Richarda Garfielda určitě znáte jako tvůrce karetní hry Magic: The Gathering. Talentovaný designér má na triku ještě spoustu dalších velmi úspěšných stolních her (Vládce Tokia, Android: Netrunner, Robo Rally, KeyForge) a společnost Valve si ho před víc než čtyřmi lety najala na projekt Artifact. Spolu s Garfieldem byl z jeho společnosti Three Donkeys najat i Skaff Elias, který konstruoval kompetitivní prvky hry.
Oba dva se v únoru dočkali vyhazovu, jak potvrdil sám Garfield webu Artibuff. „Z propuštění jsme nebyli překvapení vzhledem k obtížnému startu Artifactu. Tým byl ze hry nadšený a přesvědčený, že vytvořil dobrý produkt, ale záhy vyšlo najevo, že nebude snadné dostat hru tam, kde ji chceme mít.“
zdroj: Archiv
Propuštění dává podle Garfielda smysl z mnoha důvodů, z nichž jmenuje dva. Jednak je lepší, když se v týmu o věcech nedohaduje tolik lidí a rozhodnutí tak padají rychleji, jednak expertíza najatého studia Three Donkeys není po čtyřech letech mentorování už tak zásadní.
Nabízí se otázka, zda mezi 13 propuštěnými zaměstnanci nebyli i další tvůrci Artifactu a zajímalo by mě, jaké jsou se hrou vlastně plány. Twitterový účet Artifactu je od konce loňského roku mrtvý, poslední update hry nastal koncem ledna, v době psaní článku ji hraje méně než 500 lidí.
Odchod Garfielda a jeho společníka nutně neznamená velké změny, ale kdo jiný teď bude designovat nové karetní sety, které by měly vycházet? I když při současném stavu hráčů bych se vůbec nedivil zaříznutí celého projektu. Ale ještě předtím bych očekával přechod na free-to-play verzi. Menší updaty a mlčenlivost komunitních manažerů hru na výsluní rozhodně nedostanou.