abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 04:55 | Nová verze

    OpenJS Foundation, oficiální projekt konsorcia Linux Foundation, oznámila vydání verze 22 otevřeného multiplatformního prostředí pro vývoj a běh síťových aplikací napsaných v JavaScriptu Node.js (Wikipedie). V říjnu se verze 22 stane novou aktivní LTS verzí. Podpora je plánována do dubna 2027.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 04:22 | Nová verze

    Byla vydána verze 8.2 open source virtualizační platformy Proxmox VE (Proxmox Virtual Environment, Wikipedie) založené na Debianu. Přehled novinek v poznámkách k vydání a v informačním videu. Zdůrazněn je průvodce migrací hostů z VMware ESXi do Proxmoxu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 04:11 | Nová verze

    R (Wikipedie), programovací jazyk a prostředí určené pro statistickou analýzu dat a jejich grafické zobrazení, bylo vydáno ve verzi 4.4.0. Její kódové jméno je Puppy Cup.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 22:44 | IT novinky

    IBM kupuje společnost HashiCorp (Terraform, Packer, Vault, Boundary, Consul, Nomad, Waypoint, Vagrant, …) za 6,4 miliardy dolarů, tj. 35 dolarů za akcii.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 6
    včera 15:55 | Nová verze

    Byl vydán TrueNAS SCALE 24.04 “Dragonfish”. Přehled novinek této open source storage platformy postavené na Debianu v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 13:44 | IT novinky

    Oznámeny byly nové Raspberry Pi Compute Module 4S. Vedle původní 1 GB varianty jsou nově k dispozici také varianty s 2 GB, 4 GB a 8 GB paměti. Compute Modules 4S mají na rozdíl od Compute Module 4 tvar a velikost Compute Module 3+ a předchozích. Lze tak provést snadný upgrade.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 04:44 | Nová verze

    Po roce vývoje od vydání verze 1.24.0 byla vydána nová stabilní verze 1.26.0 webového serveru a reverzní proxy nginx (Wikipedie). Nová verze přináší řadu novinek. Podrobný přehled v souboru CHANGES-1.26.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 04:33 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 6.2 živé linuxové distribuce Tails (The Amnesic Incognito Live System), jež klade důraz na ochranu soukromí uživatelů a anonymitu. Přehled změn v příslušném seznamu. Tor Browser byl povýšen na verzi 13.0.14.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 04:22 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 30.0.0 frameworku pro vývoj multiplatformních desktopových aplikací pomocí JavaScriptu, HTML a CSS Electron (Wikipedie, GitHub). Chromium bylo aktualizováno na verzi 124.0.6367.49, V8 na verzi 12.4 a Node.js na verzi 20.11.1. Electron byl původně vyvíjen pro editor Atom pod názvem Atom Shell. Dnes je na Electronu postavena celá řada dalších aplikací.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 04:11 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 9.0.0 otevřeného emulátoru procesorů a virtualizačního nástroje QEMU (Wikipedie). Přispělo 220 vývojářů. Provedeno bylo více než 2 700 commitů. Přehled úprav a nových vlastností v seznamu změn.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    KDE Plasma 6
     (72%)
     (9%)
     (2%)
     (17%)
    Celkem 739 hlasů
     Komentářů: 4, poslední 6.4. 15:51
    Rozcestník
    AbcLinuxu:/ Blogy / / x / _

    _

    13.2.2019 23:48 | x | Výběrový blog | poslední úprava: 30.8.2021 15:47

    _        

    Hodnocení: 100 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    Josef Kufner avatar 14.2.2019 03:07 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Šablonování PDF
    Kdysi jsem si trochu hrál s LaTeXem a s Twig. Výsledkem je toto: github.com/jkufner/lyx-on-twig.

    Myslím, že použití LuaLaTeXu na předávání dat by bylo ještě lepší, ale tohle funguje docela dobře. Ve wysiwym editoru (LyX) si vyrobíš šablonu s kousky Twig konstrukcí, nacpeš do ní cokoliv potřebuješ a pak to buildneš jako běžný LaTeX dokument. Dokonce i nevyplněná šablona je validní LaTeX, takže náhled bez dat dává většinou smysl.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    14.2.2019 06:46 alfonz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Šablonování PDF
    Pro Pripravto jsme v jednu dobu používali rsttopdf či Latex/pdftex a pak také svg do PDF. No co k tomu dodat > byla to dost špatná zkušenost. Nakonec jsme skončili u přímo HTML a SVG (někdy generované přes RST) a to vcelku funguje, Někdy je potřeba si trochu pohrát s CSS. Zkoušeli jsme používat i reportlab a to bylo trochu lepší, ale vcelku komplikované. Používat přímo Cario, je asi docela v pohodě -> kreslí pěkně, akorát nevím jak to bude s udržitelností?
    14.2.2019 07:50 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Šablonování PDF
    K tomu Apache FOPu jste asi četl něco starého. FOP byl v první implementaci těžkopádný na konfiguraci a projekt pak na několik let usnul. Ale před pár lety se znovu probudil, vyvíjí se a zrovna na té konfiguraci se hodně zapracovalo – dnes stačí FOP rozbalit nebo přidat do závislostí a spustit a vše funguje. Používám FOP na různé věci a nikdy jsem nenarazil na to, že bych měl vážný problém s tím, co v něm není implementováno.
    14.2.2019 09:02 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Šablonování PDF
    Aha, ok. A umělo by to to potřebné zarovnání akordů a textu? Tzn. v HTML se tohle řeší typicky tabulkou, kde se akordy dají do jednoho řádku a text do druhého a ono to samo spočte potřebné velikosti políček.

    Já bych se asi stejně radši té závislosti na Javě vyhnul, ale i tak je dobré to vědět, díky.
    14.2.2019 18:47 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Šablonování PDF
    Automatickou šířku sloupců tabulky Apache FOP neumí, to máte pravdu. Já tohle nikdy nepoužívám, ani v HTML nebo jiných tabulkách, protože to vždycky dopadne špatně. Tabulky v layoutu se přeceňují… Ten univerzální automat prostě nemůže uhodnout, jak tu tabulku zformátovat hezky. I v HTML bych akordy dělal spíš pomocí textu, tam stačí jednoduchý styl
    .chord {
      display: inline-block;
      position: relative;
      top: -1em;
      width: 0px;
    }
    
    Ale z hlavy nevím, zda jde to samé udělat i v XSL-FO.

    Píšete, že výstupem je i HTML – pak mi připadá nejjednodušší použít headless režim Chrome, ve kterém jde tisknout do PDF – Chrome umí z příkazové řádky pořídit screenshot nebo PDF. Podpora CSS v prohlížečích se v posledních letech rapidně zlepšila a pro stránkování podle mne nepotřebujete nic moc extra, a základní podporu prohlížeče mají.

    Pokud si ale chcete pohrát s tím, aby výstup vypadal přesně tak, jak chcete, a má to být to podstatné na vaší aplikaci, je nejlepší si to vykreslovat sám, pak máte všechno v ruce. Ale samozřejmě je to pracnější.
    14.2.2019 22:46 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Šablonování PDF
    I v HTML bych akordy dělal spíš pomocí textu, tam stačí jednoduchý styl
    .chord {
      display: inline-block;
      position: relative;
      top: -1em;
      width: 0px;
    }
    
    No, on by neměl mít nulovou šířku - v případě, že je širší než k němu vázaný text, měly by dohromady mít šířku akordu, aby se nepřekrýval s následujícím. Ale jinak ano, principielně souhlasim. Já ty tabulky použil jako rychlý hack, o kterém jsem věděl, že bude fungovat a dávat celkem správné výsledky, ale dobudoucna bych to mohl nahradit nečím pěknějším v CSS třeba...

    Píšete, že výstupem je i HTML – pak mi připadá nejjednodušší použít headless režim Chrome, ve kterém jde tisknout do PDF – Chrome umí z příkazové řádky pořídit screenshot nebo PDF. Podpora CSS v prohlížečích se v posledních letech rapidně zlepšila a pro stránkování podle mne nepotřebujete nic moc extra, a základní podporu prohlížeče mají.
    Já se touhle možností zabýval, ale zkoušel jsem myslím jen Firefox, ve kterém ta podpora není nic až tak dobrá (viz třeba tady). Nelezly mi z toho dobrý výsledky. Nicméně v Chromu to vypadá lépe, alespoň podle toho, co píšou na internetech.
    Pokud si ale chcete pohrát s tím, aby výstup vypadal přesně tak, jak chcete, a má to být to podstatné na vaší aplikaci, je nejlepší si to vykreslovat sám, pak máte všechno v ruce. Ale samozřejmě je to pracnější.
    Ono se to koneckonců nevylučuje a v zásadě by nebyl problém nechat uživatele vybrat, jestli chce jen HTML, které může s možností tisku počítat, nebo jestli chce i PDF + větší kontrolu. Dát do konfigurace možnost třeba spustit nad výstupním souborem nějaký příkaz nebude složité.
    Josef Kufner avatar 15.2.2019 10:54 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Šablonování PDF
    Ta nulová šířka je kvůli tomu, aby ti to nevyrobilo mezeru mezi písmenkama v textu. Akord samotný přeteče ven a bude vidět normálně široký, jak je třeba.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    15.2.2019 12:11 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Šablonování PDF
    Přílohy:
    Nerozumíme si. Jde mi o následující situaci (v syntaxi ChordPro):
    tam [G]písnič[C]ku někdo [G]pí[C]s[D]ká.
    Ten akord C (předposlední na řádku) je textově širší než ten jeden znak, ke kterýmu se váže ("s"). Z toho důvodu přeteče do následujícího akordu (D) a překryje se s ním. Viz přiložené snímky, ten správný je pomocí tabulky, ten druhý s tím CSS výše. Kdyby ten C akord byl ještě navíc třeba Cmi7 nebo něco takového, bylo by to ještě horší.

    Další věc je, že je potřeba za tím akordem zajistit nějakou minimální mezeru (třeba pár pixlíků), aby nebyly těsně na sebe. V tom 'správném' snímku je ta mezera skoro až moc velká.

    Neříkám, že se to nedá pomocí CSS vyřešit, určitě jo, jen to není tak jednoduché.
    Josef Kufner avatar 15.2.2019 12:45 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Šablonování PDF
    Pokud dáš do spanu to, nad čím akord platí, tak to nastavením minimálních šířek uděláš snadno. Tedy DOM bude muset vypadat nějak takto (span je {}):
    {tam }{[G]písnič}{[C]ku někdo} {[G]pí}{[C]s}{[D]ká.}
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    15.2.2019 15:42 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Šablonování PDF
    nastavením minimálních šířek uděláš snadno
    Nastavením minimálních šířek na co? Ta šířka je pokáždé jiná.

    Další problém je, že když jsou takovéhle dva řádky pod sebou, tak akordy z toho spodního překrývají ten vrchní.

    Já bych na to šel asi přes flexbox, ale nechce se mi teď s tím dělat...
    Josef Kufner avatar 15.2.2019 16:45 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Šablonování PDF
    Nastavíš min-width spanu s textem na šířku akordu a akordy se ti nebudou překrývat. Pokud bude text delší, span se roztáhne.

    Pokud akordy překrývají předchozí řádek, buď nastav line-height tak, aby se akord vešel.

    S flexboxem to bude spolehlivější vůbec lepší, ale pointa je stejná.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    15.2.2019 16:52 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Šablonování PDF
    Nastavíš min-width spanu s textem na šířku akordu a akordy se ti nebudou překrývat.
    Šířku akordu neznám. To je právě to, co chci po tom layoutu - aby si ji spočítal a uplatnil sám.
    Josef Kufner avatar 15.2.2019 16:56 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Šablonování PDF
    Tak to máš smůlu a budeš to muset celé přeskládat do flexbox layoutu a v podstatě z toho udělat tu tabulku.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    15.2.2019 20:06 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Šablonování PDF
    Pokud chcete automatické zalamování řádků, řeší to line-height, pokud chcete řádky zalamovat ručně, řešil by to i margin-top.

    Jak má být vlastně graficky správně vysázeno to, když jsou akordy delší než text? Pouze s mezerami, jak je to na obrázku nahoře, je to podle mne špatně – mohou tím vzniknout jiná slova, a když ne, stejně se to špatně čte. Podle mne by to mělo být spojené buď alespoň pomlčkou, nebo lépe vodorovnou čárou vyplňující celou tu mezeru. Je na to nějaký úzus, jak se to dělá správně? Použít by na to šel asi flexbox, ten by na rozdíl od tabulky uměl i to automatické zalamování řádků. Řadit horizontálně úseky „od akordu k akordu“ a ten úsek pak rozdělit na horní polovinu pro akord a dolní pro text. Pomocí pozadí by se tam asi dala udělat i ta horizontální čára spojující části slov.

    Ale pokud si s tím chcete pohrát, aby to vypadalo hezky, asi opravdu pomůže jen naprogramovat si vlastní vykreslovač – pochybuju, že nějaký z obecných vykreslovačů půjde znásilnit k tomu, aby tohle vykresloval hezky i ve všech okrajových případech. A psaní takového vykreslovače je určitě zábava :-)
    15.2.2019 21:31 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Šablonování PDF
    Jak má být vlastně graficky správně vysázeno to, když jsou akordy delší než text? (...) Je na to nějaký úzus, jak se to dělá správně?
    Popravdě úplně nevim. Asi na to obecný úzus není. Tady jsou tři [1, 2, 3] příklady, jak to řeší jinde. Ten první se mi nelíbí, ty ostatní jsou meh. Ten třetí je taky s mezerou a to samý dělá i ChordPro.

    Ta vodorovná čára by mi asi osobně vyvhovovala nejvíc, možná by mohla být např. světlejší barvou nebo dotted nebo tak něco. Jen nevim, jestli by to šlo udělat v HTML. Možná by to mohl být element s výškou 0.5em, vertikálně zarovnaný dole, ~100% šířkou a border-top.
    Ale pokud si s tím chcete pohrát, aby to vypadalo hezky, asi opravdu pomůže jen naprogramovat si vlastní vykreslovač – pochybuju, že nějaký z obecných vykreslovačů půjde znásilnit k tomu, aby tohle vykresloval hezky i ve všech okrajových případech. A psaní takového vykreslovače je určitě zábava :-)
    jj to každopádně, a s použitím Lua je na tom navíc fajn, že to není hardcoded...
    15.2.2019 22:06 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Šablonování PDF
    Resp. ne 100% šířka, ale auto nebo jak se to dělá...
    16.2.2019 09:14 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Šablonování PDF
    Vodorovná čára by se v HTML nejsnáze udělala obrázkem na pozadí, text před ní by měl bílé pozadí, aby ji překryl. Kdyby se mělo použít ohraničení, musel by tam být vložený další element a asi zase pomocí flexboxu by musel vyplňovat zbývající místo.

    Jinak v HTML by bylo nejsnazší použít ruby element, který je přesně pro anotace v textu určený, jenže jeho speciální styly podporuje jenom Firefox. Viz codepen.io/anon/pen/JxeNEL.
    Josef Kufner avatar 16.2.2019 12:35 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Šablonování PDF
    Můžeš nastylovat :after a/nebo :before. Přidat nějaký ten border a ujistit se, že při nulové šířce nebude vidět.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    14.2.2019 08:01 Joe
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Šablonování PDF
    Songs LaTeX Package nestačí? Osobně občas sáhnu přímo do songs.sty, když si chci přidat nějakou nestandardní věc - pochopitelně jen úpravou již existujícího \beginverse nebo změnou metrik.
    14.2.2019 13:09 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Šablonování PDF
    No, v zásadě ano, ale je to otázka komfortu a user-friendliness.

    Tenhle progámek za mě např. řeší pospojování více souborů aniž bych to musel nějak explicitně řešit, dále umí např. transpozice nebo konverze notace (německá ↔ západní ↔ nashville), příp. experimentuju i s vysázením dvou sad akordů, kde např. jedna je bežná a druhá je auto-konverze do nashville pro snadnou transpozici apod. Ten LaTeXový formát je složitější než ChordPro a mně popravdě už to ChordPro přijde skoro zbytečně složité, chystám se zkusit použít na to Markdown s nějakými velmi drobnými rozšířeními (v podstatě potřebuju akorát značky pro tóninu, notaci a transpozici, jinak Markdown vlastně všechno má).

    Další věc je, že o to vyjádřili zájem někteří příbuzní a kamarádi, kteří používají Windows a nejsou prorgamátoři (ačkoli jinak jsou počítačově gramotní) - v takovém případě je ideální, když jim můžu poskytnout standalone binárku.
    mirec avatar 14.2.2019 10:32 mirec | skóre: 32 | blog: mirecove_dristy | Poprad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Šablonování PDF

    Ja na generovanie PDF momentálne používam z3c.rml. Nevyžaduje to cairo, X-ka, webkit ani nič podobné, je to čisté python riešenie bez nejakých hrozných závislostí. Zdrojové xml-ka nie sú až také škaredé.

    LinuxOS.sk | USE="-fotak -zbytocnosti -farebne_lcd +vydrz +odolnost +java" emerge telefon
    14.2.2019 13:00 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Šablonování PDF
    To je zajímavé, díky.
    14.2.2019 12:32 Rezervní Polská Kotace
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Šablonování PDF
    ...

    Ale ted vážně, kde je zdroják? Nebo jsem to přehlédl? Každopádně dík za článek.

    Osobně bych šel spíš cestou TeXu (tip: jsou i jiné varianty než plain a La - třeba právě Lua), ale souhlasím, že je to velký balík a jako součást malého programu to nní ono. Tam je asi Cairo správná volba.
    14.2.2019 13:00 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Šablonování PDF
    Ale ted vážně, kde je zdroják?
    Ještě není. Měl by být (např. podle doporučení Pietera Hintjense, že ano), ale zkrátka ještě není...
    14.2.2019 19:59 Václav HFechs Švirga | skóre: 26 | blog: HF | Kopřivnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Šablonování PDF
    Je to sice phpčko (které ale v případě distribuovatelnosti pro windows je pár exáčů/dllek, netřeba instalovat), ale zkušenosti s tím mám dobré - mpdf.

    Varianta je to HTML+CSS.

    Stránkování má nějak vyřešené.

    Muselo by se to ale zkusit.

    Když mi zabalíš nějaký CSS+HTML export, klidně to tím zkusím prohnat.
    Baník pyčo!
    14.2.2019 21:36 retro
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Šablonování PDF
    je dobré vzpomenout u mpdf https://github.com/mpdf/mpdf/blob/development/LICENSE.txt což se nemusí úplně na všechno hodit
    14.2.2019 22:10 Václav HFechs Švirga | skóre: 26 | blog: HF | Kopřivnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Šablonování PDF
    Jako jo, to je fakt. Na druhou stranu, pokud si z mpdf udělá nějaký tool ve smyslu
    convert.php -i file.html -o file.pdf
    a ten licencuje jako GPL2 (a z podstaty věci dodá i se zdrojáky),

    program který ten convert.php bude execovat klidně může být pod jinou licencí.
    Baník pyčo!
    15.2.2019 08:16 PetrHL | skóre: 17 | blog: petr_h | Neratovice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Šablonování PDF
    HTML + CSS bych nezatracoval. Na generování PDF bych použil headless Chrome. Wkhtmltopdf je fajn, ale na každém systému web vypadá jinak. Díky Chrome nebudete mít problém s podporou CSS.
    "Do, or do not. There is no 'try.'" -- Jedi Master Yoda | CQRLOG | CQRPROP | HamQTH | Domů
    15.2.2019 09:55 j.
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Šablonování PDF
    Já noty sázím zásadně v lilypondu a z hlediska výstupu je to ideální nástroj. Z hlediska vstupu ... no je to latex, co si budeme povídat
    15.2.2019 10:08 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Šablonování PDF
    To je ale něco jinýho, to jsou noty. Na to bych taky použil Lilypond. Myslimže na to existují i nějaký GUI, ale nevim, jak moc jsou dobrý...
    15.2.2019 11:19 dumblob | skóre: 10 | blog: dumblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Šablonování PDF
    Lilipond bylo první co mě napadlo. Samozřejmě i bez not Lilipond:

    Lilypond: Is there a way to create a song with just lyrics and chords? Without the notes
    15.2.2019 12:19 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Šablonování PDF
    Hmm, pro běžné použití je ta notace těžkopádná (zkoušel jsem to už dřív), ale používat Lilypond jako backend by možná nemuselo vůbec být marný, pokud se dá nějak samonosně 'vzít s sebou'. A jako bonus to má vestavěnou databázi diagramů.
    15.2.2019 15:06 dumblob | skóre: 10 | blog: dumblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Šablonování PDF
    Vzít s sebou určitě nějak jde, protože jsem se o něm dozvěděl před mnoha lety od známého, který je muzikant z povolání a vůbec nemá technické vzdělání, ani IT ho nezajímá, v "počítačích" se téměř nevyzná a tenkrát používal Windows (a dnes určitě taktéž Windows).

    Sám mi tenkrát řekl, že je ta notace pro něho jednodušší než se trápit s grafickými a drahými programy (které tehdá zkoušel), které si dělají co chtějí, nepodporují vše co je potřeba a výsledky jsou stejně nic moc. Myslím, že Lilipond uměl snad i transponovat či ty zápisy šly i přehrát přes MIDI atd.

    Jinak pokud jde pouze o částečnou modularitu, tak já používám např. Pandoc s jeho minimalistickou LaTeX šablonou a přes parametry pandocu předávám dodatečné "moduly" (texťáky s běžným LaTeXem), které mi poskytujou dodatečnou funkcionalitu. Pro dokumentace jsem vytvořil a používám např. tyto "moduly":
    tex_deeply_nested_lists.include
    tex_external_link_symbol.include
    tex_fix_figure_position.include
    tex_header_settings.include
    tex_table_alternating_color.include
    tex_verbatim_bgcolor.include
    
    Tím lehce rozšiřuji či zužuji potřebnou funkcionalitu v závislosti na projektu.

    Pokud LaTeX backend, tak jedině na této hodně "vysoké úrovni" zapínání a vypínání takovýchto "modulů" (tzn. žádné "generování LaTeXu").

    Jinak, a teď prosím no flame, LaTeX nemám vůbec v oblibě (i to psaní matematiky jde v mnohých jiných notacích lépe) a preferuji téměř jakýkoliv jiný nástroj (především grafické, nevyžadující psaní značek).
    15.2.2019 15:20 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Šablonování PDF
    Myslím, že Lilipond uměl snad i transponovat či ty zápisy šly i přehrát přes MIDI atd.
    Transponovat umí určitě, ale třeba Nashville notaci AFAIK neumí (ačkoli by se to asi dalo dohackovat v Guile).
    Pokud LaTeX backend, tak jedině na této hodně "vysoké úrovni" zapínání a vypínání takovýchto "modulů" (tzn. žádné "generování LaTeXu").
    Tomu asi nerozumím. Jak bych třeba použil Lilypond aniž bych generoval .ly tak nebo onak?
    15.2.2019 19:44 dumblob | skóre: 10 | blog: dumblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Šablonování PDF
    Tomu asi nerozumím. Jak bych třeba použil Lilypond aniž bych generoval .ly tak nebo onak?
    Vyjádřil jsem se nepřesně. Samozřejmě obsah samotný bude nutné generovat. Avšak parametrizaci obsahu bych rozhodně nechtěl generovat jako součást obsahu, nýbrž pouze jako zapínání či vypínání "modulů" (např. obdobně jako jsem uvedl v případě pandocu).
    Fluttershy, yay! avatar 15.2.2019 23:31 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Šablonování PDF
    Lout je hodně zajímavý jazyk. Sice jde v podstatě o one-man show s hodně pomalým vývojem, ale je to škoda.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    17.2.2019 21:09 r
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Šablonování PDF
    Nestačil by plainTeX?
    \obeylines
    \lineskip=10pt
    \font\chordfont=cmr7
    \font\rm=cmr12
    
    \catcode`[=13
    \def[#1]#2{{\raise1em\if#2>\hbox{\chordfont #1\hss}\else\hbox to0pt{\chordfont #1\hss}#2\fi}}
    
    tam [G]písnič[C]ku někdo [G]pí[C]>s[D]ká
    tam [G]pí[C]sničku někdo [G]pí[Cmi7]>s[D]ká
    \bye
    
    
    24.2.2019 20:43 radek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Šablonování PDF
    Trochu out of date, ale přesto zkusím. Nevíte někdo o nějakém zpěvníku, v textové podobě ve formátu jako má ChordPro, případně jiném podobném, který se nechá pár reg. výrazy do té podoby upravit? Chtěl bych pořádně vyzkoušet svůj výtvor v palainTeXu. Jinak díky za inspirativní blog.
    25.2.2019 16:17 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Šablonování PDF
    Asi bohužel nemam nic, co by se dalo okamžitě použít, sorry. Mam tu pár testovacích chordpro souborů, ale asi jsou copyrightované. Chtěl bych si sestavit nějaký malý demo zpěvníček z public domain věcí, ale ještě jsem to neudělal. Všechno mi to jde taknějak pomalu.

    Pokud ti jde jen o ty značky akordů v textu, tak je to celkem v pohodě a nejspíš to vytáhneš z nějakého online zpěvníku [1, 2].

    Ale jinak mi ten ChordPro nepřijde jako moc dobře navrženej formát, cokoli na rámec holého plaintextu v tom není podporováno nebo nešikovně (třeba označování slok a refrénu, konverze notace, transpozice). Takže mám teď rozepsanou podporu pro subset markdownu, aby to bylo snáz použitelnější a míň alien.
    25.2.2019 22:45 radek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Šablonování PDF
    Příloha:
    Mě to v prvé řadě přišlo zajímavé programátorsky. V TeXu se dá zjistit délka textu pod akordem a s tím pak pracovat při formátování textu. Jinak kromě formátu ChordPro, který beru jako kostru formátu, mohu v textu používat makra TeXu. Testoval jsem na krátkém zkušebním textu:
    \nadpis{Pískající cikán}
    \interpret{Spirituál kvintet}
    
    [G]Dívka [Ami]loudá se [G]vin[Ami]icí, [G]Tam, kde [Ami]zídka je [Hmi]níz[Ami]ká
    [G]tam, kde [Ami]stráň končí [Hmi]voní[C]cí, si [G]písnič[C]ku někdo [G]pí[C]sk[D]á.
    
    \nadpis{Be happy!}
    
    [Cmi] [Dmi] [F] [C]
    [Cmi7]H[C]ere's a little song I wrote
    [Dmi]You might want to sing it note for note
    Don't [F]worry be [C]happy
    
    Dont worry be happy now
    |:Dont worry be happy:| 4x
    
    a vylezl mi z toho přiložený soubor. Myslím, že to nevypadá zle, v porovnání s tím, co jsem po krátkém hledání našel na internetu.
    25.2.2019 23:39 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Šablonování PDF
    Přílohy:
    Hezký to máš.

    Hodil jsem do chordpro Whiskey in the Jar (to by snad neměl být copyright problém), viz příloha.

    Já si ten ChordPro dost ohackoval, že např. sám dělá sloky po dvojitém odřádkování apod. a přidal jsem transpozici + možnost mít dvoje akordy, viz ukázky.

    Většinou používám sans-serif, přijde mi, že v horším osvětlení (táborák, ...) se to líp čte, ale zas ten serifovej font vypadá taknějak víc seriózně :-D Ale to je asi detail...
    25.2.2019 23:42 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Šablonování PDF
    PS. tohle je ještě renderovaný ještě s tím SVG coby mezikrokem, před přechodem na Lua, to ještě nemam dodělaný.
    25.2.2019 23:45 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Šablonování PDF
    PPS. Koukám, že se mi tam dostala řádka navíc pod tím refrénem, tak si to kdyžtak odmaž :)

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.