Sklářská značka Moser má novou vizuální identitu

úterý, 16. dubna 2019, 17:00 Aktuality, Marketing MediaGuru

Moser mění svou vizuální identitu. Chce odkazovat ke svým zakladatelům a zároveň mít ambicióznější tvář.

Nové logo sklářské značky Moser, zdroj: Moser

Nové logo sklářské značky Moser, zdroj: Moser

Sklářská značka Moser přichází s novou vizuální identitou. Jejím autorem je studio Dynamo Design s typografem Tomášem Brousilem.

Redesign Moseru vychází z rozsáhlé studie značky, která vyústila v silnou potřebu odkázat na své zakladatele – Ludwiga Mosera a jeho syna Lea – a zároveň najít novou, sebevědomější a ambicióznější tvář.

„Nová podoba písmové značky Moser byla vytvořena cestou citlivého redesignu. Z původní, typograficky velmi zanedbané formy byla vybroušena zcela nová, sebevědomá podstata s hrdě nasazeným stínováním, logickým napojováním jednotlivých znaků a dostatečně elegantním kontrastem. Za použití nejnovějších technologií pro tvorbu variabilních písem jsme značku připravili v několika extrémních duktech. Dá se tak funkčně, a přitom honosně použít v monumentálních velikostech, zároveň ale bez ztráty rozpoznatelnosti v nejmenším mikrotypografickém použití,“ vysvětluje Tomáš Brousil.

Změna vizuální identity značky Moser, zdroj: Moser

Změna vizuální identity značky Moser, zdroj: Moser

Zdroj: Moser

Zdroj: Moser

Zdroj: Moser

Zdroj: Moser

Podle spolumajitelky firmy Kateřiny Zapletalové, která je v managementu zodpovědná za oblast marketingu, vychází podoba loga z historie značky, konkrétně z nálezu v muzeu skla v americkém Corningu, kde je uschováno dvanáct beden z pozůstalosti Leo Mosera. Zde čerpali tvůrci inspiraci například pro používání monogramu. Nová vizuální identita také odráží 100% ruční výrobu, která je v Moseru stále zachována.

Kromě nového loga uvádí Moser i nový komunikační koncept s mottem: „The Art of Impossible“, které má vystihovat řemeslné mistrovství a zároveň uměleckou inspiraci karlovarských sklářů. Nový positioning má oslovit nejen konzervativní klientelu značky, ale i mladé zákazníky.

Značka Moser byla založena v roce 1857 rytcem skla Ludwigem Moserem, jenž se 16 let poté stává dvorním dodavatelem císaře Františka Josefa I. Jeho syn Leo značku nadále rozvíjí, v roce 1908 začíná vyrábět barevné sklo. Ve 20. letech otevírá Moser svou první reprezentační galerii v pražském paláci Černá růže. V současnosti vlastní značku manželé Jiří a Kateřina Zapletalovi a Josef Brož s Lindou Ruschakovou.

-stk-