autoweb.cz > Lamborghini > Lamborghini by chtělo vrátit manuální převodovku! Problém je ve Volkswagenu
Lamborghini by chtělo vrátit manuální převodovku! Problém je ve Volkswagenu
Manažeři Lamborghini jsou v posledních týdnech docela mluvní. Hlavní technický ředitel společnosti Maurizio Reggiani nedávno potvrdil, že se Lamborghini pokusí zachovat vidlicový dvanáctiválec co nejdéle a zároveň hovořil o možném vzniku finální verze Aventadoru. Generální ředitel značky Stefano Domenicali mezitím říkal, že továrna zvažuje výrobu dalšího SUV.
Domenicali v rozhovoru pro americký magazín MotorTrend navíc řekl, že je v současnosti příliš drahé nabízet supersportovní auta s manuální převodovkou. Přestože by italská značka ráda nabídla svým zákazníkům řidičský zážitek s manuálem, zkrátka nemůže. Koncern Volkswagen totiž nedisponuje vhodnou převodovkou.
Poslední manuální převodovka v Lamborghini se objevila v menším desetiválcovém modelu Gallardo, který sdílel komponenty s levnějším Audi R8. Vážně by se ale Lamborghini nevyplatilo vyvinout zbrusu novou převodovku? Pojďme spočítat teoretickou matematiku.
Kdyby Lamborghini zákazníkům nabídlo limitovanou edici Aventadoru s manuálem v počtu 200 kusů, přičemž by si za každý naúčtovalo dalších 25 000 amerických dolarů, vydělalo by 5 milionů amerických dolarů navíc. Tak velká částka by ale prý pokryla vývoj odpovídající odolné převodovky jen částečně.
Koncern Volkswagen už delší dobu nevyrábí dostatečně odolné manuální převodovky a jejich nový vývoj by stál velké množství peněz. Lamborghini si navíc myslí, že technicky pokročilé supersporty jako Aventador a Huracán fungují nejlépe se sedmistupňovou automatickou převodovkou.