16. 04. 2019
Sleva jako byznys už netáhne. Slevomat mění strategii
Ani ne před deseti lety zažívaly slevové portály velký boom. Skoro žádný dekádu nepřežil. Teď už trhu vládne Slevomat.cz v podstatě bez konkurence a i ten mění obchodní strategii.
„Dnes už bych skoro nemluvil ani o slevovém trhu. Naprostá většina původních portálů na něm zanikla. Stejně skončil zájem o dříve populární nabídky jako tataráky a žebírka ve slevě,“ uvedl Michal Hardyn, ředitel cashbackového portálu Tipli.cz.
Podle něj se několik posledních hráčů z velké části přeměnilo ze slevových portálů na klasické prodejní weby nabízející zážitky a cestování. Vrchol zažívali portály v roce 2011, tehdy jich bylo v České republice podle Skrz.cz 222. Přežila jich ani ne desetina.
„Souhrnný roční obrat serverů z původního trhu slevových portálů se od roku 2013 drží stabilně kolem tří miliard korun,“ uvedl ředitel Skrz.cz Matěj Dvorský. Loni dvě třetiny trhu patřily Slevomatu, ale i ten už má trochu jiný byznys mocel. „Jen samotná sleva jako fungující byznys model nestačí. Z firmy se v průběhu let stal inspirační a zážitkový portál,“ uvedla ředitelka Slevomatu Marie Havlíčková.
Zdroj : E15.cz