INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

Foto 01Česká asociace interim managementu uspořádala další inspirativní setkání manažerů. Pod názvem „Save Our Business aneb firma v nesnázích“ proběhl 9. dubna diskusní večer v prostorách coworkingového centra Opero v Praze na Starém městě.

Zkušení interim manažeři představili tři příběhy zachráněných firem z různého prostředí - v nadnárodní korporaci, v české strojírenské firmě a v zahraničním projektu.

„Žádná konjunktura netrvá věčně a lidé dělají chyby za každého počasí. I ta nejvíce trendy firma může narazit na útes, pamatujete si ještě Nokii nebo Blackberry? Ale většina chyb se dá napravit, a pokud se z nich poučíme, můžeme podobným omylům předcházet,“ tak interim manažer a iniciátor akce Petr Ševčík charakterizoval důležitost setkávání manažerů a předávání zkušeností.

caimNa snímku jeden z trojice přednášejících Petr Ševčík

Petr Ševčík odstartoval diskusní večer příběhem divize dekorativních barev společnosti Akzo Nobel. „Vlivem ekonomické krize i interních faktorů společnost významně ztrácela prodeje a distributoři vyjadřovali silnou nespokojenost. Manažerskému týmu se podařilo vytvořit a úspěšně uvést do života distribuční koncept „Dulux prodejna barev“, uvést na trh nový systém tónovaných barev, a především přivést zákazníka do centra pozornosti firmy,“ uvedl Petr Ševčík. Výsledkem změn byl růst prodejů, marže, ziskovosti i spokojenosti zákazníků. V závěru svého vystoupení Petr Ševčík prezentoval zobecněná doporučení pro změnový management v korporacích, které přece jen mají svá specifika v porovnání s privátně vlastněnými společnostmi.

Foto 02

Dalšími hosty byli interim manažeři z vedení CAIM Iva Hovadová a Ján Dolejš. Jejich příběhy už na některých akcích zazněly, ale stále mají své „kouzlo“ v podobě profesionálního zvládnutí krizových situací. Iva Hovadová popsala příběh českého výrobce komponentů pro automobilový průmysl, který se dostal do insolvence kvůli nesystémovému způsobu řízení a nerealistické strategii španělského majitele. Díky týmu krizových manažerů za podpory českého investora však úspěšně prošel reorganizací. Předseda CAIM Ján Dolejš ukázal na příběhu stavby luxusního komplexu na Zanzibaru, že interim manažer musí umět čelit i drsným podmínkám a nepředvídatelným překážkám.
Účastníci akce se mohli dovědět z příběhů nejen to, co bylo příčinou problémů ve firmách, ale i jaký měly vývoj a jak se dá podobným situacím předcházet. Nechyběla řada doporučení pro krizový i změnový management a zajímavá diskuse.

(jd)

Pohled na část účastníků večerního setkání

Slovo ke dni

  • Obrat k přirozené stravě nebo zdravému selskému rozumu?

    Není to tak dávno, co vyšla souhrnná zpráva pod hlavičkou OSN upozorňující na nebezpečí vysoce zpracovaných potravin. A čím že jsou nebezpečné? Mají souvislost s výskytem a rozvojem některých chorob včetně těch obávaných civilizačních a duševních. O posledně jmenovaných se dokonce hovoří čím dál častěji jako o epidemii. Není se co divit. Evoluce člověku trvala léta. Jak by mohlo být lidské zažívání zvyklé na látky nebo technologické zpracování surovin, které není starší než století? Zažili jsme boom ztužených tuků, tuků na smažení, průmyslových cukrovinek obohacených o kukuřičný sirup, glukózovo-fruktózový sirup, modifikované škroby, emulgátory, sladidla, přídavky mléčných bílkovin, hrachového proteinu…Ve výčtu by se dalo pokračovat. Otázka tedy zní, když je možné restrikcemi potírat kde co, nebylo by nasnadě také něco zvýhodnit? Třeba...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Duben 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy logo-kzps acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3