Michaela Seewald: Vstup na trh se Vogue CS podařil

středa, 27. března 2019, 14:10 Tisk Martina Vojtěchovská

S prodejními výsledky a s prvními šesti měsíci Vogue CS jsme spokojeni, říká majitelka a zakladatelka V24 Media, Michaela Seewald.

Michaela Seewald, foto: V24 Media

Michaela Seewald, foto: V24 Media

Česká a slovenská edice módního magazínu Vogue vstoupila na trh v srpnu loňského roku. Zahájení tuzemské edice bylo provázeno vysokým očekáváním. Jak po půl roce hodnotíte vstup časopisu na trh? Naplnily se plány, které jste si stanovili?

Uvedení česko-slovenské edice časopisu Vogue změnilo segment zdejšího módního a lifestylového časopisu navždy. Jsme přesvědčeni, že přinášíme obsah světové kvality, inovace a že se odlišujeme od ostatních časopisů. Dosavadní zájem předplatitelů a čtenářů předčil naše očekávání. Můžu slíbit, že to nejlepší ještě ukážeme.

Jste tedy spokojeni s tím, jak se časopis uchytil?

Ano, jsme. Aktuálně u nás proběhl nezávislý audit nákladů, kde se potvrdily informace, které jsme komunikovali v lednu 2019. Audit uskutečnila Kancelář ověřování nákladů tisku ABC ČR. Vydavatelství V24 Media splnilo podmínky vstupního ověřování a metodiky ABC ČR. Audit ukázal, že za období od srpna 2018 do ledna 2019 představoval průměrný tištěný náklad 28 632 výtisků a průměrný prodaný náklad 20 447 výtisků.

Zhruba polovina prodejů se uskuteční v Praze a v krajských městech České republiky. Podobně prodáváme i na Slovensku, kde zhruba polovinu nákladu prodáváme v Bratislavě a v Košicích. Polovina prodejů spadá do ostatních regionů. Jsme rádi, že Vogue CS se těší zájmu čtenářů i tam.

Jak se vyvíjel zájem o jednotlivé edice? Předpokládám, že nejvyšší byl o zahajovací vydání.

Prvního čísla se prodalo přes 30 tisíc výtisků, tedy téměř veškerý tištěný náklad určený k prodeji. Později se prodej ustálil na čísle kolem 16 tisíc výtisků. Jsme za takový výsledek rádi. Odráží jak naše očekávání, tak nadšení, které u nás přetrvává. Pokusíme se udělat všechno pro to, abychom takový výsledek udrželi.

Co má podle Vašich zkušeností na prodejní výsledky největší odezvu, na co čtenáři reagují?

Největší vliv má kvalita redakčního týmu a obsahu, který vzniká přímo tady v Praze. Přebíráme velmi málo obsahu z mateřského vydání, lokální obsah představuje asi 80 procent celkového obsahu. Je tvořený na míru českému a slovenskému prostředí. Oceňují to čtenáři i inzerenti.

Vývoj tištěného a prodaného nákladu Vogue (ks)

  Vogue č. 1 Vogue č. 2 Vogue č. 3 Vogue č. 4 Vogue č. 5 průměr
tištěný náklad 35 558 31 000 26 000 25 100 25 500 28 632
prodaný náklad celkem  30 332 21 707 16 471 16 064 17 662 20 447

Zdroj: V24 Media, ABC ČR

Je reálné vydávat v dnešní době kvalitní módní magazín se ziskem?

Vogue CS získává výnosy z tisku, z digitálu, z eventů – tedy z klasické trojky pro Vogue kdekoli na světě. Očekáváme výrazný nárůst v roce 2019 na všech příjmových frontách. Nejde přitom jen o klasické tištěné vydání, ale i o speciální a doplňkové edice, které bychom chtěli dodat k printu. Máme také speciální projekty pro inzerenty, kterým se snažíme nabídnout co nejlepší obsah a prestižní cílovou skupinu. Je naším záměrem, aby Vogue CS byla v krátkodobém horizontu zisková.

Poměřujete se v Česku s nějakou konkurencí?

Díváme se především na Vogue CS. Konkurence je zdravá, ale my jsme přesvědčeni, že přímou konkurenci na českém trhu nemáme. V luxusním segmentu jsme nezastupitelní.

Na trhu se také objevily zprávy o personálních změnách ve vydavatelství a v magazínu Vogue. Jaké je aktuální složení lidí, kteří časopis a vydavatelství řídí?

Redakční tým řídí Andrea Běhounková jako šéfredaktorka a Jan Králíček jako kreativní ředitel. Vydavatelství V24 Media z pozice generálního ředitele zaštiťuje Pavel Chládek, který má na starost každodenní provoz firmy. Stejně jako v jiných rychle se rozvíjejících společnostech dochází i u nás k personálním změnám. Neustále se snažíme pracovat s nejlepšími profesionály, abychom vylepšili náš produkt v tisku a v digitálních platformách. Nadále budeme vyhledávat nové lidi, to je nezbytné.

A Vy jste tedy majitelkou firmy?

Jsem majitelkou a zakladatelkou společnosti. Přináším vizi, jak se má časopis vyvíjet, a věnuji se také obchodnímu rozvoji značky Vogue CS na všech platformách.

Generální ředitel Pavel Chládek nahradil Fabrice Biunda, bývalého jednatele V24 Media?

Pavel Chládek je generálním ředitelem a Fabrice Biundo mu předal agendu po úspěšném ukončení projektu, kterým byl pověřen. Máme s ním velmi dobré vztahy a věřím, že v blízké budoucnosti společně naplánujeme nové projekty.

Máte na mysli inzertní projekty?

Inzertní projekty, projekty na digitálních platformách nebo i eventy. Možnosti jsou nekonečné.

Mluví se o tom, že za Vogue stojí nejmenovaný investor. Můžete se vyjádřit k tomu, kdo je investorem české edice Vogue?

Vydavatelství Condé Nast International vydalo licenci společnosti V24 Media po řádné due diligence mé společnosti a po závazku investovat dlouhodobě do společnosti a časopisu Vogue CS. Licence je udělena na 10 let. Vogue je jednou z předních světových značek a já vás mohu ubezpečit, že je v rukou týmu, který zmaximalizuje tento potenciál v České republice a na Slovensku.

Investujete tedy do vydávání vlastní peníze?

Ano a v České republice a na Slovensku mám zájem o vybudování předního vydavatelství nové generace. Vogue CS je základním kamenem tohoto projektu.

Je naším záměrem, aby Vogue CS byla v krátkodobém horizontu zisková.

Michaela Seewald

Co plánujete nového pro letošní rok?

Budeme nadále pokračovat v exkluzivní spolupráci se světovými top modelkami a předními módními fotografy. Máme v úmyslu investovat do našich hlavních aktivit a do spolupráce s nejlepšími lidmi na trhu. Vogue CS neznamená pouze tištěný časopis, webové stránky či sociální sítě, pro své partnery připravujeme také B2B a B2C projekty a akce.

Je na současném českém magazínovém trhu těžší uspět u čtenářů, nebo u inzerentů?

Časopisy jsou tradičním reklamním médiem, a i když se počet uživatelů na internetu zvětšuje, tak postoje čtenářů k reklamě v časopisech jsou stále příznivější než k reklamě na webu nebo v televizi. Pracujeme hodně s distribucí, využíváme různých možností a pracujeme tak, abychom distribucí oslovili konkrétní skupiny čtenářů, a vyhověli tak i inzerentům a jejich cílové skupině.

Vogue CS byla u prvního čísla vydání v Česku a na Slovensku distribuována na vybraná prodejní místa běžné sítě pro prodej časopisů. Šlo o 2500 prodejních míst, a vzhledem k tomu, že poptávka byla velmi vysoká, rozšiřovali jsme od druhého čísla vydání počet distribučních míst. Od začátku jsme se ale nespoléhali na prodej pouze v běžné prodejní síti, jako jsou trafiky, hypermarkety či čerpací stanice, ale začali jsme prodávat na našich eventech, ve vybraných kavárnách, obchodech spojených s designem a módou. Každý měsíc prodáváme časopisy v pop-up storech, klienti nás sami oslovují ke spolupráci, mají zájem se s Vogue CS propojit a nabízet náš produkt. Vogue CS jsme také od začátku distribuovali do zahraničí, prodáváme na vybraných místech ve Velké Británii, Francii, Itálii, Německu.

Plánujete vstoupit i do výzkumu čtenosti Media projekt?

Do výzkumu čtenosti vstoupit chceme a pracujeme na tom.

Zdroj: V24 Media

Zdroj: V24 Media

Zdroj: V24 Media

Zdroj: V24 Media