Zakladatel Vivantisu Martin Rozhoň investuje do náborového startupu Recruitis Štěpána Bartyzala

Ondřej HolzmanOndřej Holzman

Martin Rozhoň

0Zobrazit komentáře

O Martinu Rozhoňovi je v poslední době hodně slyšet. Po prodeji sítě e-shopů Vivantis, kterou vystavěl až do miliardových tržeb, do rukou Mall Group se stal z podnikatele významný investor, jenž vkládá peníze především tam, kde vidí pozitivní společenský dopad. Dalším cílem Rozhoňových investic se nyní stal projekt Recruitis, se kterým chce jeho zakladatel Štěpán Bartyzal ve firmách zlepšit nábor nových zaměstnanců.

Štěpán Bartyzal není v oboru lidských zdrojů žádným nováčkem. Před dvanácti lety založil společnost Český trh práce a začal provozovat regionální pracovní portály. V roce 2014 pak vycítil přicházející změnu do světa náboru, kde se začala řešit kultivace a celková změna v přístupu firem ke kandidátům.

Klíčovou součástí se stal náborový systém, který celý proces řídí, automatizuje a zkvalitňuje, a právě takový systém začal vyvíjet i Bartyzal. Vlastní náborový nástroj představil v roce 2017 pod názvem Recruitis a dnes ho pro efektivnější nábor nových zaměstnanců využívají desítky velkých i menších firem včetně Seznamu, Globusu, Bonami nebo slovenského Innogy.

stepan-bartyzal-recruitis

Štěpán Bartyzal, zakladatel Recruitis

„Firmy dlouhou dobu žily v tom, že pokaždé když otevřely dveře, stála tam fronta kandidátů. Nebyly prakticky nuceny zefektivňovat celý proces náboru nebo jen udržet slušnou míru komunikace. Mnoho z nich ani nedávalo vědět kandidátům, o které neměli zájem. A díky bohu, tato doba je pryč. Nyní trh ovládá kandidát a ten si může vybírat hned z několika firem,“ popisuje Štěpán Bartyzal, podle kterého je proto klíčová rychlost a kvalita komunikace mezi firmou a kandidátem.

yemi-apple

Přečtěte si takéČeský kreativec Yemi A.D. se objevil v nové reklamě od Applu. Ukazuje v ní schopnosti iPadu ProČeský kreativec Yemi A.D. se objevil v nové reklamě od Applu. Ukazuje v ní schopnosti iPadu Pro

S náborem nových zaměstnanců pomáhal Bartyzal v minulosti i právě v úvodu zmíněnému Martinu Rozhoňovi. Ten tehdy hledal nové kolegy do Vivantisu a když se po jeho prodeji proměnil v investora, sešly se cesty obou mužů znovu. Tentokrát je však pomoc opačná. Jak Martin Rozhoň prozradil pro CzechCrunch, do Recruitisu vkládá 1 milion korun, a to prostřednictvím investiční platformy Fundlift, kam se vydal Bartyzal pro kapitál potřebný na posílení týmu, marketing i případnou expanzi.

recruitis

Náborový systém Recruitis

„Se Štěpánem se známe mnoho let. Má velký přehled o tom, co se v HR děje, praktickou zkušenost a sedli jsme si i lidsky,“ komentuje svou novou investici Martin Rozhoň. Očekává se, že na Fundliftu se k němu přidají i další investoři, kterým Recruitis nabízí za 4 miliony celkem 18,8% podíl ve firmě. Rozhoň navíc prozradil, že by se nemuselo jednat o jeho poslední aktivitu v Recruitisu, jelikož má opci na nákup dalšího podílu, pokud bude mít zájem.

Náborový software se tak zařazuje do již poměrně širokého investičního portfolia, které Martin Rozhoň po svém definitivním odchodu z Vivantisu v relativně krátkém čase vybudoval. Zainteresovaný je aktuálně Rozhoň ve společnostech Econea, Scuk, Machaver, uLékaře.cz, VRgineers nebo SatisMeter a jeho investiční apetit evidentně nekončí.

martin-rozhon

Martin Rozhoň

Diskuze (0)

Novinka

Anonym