Jak se jezdí v protisměru

Featured Image

Poslední dobou mají dopravňý experťy jeden výrazný haj… hajl… highlight, totiž jízdu v protisměru. Naskočíme na to a v tomto článku si sjedeme v protisměru.

Jízda v protisměru je samozřejmě špatná věc. Pokud jedete v tom správním směru, nemůžete to předvídat. Nečekáte nic takového, když jedete takhle po ránu dálnici a najednou vám z protisměru přijede vkusně vytuněný žlutý Mercedes. Ne, nejsou to rumunský pasáci, ty mívají lepší automobilový vkus, tohle je významný podporovatel ČSSD mladej Kočka ožralej a na koksu. Je mu jedno, že za chlast a koks mu hrozí sedm bodů, takže mu taky bude jedno, že narazí čelně ve velké rychlosti do vašeho semitrucku.

Mimochodem, rád bych viděl toho úředníka pražského magistrátu, co by pravomocně napařil někomu z klanu Kočku sedm bodů. Toho by pak vystavovali na Matějské pouti v kleci jako atrakci vedle mořské panny a dvouhlavé opice. Naštěstí to nemusíme řešit, protože Kočka se vybodoval, vyřadil z provozu a zpopelnil se na místě sám. Zatlačte slzu.

Jindy zase doochodce v Octavii geront line jede protisměrem na D4. To se samozřejmě ihned, během pouhých několika dnů zpracuje na generování společenské poptávky po nějakém represivním opatření, například zpřísnění lékařských kontrol řidičů nad 65 let věku a trestů za řízení bez nich. Uniká mi spojitost mezi obojím. To takhle přijde starej Kroupa k obvoďákovi pro svůj obvyklý kýbl prášků na nízký tlak, na vysoký tlak, na cholesterol, proti cholesterolu, proti bušení srdce, na povzbuzení srdeční činnosti, na špatnou náladu, na dobrou náladu a na všechno, co si farmaceutický průmysl usmyslel do něj našlehat, a že by prý rád tamtu kontrolu na ten řidičák. Obvoďák na něj koukne a řekne hele Kroupa, ten vypadá dost divně, ten bude určitě jezdit v protisměru, takže mu to nedám!

Osobně si myslím, že příčinou těchto událostí nejsou apriori řidiči, ale chaotické dopravní značení a stavební provedení mimoúrovňových křížení, které je často potrefeno úspornými opatřeními a tak vznikají nepřehledná a nepříliš intuitivní provizoria, která používají faktor zvaný „pakňák“. Ono se to pakňák dá do pořádku, nandáme tam značky, řidič je povinen je dodržovat a my úředníci si myjeme ruce. Toto provizorium pak trvá mnoho let, protože se na to pakňák zapomnělo. Z vůle státu a za vaše daně vznikají zprasky jako toto mimoúrovňové křížení, ale za případné nehody mohou neukáznění řidiči, protože se nechali tímto bordelem dezorientovat.

Pokud se také ptáte, jak se takové věci stávají a nejde vám to do hlavy, a tady budete mít jedinečnou a v českých médiích nevídanou příležitost vidět samotný začátek takové události.

Video neobsahuje zvuk.

Video bylo natočeno palubní kamerou dne 11.4.2018 po 22 h v Praze na Jižní spojce ve Štěrboholích při jízdě západním směrem, tedy od Černého Mostu k letišti. Nezjištěný řidič v černém Seatu Leon, tedy stejného typu vozidla jako mám já, se tam dostal do protisměru velice snadno, protože respektoval dopravní značení. Kdyby ho ignoroval, tak by se mu to nestalo.

(Vsuvka pro policii a správní orgány:

Věc: Podání vysvětlení

Ve věci domnělého dopravního přestupku Vám k identitě řidiče sděluji:

Naser si do krku, zmrde.

Věřím, že vám toto vyjádření pomohlo ve vaší náročné a přínosné práci a jsem s pozdravem).

Nezjištěný řidič měl zjevně záměr jet v levém pruhu, který je ve Štěrboholích neprůjezdný pravý jízdní pruh a provoz levým pruhem je převeden do protisměru. Jelikož se silniční správní orgán, kterým je Odbor dopravních agend MHMP, rozhodl nepoužít žádné odpovídající vodorovné dopravní značení, mohl se řidič spolehnout pouze na dopravní značky Z 4 a Z 5 neboli vodící desky, kterými je vyznačeno nové vedení jízdních pruhů. Jenže, co se na potvoru nestalo, tyto desky byly umístěny nesprávně. Konkrétně, jedna z desek na pravé straně byla umístěna tak, že zahrazovala vjezd do jízdního pruhu, kterým se mělo jet, což se dalo snadno interpretovat tak, že do tohoto pruhu se nemá vjíždět.

Dostatečnou představu získáte z tohoto výřezu. Předmětná směrová deska Z 5 je označena červenou šipkou.

Tato deska měla být umístěna vlevo ve směru jízdy, jak naznačuje sklon jejích pruhů, a nikoli vpravo. Za pozornost stojí rovněž další deska Z 5 označená zelenou šipkou, ta sice není umístěna vysloveně nesprávně, ale pravděpodobně měla stát také někde jinde.

Jak to pokračovalo dál? Řidič SEATu zjevně nebyl jediný, kdo se nechal vlákat do pasti vytvořené administrativou pana Heroudka a pana Scheinherra, a štěstí bylo, že v protisměru vzhledem k pokročilé večerní hodině nic nejelo. Vozidla chycená do pasti se tak postupně řadila do správného pruhu, přičemž zde bylo naopak výhodou, že k vytyčení jízdního pruhu byly použity desky a ne nějaká překážka permanentního charakteru, například betonové bloky. Že nedošlo k nehodě je tak zásluhou řidičů, kteří včas reagovali poté, co zjistili, že je něco špatně.

Takže takhle nějak se stávají ty nehody v protisměru.

Dodejme, že se účastníkům silničního provozu, tedy spíše jeho obětem, se nemohlo ani tak nic stát, protože v daném úseku je instalováno úsekové měření rychlosti, které jak známo významně zvyšuje bezpečnost jízdy a snižuje počty nehod na nulu nebo i na méně.

Proč bylo dopravní značení provedeno nesprávně? Mohlo to být proto, že subjekt, který dopravní značení prováděl, pracoval ledabyle, nebo že dopravní značení bylo umístěno správně, ale později došlo k jeho manipulaci, například do něj najelo auto. Je jednoznačně chybou silničního správního orgánu a projevem jeho neprofesionality a lajdáctví, že svolil realizovat přechodnou úpravu provozu pouze pomocí vodících desek, tedy přechodného dopravního značení, jehož umístění lze snadno, třeba náhodou změnit a rezignoval zcela na vodorovné dopravní značení, například žluté vodící čáry. Dále je očividné, že vodících desek na levé straně je málo a nepostačují k spolehlivému oddělení jízdních pruhů.

Co by se stalo, kdyby k nehodě došlo? Na 99% by za viníka byl prohlášen řidič vozidla jedoucího v protisměru, a to zejména pokud by neměl na palubě kameru. První, co by fízlové totiž udělali by bylo, že by dojeli na začátek úseku, odstranili spornou značku, udělali fotku a ta by putovala skrze všechno další řízení jako důkaz o tom, že dopravní značení bylo v pořádku a řidič jej nerespektoval. Ale ani pokud by kameru na palubě měl by nebylo tak docela vyhráno, zejména pokud by řidič po nehodě nebyl ve stavu, aby získal záznamové médium do své dispozice, protože se občas stává, že fízlové SD kartu nebo kameru ukradnou. Když je tam něco, co se jim hodí, tak to použijí jako důkazní prostředek nebo to předají médiím, pokud je tam něco, co se jim nehodí, tak prostě kamera i daty zmizí a už ji nikdo nenajde.

Když se nad tím zamyslíte trochu do hloubky, budete muset konstatovat, že dopravní značení provedené pouze pomocí desek je hrubě nedostatečné a mělo by být doplněno minimálně ještě přechodnými žlutými čarami. Velký problém těchhle jejich posraných desek, ve kterých se ty ichtylové poslední dobou tak zhlédli je v tom, že je lze libovolně posunout a tím přechodná úprava silničního provozu pomine. Je to něco, co je totálně mimo kontrolu. Minutu poté, co je tam umístí už nemohou říct, zda jsou ještě umístěny správně, protože do nich mohl někdo strčit. Až nám zase budou ty zmrdi kázat, že v Německu mají nějaké regulace a tady je třeba je také zavést, tak jsem pro, ale pouze v těch věcech, které se týkají standardů provádění úkolů správce komunikace. Vězte, že jsem nikde v Německu, ani v žádné okolní zemi neviděl žádnou změnu vedení jízdních pruhů na tak frekventované komunikaci, která by byla realizována jen a pouze deskami.

Lidé si nesprávně myslí, že se jich v podstatě netýká, když se o komunikace v Praze starají lidé jako Heroudek a Scheinherr. Sice si o nich myslí svoje, myslí si třeba, že jsou to neschopní kariéristé nebo i něco horšího, ale říkají si, že to nemá na nic vliv, protože sedí někde v kanceláři za zavřenými dveřmi a tak se v podstatě nic neděje. Omyl. Tohleto se děje.


22.04.2019 D-FENS

12345 (432x známkováno, průměr: 1,19 z 5)
24 126x přečteno
Updatováno: 22.4.2019 — 21:38
D-FENS © 2017