Etihad převezme ze své objednávky 119 letadel pouze 11

  • 20.02.2019 17:00

Etihad Airways v rámci drastické restrukturalizace svého letadlového parku odložily nákup Airbusů A350 a Boeingů 777X.

Firma nejnověji potvrdila, že převezme pouze 5 Airbusů A350 a 6 Boeingů 777X z celkové původní objednávky 119 letadel. To znamená, že převezme pouze 8 % z celkového počtu objednaných letadel. Ještě v červnu měla přitom firma objednáno 165 letadel (62 Airbusů A350, 52 Boeingů 787, 26 Boeingů 777, 26 Airbusů A321neo a 10 A320neo). V prosinci se závazek společnosti snížil na 22 A350-1000, 40 A350-900 a byla také zrušena objednávka na 10 A320neo pro Air Serbia.

Zkrácení objednávek je další nepříjemnou zprávou především pro Boeing a jeho program 777X. Firma se potýká s odbytovými potížemi modelu 777X, od zahájení prodeje v roce 2013 získala pouhých 326 objednávek, z toho je 25 od společnosti Etihad. Objednávky 777X drží nad vodou Emirates, které mají objednáno 150 letadel 777X, tj. takřka polovinu všech dosud objednaných počtů.  

Kumulovaná ztráta Etihadu za poslední dva roky dosahuje asi 3,5 mld. USD a ratingová agentura Fitch varuje, že ztráty porostou ještě do roku 2022. Správce konkursní podstaty Air Berlin navíc žaluje Etihad a chce 500 mil. EUR jako kompenzaci škod. Tvrdí, že Etihad odvoláním svých investic přivedl Air Berlin ke krachu. Etihad Airways byly 29% vlastníkem Air Berlin a v dubnu 2017 zaslaly Air Berlin dopis, ve kterém garantoval financování po dobu min. dalších 18 měsíců. Avšak jen měsíc poté společnost informovaly, že svým investičním závazkům nedostojí. Etihad zdůvodnil náhlou změnu svého postoje zhoršujícími se výsledky Air Berlin. Je ale jasné, že ty se ve skutečnosti měsíc od měsíce nemohly zásadně zhoršit.  

Další rizika hrozí v Indii, kde má Etihad 24% podíl v krachujících Jet Airways a může být okolnostmi donucen svůj podíl zvýšit. Alespoň tak o tom referoval indický tisk v polovině ledna. Tím by zadlužení společnosti dále vzrostlo.    

V rámci úsporných opatření Etihad propustil 4150 zaměstnanců, na mnoha letištích uzavřel salónky pro cestující a umožnil pilotům dobrovolný přechod k jiným společnostem. Nejlepším řešením pro situaci by zřejmě bylo spojení Emirates s Etihadem. (Foto: Etihad, planes.cz)


Fotografie k článku


Související fotky


Související články

Komentáře



Nebyly vloženy žádné komentáře.

Partneři


Reklama
Používáním tohoto webu vyjadřujete souhlas s tím, že využívá pro analýzy a přizpůsobení obsahu soubory cookie. Další informace