Jednoznačně nejnebezpečnější silnicí na Děčínsku je ta první třídy číslo 13. Na přibližně patnácti kilometrech této silnice za poslední tři roky zemřelo pět lidí, další se při bouračkách vážně zranili. Vyplývá to z dat, která shromáždil Deník. Stoupání od Děčína zakončené nenápadnou levou zatáčkou. Místo nad Ludvíkovicemi zná spousta řidičů mířících na Českou Kamenici. A také záchranářů, policistů a hasičů. Patří totiž k lokalitám, kde se velmi často bourá. A mnohdy i s tragickými následky. „Mně už skončila dvě auta v zahradě. A ještě před tím, než jsem se do svého domu nastěhoval, dokonce i tatrovka, jejíž řidič nepřežil,“ popisuje osobní zkušenosti s nebezpečnou silnicí ludvíkovický starosta Jiří Šturma.
Zatím poslední tragická nehoda se u bývalého motorestu v Ludvíkovicích stala loni v prosinci na Boží hod. Tehdy zemřel řidič octavie, který se při předjíždění srazil s protijedoucím autem. Muž utrpěl tak vážná zranění, že mu nebylo pomoci. Předloni na konci června pak zemřel po srážce s náklaďákem další řidič osobního auta. Kromě těchto dvou tragických nehod došlo ve stoupání nad Ludvíkovicemi k dalším bouračkám, kdy řidiči nezvládli své auto. Například měsíc před loňskou smrtelnou nehodou se překulilo auto přes střechu. Přestože bylo auto značně poškozené, nikomu se nic nestalo.
„Když dojedete někde u Labe kamion, nemáte šanci jej předjet až k místům nad Ludvíkovicemi, kde na to pak řidiči šlápnou,“ řekl dopravní expert Jan Pechout. Podle jeho názoru hraje svou roli v těchto místech také mikroklima. Silnice totiž zajíždí do lesa, kde je vlhko a chladno, navíc na ni vytéká voda. To dělá problémy především během zimních měsíců. „Svou roli hrají také špatně klopené zatáčky,“ dodal Pechout. Právě v zatáčkách nebo těsně za nimi tu řidiči nejčastěji bourají.
O problémovém úseku ví také vedení Ludvíkovic, které se snaží opakovaně zvýšit bezpečnost na průtahu obcí, který spravuje stát. „Podle mě policie prevenci a bezpečnost v těchto místech neřeší,“ řekl starosta Ludvíkovic Jiří Šturma. Ten se snažil už několikrát zvýšit bezpečnostní opatření, třeba nechat nainstalovat semafor reagující na rychlost projíždějících aut. Takový semafor rozsvítí červenou ve chvíli, kdy auta jedou příliš rychle. „Vždy to vázne na dopravním inženýrovi,“ dodal Šturma.
Zvýšit bezpečnost by mohla i jednodušší opatření. „Pomoci by mohlo umístění varovné cedule, že se jedná o úsek častých vážných dopravních nehod,“ nabídl preventivní opatření Jan Pechout. Vyšší počet nehod na silnicích první třídy může mít podle Pechouta víc příčin. Třeba tu, že je na nich výrazně větší provoz než na silnicích nižších tříd. Nejtragičtější nehoda se za poslední tři roky stala na výjezdu z České Kamenice na Kamenický Šenov, tedy opět na třináctce. Loni v březnu tu octavia při předjíždění narazila do felicie, která chtěla odbočit do Prysku. Srážku nepřežili dva lidé ve felicii.