Mercedes po vítězství dál vyhodnocuje aerodynamické koncepty soupeřů - okopíruje Ferrari?

Petr Hlawiczka, 21. března 2019, 06:30 Google+

Mercedes bude i přes vítězství v úvodní velké ceně sezóny pokračovat ve vyhodnocování přínosů odlišného aerodynamického konceptu Ferrari, které letos přišlo s odlišnou filozofií předního křídla a obtékání vzduchu.

Počet komentářů:  18 komentářů (Poslední 22.03. 09:39) Napište svůj názor
Vítězný Valtteri Bottas ve Velké ceně Austrálie 2019

Vítězný Valtteri Bottas ve Velké ceně Austrálie 2019 | foto: Mercedes AMG F1 Team

Sdílejte článek

Před sezónou jsme připravili srovnání předních křídel všech 10 týmů, které letos závodí v šampionátu Formule 1. Zatímco se Mercedes vydal s vysokými klapkami cestou maximálního přítlaku, Ferrari zvolilo řešení klapek, které se směrem k bočnicím zužují, aby zlepšilo obtékání vzduchu kolem předních kol.

Stříbrné šípy sice nechali v Melbourne Ferrari daleko za sebou, přesto se jejich řešením stále zabývají. Změna konceptu předního křídla by podle něj zabrala několik měsíců, protože s ní souvisí totální přepracování aerodynamického balíku.

Srovnání předních křídel Mercedesu, Ferrari a Alfy Romeo (shora dolů)

Srovnání předních křídel Mercedesu, Ferrari a Alfy Romeo (shora dolů) | zdroj: Formula1.com

I přes jasný náskok v kvalifikaci a první a druhé místo v cíli prvního závodu se Mercedes vůči změně otevřený a nevylučuje nasazení novinek, které by je přiblížily řešení Ferrari, pokud se to prokáže z dlouhodobějšího pohledu přínosnější.

"Myslím, že potřebujeme vyhodnotit všechny odlišné filozofie, které se používají. Musíte zůstat otevření a pokorní, pokud jde o váš vlastní způsob," odpovídá sportovní šéf Mercedesu Toto Wolff na otázku, jestli se i nadále zabývají řešením Ferrari.

"Zároveň ale musíte následovat to, co je podle vašeho názoru správné, a nenechat se zmást. Zkrátka zkoumáme různé koncepty a budeme se nadále držet naší filozofie. Ale v průběhu sezóny můžete na různých okruzích zpozorovat odlišné aerodynamické prvky," připouští Wolff.


Video - Gary Anderson porovnává různé koncepty předních křídel:

Vytisknout

Diskuze: Mercedes po vítězství dál vyhodnocuje aerodynamické koncepty soupeřů - okopíruje Ferrari?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 18, poslední 22.03.2019 09:39 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 18 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Lance Stroll využil podmínek na trati

V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Juki Cunoda rozjásal davy domácích fanoušků

GP JAPONSKA: Pohodové vítězství Red Bullu, Ferrari strategicky na výši

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Max Verstappen na rovince v Melbourne s otevřeným zadním křídlem svého Red Bullu RB15

"Honda výkon brzy ještě zvýší, teď je na nás, abychom zlepšili šasi," uznává…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

  2. V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

  3. Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

  4. GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud