Nejčtenější články týdne - Metro Exodus, prodej studia Warhorse a recenze
zdroj: tisková zpráva

17. 2. 2019 13:48 | Z redakce | autor: Redakce Games.cz |

Pohled na seznam nejčtenějších článků uplynulého týdne je pravda trochu monotematický. V podstatě jde o čtyři recenze a jednu novinku. Tou přitom ani nemohlo být nic jiného než zpráva o odkoupení dosud nezávislého českého studia Warhorse. Z recenzí pak nepřekvapivě kralovalo očekávané Metro Exodus, následované Apex Legends, Sunless Skies a Genesis Alpha One.

Nejčtenější články týdne

sunless
Sunless Skies – recenze
Po dostatečně dlouhé době smutku, aby bylo naplněno dekórum, opouští Padlý Londýn svůj odevzdaný hrob omývaný přílivem Podmoře. V patách své zrádné královně se davy kolonistů vrhají do bran vesmírných rovin, aby započaly svůj nový život na obloze, ve Vysoké divočině. A vy s nimi. Námořníci už se nenosí, horizont bez horizontu čeká na kapitány vzdušných lokomotiv na chmurných nebesích. Na cestu pár sudů surových hodin, výběr přepychových duší pro handlování s ďábly a samozřejmě trochu čaje. Chuť domova je potřeba nezapomenout. Vítejte v Sunless Skies, novém čtenářském a cestovním dobrodružství od Failbetter Games.
Genesis Alpha One
Genesis Alpha One – recenze
Do rukou dostanete kosmickou loď, kterou si od základů vybudujete. Pak se budete muset postarat o přežití lidstva tím, že začnete navštěvovat cizí planety, těžit suroviny a bojovat s mimozemskými civilizacemi. Alespoň tak tedy zní sliby vývojářů z Radiation Blue, kterým se však ze zajímavé premisy nepovedlo v Genesis Alpha One vydolovat dobrou hru.
warhorse
THQ Nordic koupilo české studio Warhorse za 1,1 miliardy korun
Rozjetý vlak jménem THQ Nordic se zjevně nikde a nikdy nezastaví. Skupuje jedno studio za druhým a rozšiřuje tak své portfolio o velmi zajímavé kousky. Jeho nejnovějším přírůstkem je české studio Warhorse spolu s úspěšným RPG Kingdom Come: Deliverance.
Metro: Exodus
Metro Exodus – recenze
Třetí díl adaptace knižní série sice stále hrdě nese slovo Metro ve svém názvu, nicméně opouští jeho zatuchlé tunely a vydává se s mnohem honosnější lokomotivou Aurorou napříč rozsáhlými pláněmi postapokalyptického Ruska. Dříve stísněné prostory střídají otevřená prostranství, ale jinak se toho zase tolik nezměnilo. Lidé jsou stejnými zrůdami pod i nad zemských povrchem, ať už dýchají filtrovaný nebo čerstvý vzduch. A vy bude opět jejich trnem v oku.
Apex Legends
Apex Legends – recenze nastupujícího krále battle royale
Najednou mám pocit, že to takhle mělo vždycky být. Poté, co se pánové ve zlém rozešli s Activisionem, poté, co jim vyšel Titanfall jen na dvou platformách a poté, co Titanfall 2 tak trochu zapadl mezi Call of Duty a Battlefieldem, studio Respawn konečně dostálo svému jménu. Jeho znovuzrození sice proběhlo už před lety, ale na vrcholu je teprve teď. A zaslouženě.

Redakce doporučuje

Activision Blizzard
Activision potvrdil vyhazov skoro 800 zaměstnanců
Drby, o kterých psal před dvěma dny Aleš, se ukázaly být pravdivé. Activision Blizzard skutečně bude propouštět velké množství zaměstnanců, jak v hovoru s investory potvrdil CEO Bobby Kotick. Půjde o 8 % všech zaměstnanců Activisionu, což z celkového čísla 9 600 dává přibližně 770 lidí, kteří se zanedlouho octnou bez práce.
Rage 2
Akční řež Rage 2 je v podání zkušeného hráče úžasnou podívanou
Pokud vám za dva dny vycházející Far Cry New Dawn úplně nevoní, ale toužíte po něčem hodně podobném, byť v docela jiném humorném stylu, pak se nebojte přičichnout k akční střílečce Rage 2, která dorazí téměř na den přesně za tři měsíce. Nové záběry z hraní rozhodně nejsou nijak odpudivé. Právě naopak.
Red Dead Redemption II
Red Dead Online chce novým updatem bojovat proti griefingu
Díky konzolové exkluzivitě v online módu Red Dead Redemption 2 sice nenarazíte na armády cheaterů, přesto není těžké potkat zkušenějšího hráče, který si na laciné kořisti v podobě nováčků pěkně smlsne. Pak si počká, až se oživí, a smlsne si znovu. A zase. Rockstar vyslyšel nářky hráčů, které už nebaví pořád dokola jen umírat, a do čerstvé verze bety implementuje systém chránící ty pacifističtější z kovbojů.
The Outer Worlds
Bojový systém The Outer Worlds v sobě má hodně z Falloutu New Vegas
Nejnovější počin studia Obsidian vzbuzuje hodně zvědavosti. The Outer Worlds chce působit jako singleplayerové RPG ze staré školy, zároveň ale hodlá být přístupné i novější generaci hráčů. Přestože se v daleké budoucnosti často nevyhnete střelbě, v první řadě chce Obsidian akcentovat právě ony RPG elementy a vaše statistiky. Anebo se z přestřelky prostě vykecáte, ještě než stihne začít.
klima
Prodej Warhorse neovlivní tvůrčí svobodu pro Kingdom Come 2, tvrdí Martin Klíma
Jeden ze zakladatelů Warhorse, Martin Klíma, zavítal do DVTV a vyjádřil se k rozhodnutí o prodeji studia švédskému vydavateli THQ Nordic. Nedávalo by podle něj smysl, kdyby ve Warhorse najednou začali tvořit jiný typ her, než jaký od nich fanoušci očekávají, a i přes změnu majitele se většina tvůrčího týmu nezmění. Klíma také silně naznačil vývoj Kingdom Come 2, nemůže ale říct, o čem bude.

Videa

Gamesplay_poutaky_ahoj
Sledujte Fight Club #413 s Alžbětou Trojanovou
Po čase k nám zase zavítala Bětka Trojanová, teď už bývalá moderátorka herního pořadu Re-Play. A právě její chystaný pořad New Game+ byl jedním z témat dnešního Fight Clubu. Bětka se ale také rozpovídala třeba o dojmech z Anthem nebo jsme se společně pobavili o prodeji studia Warhorse.
Gamesplay_poutaky_ahoj
GamesPlay – hrajeme střílečku Tannenberg z první světové války
Díky studiu Blackmill Games jsme se nejprve v roce 2015 podívali na západní frontu první světové války, teď nás čeká ta východní. Po Verdunu včera vyšel i Tannenberg a přinesl s sebou nemilosrdné boje na polských pláních a v hlubokém pruském sněhu. Jedna kulka tady znamená smrt, takže si musíte dobře rozmyslet každý svůj pohyb. Vašek vám ukáže, jak na to.
Hardware Club #26
Hardware Club #26: AI – umělá inteligence
Umělá inteligence neboli AI, to je dnes v technologickém světě snad neskloňovanější pojem. Co AI umožňuje a jaké má hranice? Jaký hardware AI akceleruje? A zachrání umělá inteligence pokrok, anebo se máme začít bát katastrofických scénářů autorů sci-fi?
Gamesplay_poutaky_ahoj
GamesPlay – hrajeme Metro Exodus
Že se třetí Metro povedlo, už víme z Patrikovy recenze i ze zahraničí. Nicméně embargo na streamování videí padá až s dnešním vydáním hry. Nemá smysl zahálet, pojďme se takhle před víkendem společně podívat na nové Metro Exodus v GamesPlayi. Tunely metra moc nečekejte, venkovní otevřená prostranství ano.