O nás     Inzerce     KontaktSpolehlivé informace o IT již od roku 2011
Hledat
Nepřehlédněte: Usnadní vám práci: Pozoruhodné IT produkty pro rok 2024
Správa dokumentů
Digitální transformace
Informační systémy
Hlavní rubriky: Informační systémy, Mobilní technologie, Datová centra, Sítě, IT bezpečnost, Software, Hardware, Zkušenosti a názory, Speciály

Pozoruhodné IT produkty 2024
E-knihy o IT zdarma
Manuál Linux

ZRUP Příbram a.s. se soustředí na obytné kontejnery, Algotech na jeho informační systém

Možná si právě lámete hlavu s tím, jak co nejsnáze provozovat svůj firemní informační systém. Řešíte, jak výkonný má být server, aby vše zvládl teď i v dohledné budoucnosti, hledáte správce, máte trochu obavy o svá data a o jejich zálohování... Řešení může být až překvapivě snadné, jak vám ukážeme na konkrétním příkladu české firmy ZRUP Příbram a.s. a Algo Cloudu.

Když teď slyšíte slovo „cloud“, možná si říkáte, že budeme mluvit o nějakém řešení pro velké firmy. Nikoli. Příbramská společnost ZRUP Příbram a.s., o které tu bude řeč, zaměstnává 65 lidí a je tradičním českým výrobcem obytných kontejnerů s dlouholetými zkušenostmi v oblasti dodávek montovaných modulárních staveb. Firma dodává své produkty v rámci ČR i do zahraničí a pracuje pro ni řada zkušených odborníků, kteří si poradí s výrobou i montáží buněk, ze kterých rostou školy, školky, rodinné domy, ubytovny, administrativní budovy, prodejny, ale třeba i sportoviště. V poslední době ale řešila problémy se svým IT.

Starosti se servery

Po řadu let byly srdcem firemního IT ve společnosti ZRUP Příbram a.s. vlastní servery spravované externím IT specialistou, na kterých mimo jiné běžel informační systém Helios. Jak firma rostla, zvyšovaly se i nároky na informační systém a limitem stávajícího řešení se stala databáze, jejíž velikost přerostla 10 GB. Upgrade existujícího řešení by byl problematický a velice nákladný, a tak se vedení společnosti rozhodlo, že po dvanácti letech fungování informačního systému, a to v podstatě beze změn, je nyní na čase provést ráznou změnu.

Nabízely se dva základní přístupy: První variantou bylo znovu klasické řešení s vlastními servery přímo ve firmě (tzv. on premise řešení), druhou pak cloud, tedy řešení kompletně využívající infrastrukturu poskytovatele služby. Zatímco u tradičního přístupu by zástupci firmy museli řešit otázky týkající se potřebného výkonu nových serverů, jejich instalaci, správu i samotné pořízení, u cloudu by tyto starosti odpadly. Uživatelé ovšem měli obavy, že by se tak data ocitla mimo firmu a jako riziko vnímali i možné výpadky. Petr Tvrdík, který změnu za firmu řešil, ovšem tyto starosti považoval za bezpředmětné - tedy pod podmínkou, že bude pečlivě vybrán spolehlivý dodavatel cloudových služeb. Výhody cloudu v jeho očích jasně převažovaly.

A tak došlo na výběrové řízení zaměřené na poskytovatele cloudu. Bylo osloveno 10 společností, do užšího výběru jich postoupila polovina. Vybrané firmy splňovaly všechny základní podmínky pro provoz informačního systému pod operačním systémem Windows, který informační systém Helios ke své funkci potřebuje. Nyní bylo třeba zjistit, jak by spolupráce vypadala v praxi. Po detailní analýze a podrobném pohovoru s každým z potenciálních dodavatelů padla volba na Algotech.

„Ocenili jsme především kvalitu týmu Algotechu, způsob jeho komunikace i prozákaznický servis,“ vysvětluje Petr Tvrdík. „Algotech nám několikrát prodloužil testovací období, díky kterému jsme mohli systémy v cloudu pořádně otestovat a ujistit se, že informační systém bude mít dostatečně rychlou odezvu. Důležité byly i náklady, ale Algotech jsme vybrali i přesto, že nabídl až druhou nejvýhodnější cenu,“ dodává Petr Tvrdík.

Nyní se o informační systém stará Algotech

Samotný přechod na nové řešení byl rychlý a bezproblémový. Společnost Algotech nabízí plnou podporu při migraci, v tomto případě si ji ale klient zvládl provést vlastními silami. Na novém řešení oceňuje, že hardware běží u dodavatele, který jej plně spravuje, a zajišťuje také zálohování dat. V prvním měsíci jsme navýšili prostor pro zálohu informačního systému, které proběhla de facto okamžitě. Vybrané cloudové řešení je pak oproti klasickému on-premise přístupu výhodnější i finančně.

Díky provedené změně se vedení společnosti ZRUP Příbram a.s. uvolnily ruce i pro další vylepšování IT. Pro blízkou budoucnost plánuje nasazení pokročilého docházkového systému a systému výkazů úkolové mzdy, které budou propojeny s informačním systémem firmy. A v dohledu je i propojení 3D kreslicího programu Solid Edge s Heliosem v cloudu.

Dodejme, že cloud společnosti Algotech nazvaný Algo Cloud nabízí souhrn technologií a služeb, díky nimž lze zajistit běh firemního IT bez velkých vstupních investic na infrastruktuře dodavatele. Služby jsou dostupné velkým i menším firmám, státní správě, ale i jednotlivcům. Cloud běží ve vlastním datovém centru Algotechu připojeném na hlavní internetový uzel, což umožňuje zajistit nejen vysokou bezpečnost a flexibilitu, ale právě také finanční dostupnost i pro ty nejmenší klienty.

„Zásadní a nepostradatelnou výhodou pro řadu našich klientů je fakt, že jsou jejich data umístěna v České republice, což je vyžadováno nařízením GDPR. A oceňují i skutečnost, že jim služby poskytuje lokální firma, která s nimi jedná jako rovný s rovným,“ vysvětluje Lukáš Pirkl ze společnosti Algotech. „Naši klienti se mohou zajet podívat do našeho datacentra v Libčicích, na vlastní oči se přesvědčit o jeho kvalitách a také spatřit náš hardware, který je zárukou maximální bezpečnosti jejich dat i maximální spolehlivosti nabízených služeb,“ dodává.

(Partnerský příspěvek)


(15. 4. 2019 | redakce2)

Facebook Twitter
Komentáře, názory a rady

Zatím sem nikdo nevložil žádný komentář. Buďte první...

>>> Číst a vkládat komentáře <<<
©2011-2024 BusinessIT.cz, ISSN 1805-0522 | Názvy použité v textech mohou být ochrannými známkami příslušných vlastníků.
Provozovatel: Bispiral, s.r.o., kontakt: BusinessIT(at)Bispiral.com | Inzerce: Best Online Media, s.r.o., zuzana@online-media.cz
O vydavateli | Pravidla webu BusinessIT.cz a ochrana soukromí | Používáme účetní program Money S3 | pg(6882)