Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Děkuji, že jste si zvolili vyplnění tohoto dotazníku. Dotazník se zaměřuje na to, jak lidé vidí spravedlnost u učitelů. Je složen z 21 otázek, které se zaměřují na to, jak si představujete spravedlivého učitele na základní škole.
Odpovědi respondentů
1. Pohlaví
Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Žena
116
72,96 %
72,96 %
Muž
43
27,04 %
27,04 %
2. Dosažené vzdělání
Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
střední s maturitou
67
42,14 %
42,14 %
vysokoškolské
62
38,99 %
38,99 %
základní
26
16,35 %
16,35 %
střední bez maturity / vyučen
4
2,52 %
2,52 %
3. Rok Vašeho narození (např.: 1986)
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat číselnou odpověď.
Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o 5 % hodnot z každé strany.
Statistická poloha
Hodnota
Průměr:
1961.8
Minimum:
41
Maximum:
2002
Variační rozpětí:
1961
Rozptyl:
55364.52
Směrodatná odchylka:
235.3
Medián:
1993
Modus:
1993
4. Učitel aktivním žákům v hodině umožnuje si vybrat téma eseje, kterou mají napsat..
Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
5 - spravedlivé
48
30,38 %
30,19 %
6 - naprosto spravedlivé
36
22,78 %
22,64 %
4 - spíše spravedlivé
33
20,89 %
20,75 %
3 - spíše nespravedlivé
25
15,82 %
15,72 %
2 - nespravedlivé
10
6,33 %
6,29 %
1 - naprosto nespravedlivé
6
3,8 %
3,77 %
5. Učitel při celkovém hodnocení zohledňuje žákovu snahu v rámci vyučovacích hodin.
Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
6 - naprosto spravedlivé
61
39,35 %
38,36 %
5 - spravedlivé
52
33,55 %
32,7 %
4 - spíše spravedlivé
35
22,58 %
22,01 %
3 - spíše nespravedlivé
4
2,58 %
2,52 %
1 - naprosto nespravedlivé
2
1,29 %
1,26 %
2 - nespravedlivé
1
0,65 %
0,63 %
6. Učitel žákům, kteří jsou ve svých studijních výsledcích nejlepší, dává v hodinách více volnosti.
Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
4 - spíše spravedlivé
48
30,77 %
30,19 %
3 - spíše nespravedlivé
41
26,28 %
25,79 %
5 - spravedlivé
22
14,1 %
13,84 %
2 - nespravedlivé
21
13,46 %
13,21 %
6 - naprosto spravedlivé
15
9,62 %
9,43 %
1 - naprosto nespravedlivé
9
5,77 %
5,66 %
7. Učitel si na začátku roku zřetelně nastavuje pravidla fungování ve třídě.
Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
6 - naprosto spravedlivé
109
69,87 %
68,55 %
5 - spravedlivé
26
16,67 %
16,35 %
4 - spíše spravedlivé
15
9,62 %
9,43 %
3 - spíše nespravedlivé
5
3,21 %
3,14 %
2 - nespravedlivé
1
0,64 %
0,63 %
8. Učitel žákům jasně vysvětlí, na co klade důraz při jejich hodnocení.
Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
6 - naprosto spravedlivé
114
72,61 %
71,7 %
5 - spravedlivé
31
19,75 %
19,5 %
4 - spíše spravedlivé
11
7,01 %
6,92 %
3 - spíše nespravedlivé
1
0,64 %
0,63 %
9. Učitel žákům s nejlepším průměrem dává na konci roku odměnu za jejich výsledky.
Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
4 - spíše spravedlivé
50
32,26 %
31,45 %
3 - spíše nespravedlivé
33
21,29 %
20,75 %
5 - spravedlivé
25
16,13 %
15,72 %
2 - nespravedlivé
17
10,97 %
10,69 %
1 - naprosto nespravedlivé
15
9,68 %
9,43 %
6 - naprosto spravedlivé
15
9,68 %
9,43 %
10. Učitel věnuje každému žákovi stejné množství času při ústní zkoušce.
Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
6 - naprosto spravedlivé
85
54,14 %
53,46 %
5 - spravedlivé
32
20,38 %
20,13 %
4 - spíše spravedlivé
25
15,92 %
15,72 %
3 - spíše nespravedlivé
11
7,01 %
6,92 %
2 - nespravedlivé
3
1,91 %
1,89 %
1 - naprosto nespravedlivé
1
0,64 %
0,63 %
11. Učitel zmírní hodnocení žákovi, který momentálně prochází rozvodem rodičů nebo jinými podobnými obtížemi.
Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
4 - spíše spravedlivé
57
36,54 %
35,85 %
3 - spíše nespravedlivé
35
22,44 %
22,01 %
5 - spravedlivé
29
18,59 %
18,24 %
2 - nespravedlivé
12
7,69 %
7,55 %
1 - naprosto nespravedlivé
12
7,69 %
7,55 %
6 - naprosto spravedlivé
11
7,05 %
6,92 %
12. Učitel věnuje více pozornosti žákům, kteří to podle něj nejvíce potřebují.
Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
5 - spravedlivé
59
38,56 %
37,11 %
4 - spíše spravedlivé
55
35,95 %
34,59 %
3 - spíše nespravedlivé
14
9,15 %
8,81 %
6 - naprosto spravedlivé
14
9,15 %
8,81 %
2 - nespravedlivé
7
4,58 %
4,4 %
1 - naprosto nespravedlivé
4
2,61 %
2,52 %
13. Učitel informuje své žáky, jakým způsobem řeší konflikty ve třídě.
Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
6 - naprosto spravedlivé
69
44,81 %
43,4 %
5 - spravedlivé
64
41,56 %
40,25 %
4 - spíše spravedlivé
17
11,04 %
10,69 %
3 - spíše nespravedlivé
2
1,3 %
1,26 %
2 - nespravedlivé
1
0,65 %
0,63 %
1 - naprosto nespravedlivé
1
0,65 %
0,63 %
14. Učitel žákům umožňuje konzultovat jakoukoliv nesrovnalost ve vyhodnocení jejich písemek.
Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
6 - naprosto spravedlivé
104
67,1 %
65,41 %
5 - spravedlivé
40
25,81 %
25,16 %
4 - spíše spravedlivé
11
7,1 %
6,92 %
15. Učitel dostatečně jasně komunikuje s žáky, jak rozhoduje při hodnocení jejich testů.
Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
6 - naprosto spravedlivé
94
61,04 %
59,12 %
5 - spravedlivé
50
32,47 %
31,45 %
4 - spíše spravedlivé
8
5,19 %
5,03 %
3 - spíše nespravedlivé
1
0,65 %
0,63 %
2 - nespravedlivé
1
0,65 %
0,63 %
16. Učitel při hodnocení žáka přihlíží k tomu, zda je pro žáka předmět obtížný.
Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
3 - spíše nespravedlivé
52
33,33 %
32,7 %
4 - spíše spravedlivé
30
19,23 %
18,87 %
2 - nespravedlivé
25
16,03 %
15,72 %
5 - spravedlivé
21
13,46 %
13,21 %
1 - naprosto nespravedlivé
17
10,9 %
10,69 %
6 - naprosto spravedlivé
11
7,05 %
6,92 %
17. Učitel při písemce dává více času žákům, kteří mají potvrzení o specifické poruše učení.
Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
6 - naprosto spravedlivé
53
34,19 %
33,33 %
5 - spravedlivé
49
31,61 %
30,82 %
4 - spíše spravedlivé
32
20,65 %
20,13 %
3 - spíše nespravedlivé
13
8,39 %
8,18 %
1 - naprosto nespravedlivé
7
4,52 %
4,4 %
2 - nespravedlivé
1
0,65 %
0,63 %
18. Učitel dodržuje nastavená pravidla hodnocení u všech žáků stejně.
Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
6 - naprosto spravedlivé
79
50,64 %
49,69 %
5 - spravedlivé
45
28,85 %
28,3 %
4 - spíše spravedlivé
21
13,46 %
13,21 %
3 - spíše nespravedlivé
7
4,49 %
4,4 %
2 - nespravedlivé
3
1,92 %
1,89 %
1 - naprosto nespravedlivé
1
0,64 %
0,63 %
19. Učitel zadává jiný typ domácích úkolů žákům, kteří měli dlouhodobě problém s pochopením učiva v jeho předmětu.
Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
4 - spíše spravedlivé
46
29,49 %
28,93 %
5 - spravedlivé
36
23,08 %
22,64 %
3 - spíše nespravedlivé
34
21,79 %
21,38 %
2 - nespravedlivé
17
10,9 %
10,69 %
1 - naprosto nespravedlivé
15
9,62 %
9,43 %
6 - naprosto spravedlivé
8
5,13 %
5,03 %
20. Učitel dává všem žákům stejnou šanci získat dobrou známku.
Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
6 - naprosto spravedlivé
112
72,26 %
70,44 %
5 - spravedlivé
33
21,29 %
20,75 %
4 - spíše spravedlivé
6
3,87 %
3,77 %
3 - spíše nespravedlivé
2
1,29 %
1,26 %
1 - naprosto nespravedlivé
1
0,65 %
0,63 %
2 - nespravedlivé
1
0,65 %
0,63 %
21. Učitel dává malou jedničku žákům, kteří splní úkol navíc.
Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
5 - spravedlivé
54
34,62 %
33,96 %
6 - naprosto spravedlivé
51
32,69 %
32,08 %
4 - spíše spravedlivé
32
20,51 %
20,13 %
3 - spíše nespravedlivé
12
7,69 %
7,55 %
1 - naprosto nespravedlivé
5
3,21 %
3,14 %
2 - nespravedlivé
2
1,28 %
1,26 %
22. Učitel všem žákům věnuje stejnou míru pozornosti.
Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
6 - naprosto spravedlivé
68
43,87 %
42,77 %
5 - spravedlivé
42
27,1 %
26,42 %
4 - spíše spravedlivé
31
20 %
19,5 %
3 - spíše nespravedlivé
11
7,1 %
6,92 %
2 - nespravedlivé
3
1,94 %
1,89 %
23. Učitel považuje angažovanost žáků za důležité kritérium pro výslednou známku na vysvědčení.
Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
4 - spíše spravedlivé
55
35,26 %
34,59 %
5 - spravedlivé
37
23,72 %
23,27 %
3 - spíše nespravedlivé
25
16,03 %
15,72 %
6 - naprosto spravedlivé
22
14,1 %
13,84 %
2 - nespravedlivé
11
7,05 %
6,92 %
1 - naprosto nespravedlivé
6
3,85 %
3,77 %
24. Učitel je nezaujatý při hodnocení výkonu žáků.
Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
6 - naprosto spravedlivé
94
59,87 %
59,12 %
5 - spravedlivé
39
24,84 %
24,53 %
4 - spíše spravedlivé
15
9,55 %
9,43 %
1 - naprosto nespravedlivé
4
2,55 %
2,52 %
2 - nespravedlivé
3
1,91 %
1,89 %
3 - spíše nespravedlivé
2
1,27 %
1,26 %
SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA
Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!
Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.
Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3
Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5
Byly nalezeny zajímavé souvislosti u jedné otázky.
Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).
10. Učitel věnuje každému žákovi stejné množství času při ústní zkoušce.
odpověď 6 - naprosto spravedlivé:
1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi 1 - naprosto nespravedlivé na otázku 11. Učitel zmírní hodnocení žákovi, který momentálně prochází rozvodem rodičů nebo jinými podobnými obtížemi.
Zjišťování závislostí odpovědí
Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.
Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).
1. Pohlaví
2. Dosažené vzdělání
3. Rok Vašeho narození (např.: 1986)
4. Učitel aktivním žákům v hodině umožnuje si vybrat téma eseje, kterou mají napsat..
5. Učitel při celkovém hodnocení zohledňuje žákovu snahu v rámci vyučovacích hodin.
6. Učitel žákům, kteří jsou ve svých studijních výsledcích nejlepší, dává v hodinách více volnosti.
7. Učitel si na začátku roku zřetelně nastavuje pravidla fungování ve třídě.
8. Učitel žákům jasně vysvětlí, na co klade důraz při jejich hodnocení.
9. Učitel žákům s nejlepším průměrem dává na konci roku odměnu za jejich výsledky.
10. Učitel věnuje každému žákovi stejné množství času při ústní zkoušce.
11. Učitel zmírní hodnocení žákovi, který momentálně prochází rozvodem rodičů nebo jinými podobnými obtížemi.
12. Učitel věnuje více pozornosti žákům, kteří to podle něj nejvíce potřebují.
13. Učitel informuje své žáky, jakým způsobem řeší konflikty ve třídě.
14. Učitel žákům umožňuje konzultovat jakoukoliv nesrovnalost ve vyhodnocení jejich písemek.
15. Učitel dostatečně jasně komunikuje s žáky, jak rozhoduje při hodnocení jejich testů.
16. Učitel při hodnocení žáka přihlíží k tomu, zda je pro žáka předmět obtížný.
17. Učitel při písemce dává více času žákům, kteří mají potvrzení o specifické poruše učení.
18. Učitel dodržuje nastavená pravidla hodnocení u všech žáků stejně.
19. Učitel zadává jiný typ domácích úkolů žákům, kteří měli dlouhodobě problém s pochopením učiva v jeho předmětu.
20. Učitel dává všem žákům stejnou šanci získat dobrou známku.
21. Učitel dává malou jedničku žákům, kteří splní úkol navíc.
22. Učitel všem žákům věnuje stejnou míru pozornosti.
23. Učitel považuje angažovanost žáků za důležité kritérium pro výslednou známku na vysvědčení.
24. Učitel je nezaujatý při hodnocení výkonu žáků.
B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:
Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).
1. Pohlaví
2. Dosažené vzdělání
3. Rok Vašeho narození (např.: 1986)
4. Učitel aktivním žákům v hodině umožnuje si vybrat téma eseje, kterou mají napsat..
5. Učitel při celkovém hodnocení zohledňuje žákovu snahu v rámci vyučovacích hodin.
6. Učitel žákům, kteří jsou ve svých studijních výsledcích nejlepší, dává v hodinách více volnosti.
7. Učitel si na začátku roku zřetelně nastavuje pravidla fungování ve třídě.
8. Učitel žákům jasně vysvětlí, na co klade důraz při jejich hodnocení.
9. Učitel žákům s nejlepším průměrem dává na konci roku odměnu za jejich výsledky.
10. Učitel věnuje každému žákovi stejné množství času při ústní zkoušce.
11. Učitel zmírní hodnocení žákovi, který momentálně prochází rozvodem rodičů nebo jinými podobnými obtížemi.
12. Učitel věnuje více pozornosti žákům, kteří to podle něj nejvíce potřebují.
13. Učitel informuje své žáky, jakým způsobem řeší konflikty ve třídě.
14. Učitel žákům umožňuje konzultovat jakoukoliv nesrovnalost ve vyhodnocení jejich písemek.
15. Učitel dostatečně jasně komunikuje s žáky, jak rozhoduje při hodnocení jejich testů.
16. Učitel při hodnocení žáka přihlíží k tomu, zda je pro žáka předmět obtížný.
17. Učitel při písemce dává více času žákům, kteří mají potvrzení o specifické poruše učení.
18. Učitel dodržuje nastavená pravidla hodnocení u všech žáků stejně.
19. Učitel zadává jiný typ domácích úkolů žákům, kteří měli dlouhodobě problém s pochopením učiva v jeho předmětu.
20. Učitel dává všem žákům stejnou šanci získat dobrou známku.
21. Učitel dává malou jedničku žákům, kteří splní úkol navíc.
22. Učitel všem žákům věnuje stejnou míru pozornosti.
23. Učitel považuje angažovanost žáků za důležité kritérium pro výslednou známku na vysvědčení.
24. Učitel je nezaujatý při hodnocení výkonu žáků.
C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI
Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.
Poznámky: 1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli. 2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 % 3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat. 4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.
Jan: Dobrý den,
omlouvám se, ale spravedlnost ve Vašem pojetí (jenž jsem odtušil z vaší věty) mě po "pseudo-vědecké“ stránce nezajímá. Maximálně mě zajímá jen po té lidské a to myslím, že je důležitější. Dotazník sleduje jen 4 teoretické konstrukty spravedlnosti, kterými jsou spravedlnost založená na potřebách, na zásluhách, rovnosti a procedurální spravedlnost.
Jo: Ne vše, co je spravedlivé, je nejsprávnější, a ne vše, co je správné, je i spravedlivé. Opravdu Vás zajímá spravedlivost? Formulace některých otázek o tom vyvolává pochybnost. V několika otázkách uvádíte přístup, který sice není spravedlivý, ale je správný.
Jo: Ne vše, co je spravedlivé, je nejsprávnější, a ne vše, co je správné, je i spravedlivé. Opravdu Vás zajímá spravedlivost? Formulace některých otázek o tom vyvolává pochybnost.
hm: Otázka 3: tak chcete věk nebo rok narození? Je mi jasné, že si to asi nespletete, ale jak pak chcete ten dotazník zpracovat, když budete mít různá data?