Deník N – rozumět lépe světu

Deník N

Slovák naprogramoval simulátor socialismu. Hráč musí zvládnout centrální plánování, nebo mu lidé utečou

Hra Workers & Resources: Soviet Republic. Foto: 3Division
Hra Workers & Resources: Soviet Republic. Foto: 3Division

Nad socialistickou republikou se jako každý den rozzářilo slunce a dělník netrpělivě čeká na zastávce na svůj pravidelný spoj do práce. Nic mu nechybí. Centrální plánování uspokojuje veškeré jeho potřeby, neboť nad jeho štěstím drží ochrannou ruku skvělý hospodář. I takto snově, oproti realitě, může vypadat běžný den v simulátoru socialismu, který sám naprogramoval slovenský vývojář Peter Adamčík. „Hra zaujala i lidi ze Západu. Chtějí vidět, jak to u nás před revolucí fungovalo,“ popisuje v rozhovoru pro Deník N.

V polovině března vyjde nová počítačová hra Workers & Resources: Soviet Republic o budování socialistické republiky. Slovenský vývojář Peter Adamčík se snaží hráčům zprostředkovat, jak vypadalo centrální plánování. Kromě toho se ve hře vyskytuje řada dobových budov a dopravních prostředků. Už teď Adamčík registruje, že je o hru mnohonásobně větší zájem než u jeho předešlých projektů.

Proč jste si vybral jako téma pro hru budování fiktivní republiky ve východním bloku?

Inspirovaly mě starší hry jako Transport Tycoon, ale tam se řešila pouze doprava. Stále jsem snil o tom, že bych tam mohl rozšiřovat i města a neřešit jen převoz surovin z továren. Navíc by se mi líbilo zasazení do našeho prostředí, kde jsou paneláky a staré dopravní prostředky z východního bloku. Podobná hra není, proto jsem se ji rozhodl udělat.

Nedávno se na trhu objevila podobná hra s přepravou surovin a inspirovaná také titulem Transport Tycoon jménem Mashinky. Na té pracoval pouze jeden člověk – Čech Jan Zelený. Kolik lidí vytváří Workers & Resources: Soviet Republic?

V základním týmu

Tento článek je exkluzivním obsahem pro předplatitele Deníku N.

Česko

V tomto okamžiku nejčtenější