvé odřezávat části vozovky a konstrukce, píše list La Stampa.

Toto video už bohužel nemůžeme přehrávat z důvodu vypršení internetové licence

BEZ KOMENTÁŘE: V Janově začali odklízet trosky zříceného mostuVideo: Reuters

 
Článek

Bucci doufá, že už nenastane žádné zpoždění a bourací práce by měly jít podle plánu. Počítá se s osmi až deseti fázemi, během nichž budou zbylé části „rozřezány“ a na zem je přemístí jeřáby.

Ve čtvrtek večer 7. února by se mělo začít s „řezáním“ kusu o délce asi 40 metrů a v pátek ráno by měla začít operace „oddělení“ a následného položení na zem, napsal list La Stampa.

„Bude to velmi dlouhá operace. Rozhodně nepočítejte, že to bude hotové v řádu několika sekund,“ řekl Bucci a popisoval: „Představte si, že zvednete velmi těžký kus, který z výšky 40 metrů potřebujete dostat na zem.” Bourání mostu by mělo celkově trvat kolem pěti měsíců.

Zhruba 600 lidí, kteří bydleli v domech poblíž mostu, muselo být evakuováno. Zatím stále není jasné, zda se budou moci do svých domovů vrátit. Zřícený most domy a jejich statiku poškodil.

Toto video už bohužel nemůžeme přehrávat z důvodu vypršení internetové licence

BEZ KOMENTÁŘE: Most v Janově se zřítil loni v srpnuVideo: Reuters

Morandiho most v Janově, postavený v polovině 60. let minulého století, stál na frekventované dálniční trase a spojoval italské vnitrozemí s italskou i francouzskou riviérou. Jeho část se zřítila 14. srpna a z výšky asi 45 metrů přitom spadly na tři desítky aut. Zemřelo při tom 43 lidí.

Vyšetřovací komise tvrdí, že příčinou zřícení mostu není jen narušení vzpěr, ale především pokročilá koroze v konstrukčních prvcích. Ve zprávách společnosti Autostrade per l'Italia, kde se popisuje údržba, jsou podle jejího hodnocení „zcela nepřijatelné hodnoty“. Okamžitě se měla v souladu s technickými normami a dodržováním bezpečnostních opatření „zavést náprava“. Komise tvrdí, že nic takového se ovšem nestalo.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám