Newsfeed Day: Facebook Stories přebírají reklamní prostor

čtvrtek, 18. dubna 2019, 07:10 Internet & Mobil MediaGuru

Z hlavní facebookové stránky se reklamní prostor na největší sociální síti přesouvá do Stories, uvedl na konferenci Newsfeed Day Karel Tlusťák.

Reklama na hlavní facebookové stránce zdražuje a nedá se očekávat, že tento trend se zastaví, vyplynulo z úvodních slov CEO platformy ROI Hunter a zakladatele agentury Business Factory Karla Tlusťáka na středeční konferenci Newsfeed Day, kterou podruhé uspořádala právě Business Factory. Na zvyšující se ceně reklamního prostoru má mít také svůj vliv záměr Facebooku snižovat prostor pro reklamu, zdůvodnil Karel Tlusťák.

Pro inzerenty proto vidí řešení ve větším využívání Facebook Stories, kam se podle jeho slov stěhuje reklamní prostor z klasického facebookového newsfeedu, a kde roste pozornost uživatelů. Stories má používat denně 0,5 mld. lidí a toto číslo má nadále rychle růst. „To vytváří novou příležitost, reklamní zadavatelé totiž nejsou zvyklí na reklamy ve Stories, protože formát je jiný,“ dodal Tlusťák. Výhodou tohoto formátu má být také jeho cena, kdy průměrné oslovení tisíce lidí (CPM) vychází údajně až 2,5krát levněji, než kolik jsou náklady u jiných reklamních facebookových formátů (údaj se může lišit podle trhu).   

Potíž ale spatřuje v tom, že formát Facebook Stories nedoručuje konverze. Proto ho radí využívat pro testování publika a následně na vybrané publikum cílit reklamní sdělení. „Lze využít relativně levného inventory k tomu, že zjistíme, kteří lidé mají o produkty zájem, a tak si je změříme. Následně vytvoříme funnel na základě našich definovaných kritérií, a na něj pošleme produkty,“ poradil s tím, že takový postup vede k efektivnějšímu oslovení. Zároveň doporučuje využívat i personalizovaných videí.

Protože firma Business Factory se stala i kreativním partnerem Facebooku, doporučil posluchačům, jak ideálně připravit reklamu pro mobilní Stories. Zásadou přitom je, že by měla vždy obsahovat video, které by mělo být dynamické a hned od začátku prezentovat produkty nebo služby. Na zaujetí mají zadavatelé necelé dvě vteřiny.

Zdroj: prezentace Karla Tlusťáka na NewsfeedDay 2019

Zdroj: prezentace Karla Tlusťáka na NewsfeedDay 2019

Z novinek, které se chystají, je třeba zmínit otevření reklamního prostoru v aplikaci WhatsApp. Zkušenosti Business Factory také ukazují, že pro posílení zpráv je vhodný Facebook Messenger, u něhož má být průměrná míra proklikovosti (CTR) výrazně vyšší než průměrné CTR u newsletteru. V přípravě je také uvedené interaktivních reklam, které by měly využívat virtuální reality. Podrobnosti k tomuto formátu ale zatím nejsou veřejné a nebyly sděleny.

-mav-