Elektrický Heuliez se připravuje na pilotní projekt v Janově

Heuliez GX 337 Elec bude v pilotním provozu u italské dopravní společnosti ATP Esercizio od září. Od roku 2025 bude Janov pořizovat pouze autobusy na elektřinu.
Heuliez GX 337 Elec bude v pilotním provozu u italské dopravní společnosti ATP Esercizio od září. Od roku 2025 bude Janov pořizovat pouze autobusy na elektřinu.
Podle Alessandra Bernardiniho, ředitele společnosti Altra, která je centrem Iveco pro alternativní vozidla a elektrifikované pohonné systémy a patří do skupiny CNH Industrial, bude elektrický autobus Heuliez GX 337 v Janově na lince Janov - Recco.

Model GX 337 Elec, který Heuliez prezentoval na diesel-free stánku Iveco na veletrhu IAA 2018, je vybaven elektrickým motorem a 360 KWh lithium-iontovými NMC bateriemi rozdělených do 8 "packů". Šest z nich je umístěno na střeše a dvě u zadních dveří. Podle Heuliez je autobus určený pro celodenní použití, s dobitím v noci v depu za několik hodin. Baterie odpovídají evropské normě R100-2. Konstrukce vozidla je vyrobena z nerezové oceli a karosérie z kompozitních materiálů. Podvozek a podlaha mají zesílenou ochranu.

Janov od roku 2025 jen s elektrickými autoubusy


Během konference, která proběhla v italském Janově, oznámil Marco Bucci, starosta Janova, strategický cíl města. Od roku 2025 bude nakupovat pouze elektrické autobusy.

Zdroj: SustainableBus