2. jednání Komise pro Sportovní centrum Řepy

Orgán
Komise pro Sportovní centrum Řepy
Číslo jednání
2
Datum jednání
Volební období
2018-2022
Zápis

Přítomni:

Mgr. Alena Kopejtková, Mgr Miroslav Šoukal, Mgr. Jitka Synková, Jaroslav Bíro, Miroslav Bartoš,Josef Dirbák, Mgr. Daniel Černý, Mgr. Václav Soukup, Tomáš Linhart

Omluven:

Jiří Masopust, René Podrázský

Prezenční listina je k dispozici u tajemníka komise

Program:

  1. Volba ověřovatele zápisu
  2. Nastavení podmínek výběrového řízení na manažera sportovního centra Řepy
  3. Aktualizace návrhů související se založením společnosti za účelem zajištění provozu sportovního centra (dále jen SC)

Průběh jednání:

Předsedkyně komise Mgr. Kopejtková přivítala členy komise a seznámila je s body programu.

Jako ověřovatele zápisu byl po diskusi navržen Mgr. Šoukal. Byl zvolen šesti hlasy.

Dalším bodem jednání komise bylo nastavení podmínek výběrového řízení na manažera SC. Předsedkyně konstatovala, že primárním bodem je návrh způsobu ustanovení. Na posledním zasedání komise bylo konstatováno, že by ho měl hledat jednatel společnosti.

Starostka Mgr. Jitka Synková seznámila členy komise s aktuálními informacemi z porady vedení:

  • založení s.r.o. 25.2. 2019 návrh na projednání v RMČ Praha 17 a 6.3.2019 projednání v ZMČ Praha 17
  • hledání manažera je otázkou nad naše možnosti zvládnutí vlastního výběrového řízení, proto byla projednána varianta najmutí profesionální agentury
  • stanovení podmínek – co by měl manažer splňovat – musí být připraveno s předstihem
  • s.r.o. by bylo založeno podobně jako Optimis – valná hromada= RMČ Praha 17, jednatel= člen RMČ Praha 17 (místostarosta MČ Praha 17 Jaroslav Bíro)

V podmínkách pro výběr manažera by mělo být:

  • podnikatelský záměr – počet zaměstnanců, organizace provozu s ohledem na naše zájmy (plavání škol, senioři)
  • ekonomická analýza/byznys plán 2019 – 2022, jsme schopni objem základních potřeb vykalkulovat, ale musí nastavit např. způsob zaměstnávání pracovníků (kmenoví zaměstnanci, outsourcing)

Mgr. Kopejtková upozornila, že pro zpracování těchto podkladů by měl být stanoven objem prostředků, se kterými bude manažer hospodařit jako doporučení pro RMČ Praha 17.

Pan Bíro konstatoval, že to je vázané i na výši základního jmění společnosti. Důležité je i stanovení finančního ohodnocení manažera, které by mělo mít pevnou a pohyblivou složku vázanou na výkon.

Z další diskuse k tomuto tématu vyplynula skutečnost, že představu o srovnatelné výši platu v této pozici by měla mít agentura.

Základní kapitál by měl být upřesněn. Příliš nízký není vhodný, přestože zákon toto umožňuje. V podstatě obvyklá částka se pohybu je v řádech sta tisíc – 100 000 – 200 000,- Kč.

Další dofinancování nákladů společnosti by dle doporučení ekonomického odboru mohlo být poskytnuto na žádost jednatele úvěrem s běžným úrokem (veřejnoprávní smlouva).

Dozorčí rada by měla být složena z 5 členů ZMČ Praha 17

Mgr. Kopejtková vrátila diskusi ke stanovení podmínek výběrového řízení na manažera:

  • fyzická osoba způsobilá k právním úkonům
  • občan ČR
  • bezúhonnost
  • VŠ vzdělání ekonomického směru
  • základní právní přehled např. zákoník práce
  • praxe v řídící pozici minimálně 3 roky
  • organizační schopnosti
  • flexibilita
  • znalost světového jazyka
  • schopnost jednání s lidmi
  • analytické myšlení
  • psychická odolnost

Starostka připomněla, že stejně důležité je dodat kandidátovi v podkladech přesný popis areálu a jeho možností (všech součástí – bazén, hala, hotel, restaurace, wellness), aby bylo možné nastavit ceny. Na tuto skutečnost navazují naše požadavky ohledně zvýhodněného využívání bazénu pro mateřské i základní školy (naše vstupní data s počty hodin), seniory. Měl by být navržen způsob tohoto zvýhodnění.

Vstupní data by měl uchazeč obdržet prostřednictvím personální agentury.

Pan Bartoš přišel v 17.45

Bylo by dobré zvážit, zda ho ustanovit prokuristou (tak jako byl počáteční model Optimisu) s tím, že by pak nesl částečně odpovědnost. Byla by tak jasně vymezena jeho práva např. v podpisovém právu. Finanční ohodnocení by muselo této odpovědnosti odpovídat.

Pan Dirbák vyjádřil názor, že dostatečným zajištěním by bylo stanovení rozsahu práce manažera i jeho odpovědnosti a kompetencí ve smlouvě.

Mgr. Soukup odešel v 18.05

Mgr. Šoukal vznesl dotaz na dobu, od které by manažer měl vlastně začít pracovat.

Pan Bíro sdělil, že předběžný předpoklad na dokončení stavby je květen, od června zkušební provoz bez lidí, červenec + srpen zkušební provoz s lidmi.

Po další diskusi navrhl pan Linhart možnost stanovení mzdy před zahájením provozu v základu v provozu s pohyblivou složkou. Zabezpečení provozu personálem by tak mohl být pro manažera prvním měřitelným bodem k nastavení finančního bonusu.

Pan Bartoš navrhl pronájem areálu po částech firmám, které již dokázaly, že umí provoz zajistit.

Starostka upozornila, že tuto možnost samozřejmě manažer má. Je nutné, aby bylo provozováno odborníky např. technologie bazénu, wellnessu.

Starostka ještě otevřela otázku výše nájmu, kterou bude s.r.o. platit MČ Praha 17. Je nutné toto stanovit, aby byl možný odpočet DPH. Dle Mgr. Černého by měl vycházet z obvyklé výše. Režim plateb je možné nastavit ve smlouvě např. roční.

V 18.30 odešla starostka Mgr. Jitka Synková

Mgr. Kopejtková shrnula aktualizaci harmonogramu:
Březen - založení s.r.o., zapsání v OR, jmenování jednatele
Druhá polovina března - jednatel vypíše výběrové řízení na manažera s.r.o.
Duben – výběrové řízení na manažera
Květen – převzetí areálu

Předsedkyně Mgr. Kopejtková poděkovala přítomným za účast, rozloučila se a ukončila jednání komise.

Praha 14. 2.2019

Zapsala: Mgr. Naděžda Zemanová

Schválila: Mgr. Alena Kopejtková

Ověřil: Mgr. Miroslav Šoukal

Stáhněte si zapis revize 219 AK.pdf