Začal 4. ročník Czech Republic Travel Trade Day

Českobudějovický hotel Clarion je dnes a zítra dějištěm 4. ročníku akce s názvem Czech Republic Travel Trade Day. Při organizaci incomingového workshopu spojila síly agentura CzechTourism s Jihočeskou centrálou cestovního ruchu, podpory se dostalo od Jihočeského kraje a města České Budějovice. Partnery letošního TTD jsou Fashion Arena Prague Outlet a společnost Regiojet.

Czech Republic Travel Trade Day (TTD) opět potvrzuje, že se jedná o nejvýznamnější tuzemskou akci na podporu příjezdového cestovního ruchu. Na jih Čech zamířilo 78 zástupců cestovních kanceláří a agentur z 23 zemí světa, své služby jim přijelo nabídnout 90 představitelů tuzemských hotelů, destinačních společností, cestovních kanceláří a dalších subjektů cestovního ruchu. Na programu je celkem více než 1600 individuálních jednání. TTD je ale nejen workshopem, nýbrž i prostředkem k představení regionů. Akci tak předcházely organizované regionální fam tripy pro zahraniční nákupčí a vybrané novináře. 

Workshop TTD přilákal nejen zástupce strategicky zásadních blízkých trhů, ale třeba i historicky největší počet nákupčích cestovních agentur z USA a Kanady. Akce opětovně přivítala také zástupce Izraele. Tradičně velký zájem měli o setkání s tuzemskými dodavateli nákupčí z Beneluxu, Francie, Itálie, Španělska, Skandinávie, Velké Británie, Litvy, Jižní Koreje, Ruska anebo Latinské Ameriky.

„Počet hostů, kteří přespávají v hromadných ubytovacích zařízeních v regionech naší republiky, se každoročně zvyšuje a Praze tak regiony každoročně ‚ukousnou‘ další část koláče. Jihočeský kraj je pro zahraniční návštěvníky třetím nejoblíbenějším regionem, právě regionální rozptyl návštěvníků je naším cílem. Travel Trade Day je poté odbornou platformou, díky které se turistické cíle regionů dostanou přímo do nabídek zahraničních cestovních agentur,“ vysvětlila ministryně pro místní rozvoj Klára Dostálová.

Jan Herget, ředitel CzechTourism

„Propagace a podpora regionů patří mezi hlavní cíle agentury CzechTourism. A následný dopad TTD je značný. Dojednaná partnerství mezi českými a zahraničními subjekty se projevují ve statistikách příjezdového cestovního ruchu každý rok. Kromě obchodních setkání nabízíme partnerům také možnost naplánovat vlastní aktivity na zahraničních trzích – s využitím zázemí i know how naší sítě. Ta v současnosti obsluhuje více než 40 zemí světa. A ředitelé našich zahraničních zastoupení se akce samozřejmě účastní,“ představil TTD ředitel agentury CzechTourism Jan Herget. Při zahajování dnešního workshopu účastníkům představil vybrané aktivity národní turistické centrály a seznámil je s marketingovými plány pro příští roky. Mimo jiné vysvětlil, že v příštím roce bude muset CzechTourism pracovat s nižším rozpočtem, což se projeví mj. na struktuře zahraničních zastoupení. Některá ze stávajících zastoupení prvního stupně budou převedena na stupeň druhý, což znamená, že agendu převezme externí dodavatel. „Žádný z trhů, na kterých v současnosti působíme, ale neopustíme,“ uklidnil účastníky Herget. Z dalších plánů, o kterých Jan Herget hovořil, zaujala mimo jiné úvaha o tom, že by se do budoucna měli na financování národní turistické centrály 20-30 % podílet její partneři z řad podnikatelů, regionů apod. Nejenže to sníží nároky na státní rozpočet, ale také to bude forma záruky, že bude CzechTourism dělat to, co podnikatelé skutečně chtějí a potřebují. Inspirací je rakouský model fungování národní turistické centrály. 

Účastníci TTD měli rovněž šanci seznámit se s destinačním manuálem České republiky pro rok 2020. Ten vychází z marketingového plánu a představuje Česko světu prostřednictvím měst jakožto bran do regionů. Akcent přitom bude v příštím roce kladen na hrady a zámky.

Jaromír Polášek, ředitel Jihočeské centrály cestovního ruchu

Jedním z hlavních cílů TTD je podpořit návštěvnost regionů a zmírnit dominanci Prahy v incomingových statistikách. I proto se workshop koná mimo hlavní město – v předchozích ročnících navštívili účastníci Olomouc, Plzeň a Liberec, příští rok zavítají do Karlových Varů. Letos padla volba na jižní Čechy. A zástupci tamní organizace destinačního managementu si tento fakt pochvalují. „Jedná se o jedinečnou možnost, jak představit zahraničním účastníkům to nejlepší z Jihočeského kraje. Během cest po jižních Čechách navštíví nejen top atraktivity regionu jako Český Krumlov nebo Hlubokou nad Vltavou, ale absolvují zajímavé programy i na méně známých a navštěvovaných místech, například v Táboře, Jindřichově Hradci, Třeboni, Písku či oblasti Lipenska a Šumavy,“ vysvětlil Jaromír Polášek, ředitel Jihočeské centrály cestovního ruchu.

Zítra je na programu TTD workshop představitelů tuzemských subjektů cestovního ruchu s řediteli zahraničních zastoupení agentury CzechTourism.

Fotogalerii z workshopu Czech Republic Travel Trade Day 2019 najdete ZDE.

Foto: -pmu- 

 

Nejnovější články z rubriky Česko a jeho regiony

Foto: Shutterstock.com

Celyoturismu.cz končí, cestovní ruch se přesouvá na Komoraplus.cz

Vážení čtenáři, Váš oblíbený portál Celyoturismu.cz bude v horizontu 3 měsíců uzavřen. To podstatné z cestovního ruchu – vývoj, statistiky, analýzy, legislativní problematiku atd. – proto nově najdete na zpravodajském portálu Hospodářské komory ČR www.komoraplus.cz a také ve...

Číst více
Foto: CzechTourism

Zahraniční odborníci na cestovní ruch poznali Karlovarský kraj

První velká incomingová akce na podporu návštěvnosti České republiky po pandemii covid-19. Tak vnímají odborníci na cestovní ruch z celého světa Czech Republic Travel Trade Day (TTD) 2022. Ve spolupráci s Destinační agenturou Živý kraj ho uspořádala...

Číst více
Foto: DMO Český Krumlov Region

Web destinace Český Krumlov Region uspěl ve Zlatém erbu

Webové stránky destinace Český Krumlov Region zabodovaly jako jedny z nejlepších v republice v soutěži Zlatý erb. V kategorii měst a obcí se umístily na druhé příčce v rámci Ceny místopředsedy vlády pro digitalizaci za nejlepší turistickou prezentaci. Ocenění se předávala...

Číst více