22. 4. 2019 20:08 − 2574× − 0

Citroën v Lyonu vybojoval double

Double v úvodní soutěži vybojovala německá značka Volkswagen, zato tu druhou ovládla značka domácí.

Citroën díky Yoannu Bonatovi už dva roky vládne francouzským asfaltům a letos by si tuto pozici samozřejmě rádi v týmu udrželi. Úřadující šampión se sice věnuje doprovodnému seriálu mistrovství světa WRC2, ale domácí scénu nezanedbává a zatím se s C3 R5 zúčastnil obou podniků. Kdyby se mu během roku přestalo dařit, má francouzská značka v záloze ještě druhou C3 R5. Za její volant už v úvodní Rallye Le Touquet usednul Yohan Rossel, ale bohužel hned v první zkoušce havaroval. Druhým místem v úvodní šotolinové rally si spravil chuť a teď jej čekal reparát na zpevněném povrchu. Vítěz první letošní asfaltové rally Nicolas Ciamin tentokrát neusednul za volant Volkswagenu Polo GTI R5, ale do mnohem slabšího Abarthu 124 Rally. S ním ovšem během soutěže předvedl naprosto famózní výkon a s konkurenty ve vozech R5 bojoval skoro jako rovný s rovným. Německou značku v soutěži reprezentovala trojice jezdců. Quentin Gilbert sezónu rozjel pěkným druhým místem a letos je třeba s ním počítat v honu za titulem.

Dvojicí speciálů Polo GTI R5 se může pochlubit soukromá stáj Sébastiena Loeba. Wiliam Wagner s jedním z nich už jezdí od začátku roku a na asfaltech zatím kvůli havárii nebodoval. Před Rallye Lyon-Charbonniéres tak měl stejnou výchozí pozici jako jeho nový týmový kolega Anthony Fotia. Mladý Francouz zatím s vozem kategorie R5 startoval jen třikrát. Pokaždé to ale bylo s jiným vozem a hned dvakrát dokázal vyhrát. Ještě menší zkušenost se speciály R5 má Raphaël Astier, který loňskou sezóny strávil za volantem Abarthu 124 Rally. V Lyonu poprvé usednul za volant Hyundaie i20 R5. Bryan Bouffier stále nesehnal dostatek financí a nedokázal se postavit ani na start druhé soutěže. Hlavní sílu korejská značka musela hledat v osobě Quentina Giordana, který ale hned v úvodní soutěži selhal a i20 R5 poslal přes střechu. Žádné body zatím na svém kontě nemá ani Sylvain Michel. První asfaltovou i šotolinovou rally kvůli haváriím nedokončil, což je pro bývalého šampióna obou mistrovství celkem ostuda. V Lyonu každopádně platil za hlavního favorita české značky Škoda.

Nakonec Michel ale ani tady zrovna nezářil a celé dva dny bojoval paradoxně s jezdcem, který zde zazářil dost výrazně. Ciamin sice na rozdíl od předešlé rally nebojoval o vítězství, ale výkon předvedl zřejmě ještě lepší. S Abarthem 124 Rally se pustil do přímého boje právě s Michelem, hned ve druhé zkoušce jej přeskočil na páté místo a během zbytku první etapy si dokázal vytvořit čtvrtminutový náskok. Kromě toho se Ciamin dokázal držet v těsném závěsu za nejlepší trojicí, když mu k umístění na bedně chybělo pouhých deset vteřin. Nejrychlejší čtveřice se sice v sobotu dopoledne jezdci Abarthu vzdálila, ale páté místo před Michelem si dál udržoval. Pilot Škody v závěru přitlačil na pilu a po RZ 13 se dokázal posunout před Ciamina. Ten ale z rukávu vytáhnul další eso, v předposledním testu zajel senzační nejrychlejší čas a v cíli se mohl radovat z vybojovaného pátého místa. Velkou radostí po soutěži rozhodně neoplývali v Sébastien Loeb Racing. Fotia začal pátým nejrychlejším časem, ale pak v RZ 2 ztratil kvůli defektu tři minuty. Ve zbytku rally už se musel spokojit jen s dotahováním ztráty a postupem alespoň na deváté místo. Týmový kolega Wagner po problémech v RZ 5 nedosáhnul ani toho a musel se spokojit s jedenáctým místem. Rally se zúčastnila i dvojice speciálů královské kategorie WRC, ale významnější roli nesehrály. Eric Brunson rychlejší Fiestu WRC do cíle dovezl na sedmém místě, když teprve v závěrečné zkoušce přeskočil Astierův Hyundai i20 R5.

Celou trojici zkoušek úvodní sekce dokázal vyhrát úřadující šampión Bonato a na zbytek pole si vytvořil náskok 12,7 sekundy. V druhé části páteční etapy sice pilot Citroënu už tak nedominoval, ale i tak zvýšil svůj náskok na dvojnásobek. O co dominantněji si počínal lídr rally, o to napínavější boj se odehrával za jeho zády. Do sobotní části nakonec nastupoval z druhé příčky Gilbert, Giordano na něho ale ztrácel pouhou desetinu a třetí Rossel byl zpět o 1,4 vteřiny. Pilot Hyundaie si dokázal třetí místo udržet i během sobotního dopoledne. V samém závěru rally mu ale došel dech a nakonec to byl on, kdo si vytáhnul černého Petra v podobě čtvrté příčky. Nejvýraznější postavou závěrečné sekce rally se stal Rossel. Pilot Citroënu do ní sice nastupoval až jako čtvrtý, ale ze čtyř zkoušek zajel ve třech nejrychlejší čas a v té úplně poslední Gilbertovi sebral druhé místo. Bonato se lítým bojem, který probíhal za jeho zády, moc nevzrušoval a s klidem sobě vlastním si hlídal vedoucí pozici. Náskok na soupeře sice v sobotu už nezvýšil, ale první letošní triumf mu neuniknul.

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!