10. 3. 2019 10:07 − 4480× − 1

Škoda Deutschland zpátky na domácí půdě

Českou značku vloni nejvýrazněji reprezentoval soukromník Dominik Dinkel a v boji o titul neuspěl.

Letos se šestadvacetiletý pilot bude věnovat hlavně startům v zahraničí. S Hyundaiem i20 R5 odstartuje na třech světových podnicích v Portugalsku, Německu a Walesu a k tomu si přidá start na francouzské Rallye Le Touquet. Domů se kromě světové Deutschland Rallye podívá jen u příležitosti 3-Städte-Rallye. Za hranice své domoviny míří i úřadující šampión Marijan Griebel, kterého čeká návrat do mistrovství Evropy. V jeho rámci se už stal juniorským mistrem jak do sedmadvaceti, tak do osmadvaceti let. Teď s Volkswagenem Polo GTI R5 bude bojovat o evropský titul v absolutním pořadí. Jednorázový start na domácí půdě si ale za volantem Škody Fabia R5 na úvodní soutěži stejně odbyl. Griebelův loňský zaměstnavatel Peugeot Sport Deutschland se už s 208 R5 na německém území ukazovat nebude, s Romanem Schwedtem a 208 R2 je čeká juniorské ERC3.

S juniorským šampionátem starého kontinentu má z loňska zkušenosti i německý mistr z roku 2017 Fabian Kreim. V boji o titul s Nikolayem Gryazinem a Chrisem Ingramem sice neuspěl, ale větší prohrou je jeho letošní program. Namísto posunu do vyšších pater rallysportu se mladý Němec se Škodou Deutschland stahuje zpátky do německého mistrovství, kde už toho ani jeden z nich nemá moc co dokazovat. Třeba jej ale čeká podobná budoucnost jako Griebela, který se vloni také stáhnul z mezinárodní scény a letos se na ní vrací. V německém mistrovství bude Kreim platit za jasného favorita. S VW Polo GTI R5 se proti němu postaví Dennis Rostek, ale šancí na úspěch má minimum. Stejně jako zkušeností s rallysportem, ve kterém jej čeká teprve třetí sezóna. Nejvíce zatím na sebe upozornil loňskou devastací Hyundaie i20 R5 stáje Gassner Motorsport na 3-Städte-Rallye. V tamní stáji se objevila nová kastle a rodinnou i20 R5 letos bude řídit Hermann Gassner jun. Bohužel má zatím finance pouze na tři soutěže. Celého mistrovství se pak mají zúčastnit dva piloti škodovek. Do jedné z nich usedne Ron Schumann, který do loňska pilotoval žluté Mitsubishi. Druhou Fabii R5 bude řídit úplný novic v rallysportu, doposud okruhový jezdec Philip Geipel.

Na startu Saarland-Pfalz Rallye se objevil i někdejší člen Škody Motorsport Sepp Wiegand. S poškozenou hnací hřídelí Opelu Adam R2 ale nedojel ani do cíle úvodní zkoušky. Tedy lépe řečeno RZ 2, protože oba průjezdy úsekem Falkenberg (RZ 1 a 4) musely být kvůli kolapsu lopatek přilehlé větrné elektrárny zrušeny. Za volant Opelu Adam usednula i jedna zajímavá finská hvězda, mladík Eerik Pietarinen. Fin, který ve Švédsku hájil barvy Škody Motorsport, si nevedl špatně a klasifikaci ADAC Opel Rallye Cupu ovládnul. Na druhém místě s minutovým odstupem do cíle dorazil jezdec Opelu pro juniorské ME Gregoire Munster. V absolutním pořadí začal nejrychleji Kreim, který zkrácenou úvodní etapu vyhrál s náskokem 18,4 sekundy na Griebela. O nevypsaný pohár pro nejlepšího zahraničního hosta si to spolu rozdali Brit Neil Simpson ve Fabii R5 a Francouz Benoit Vaillant s C3 R5. Z duelu nakonec vyšel vítězně Simpson, kterému to zároveň vyneslo páté místo absolutního pořadí. Těsně pod pódiem zakončil veleúspěšnou premiéru na soutěžních tratích Geipel. Rostek by mu tento výsledek mohl závidět. Na závěrečné páteční zkoušce nechal pět minut kvůli defektu a v sobotu jej pak ze hry vyřadila porucha převodovky jeho Volkswagenu. Griebel v sobotu ráno vyhrál první tři zkoušky a snížil své manko na lídra na polovinu. Kreim však dokázal situaci s přehledem kontrolovat a nakonec si maximum bodů z úvodního podniku nenechal sebrat. Gassner si jel trochu svou vlastní soutěž, na nejrychlejší dvojici neměl a Geipelovi za zády se dokázal rychle vzdálit. Hyundai tak nakonec do cíle dovezl na třetí příčce.

Komentářů celkem: 1
11. 3. 2019 17:511
0 0
A nejhezčí auto skončilo 9. smajlík
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!