AK Hollabrunn - Stubbe boural a vyhrál
Úvodní podnik Kontejnery Louda Mistrovství ČR v autokrosu, který se jel v rakouském Hollabrunnu, se nesl ve znamení červených vlajek a havárií. Nedělní program začal v 8 hodin ráno a ještě v sedm večer se dojížděly finálové jízdy.
Spíš než závodu si diváci užili v horkém počasí přestávek, přerušovaných a opakovaných jízd. Dvě šly bohužel na vrub zranění jezdců, v jednom případě musel přiletět i vrtulník.
Největší zájem je vždy o Divizi Super Buggy, v níž se naše špička, až na Petra Bartoše, mohla po zimě porovnat s evropským šampionem Bernd Stubbem. I když Němec v jedné rozjížďce při předjíždění Romana Keřky „šel přes boudu“, tak postupoval do semifinále, protože měl na kontě už dvě první místa. V semifinále zvítězil před Keřkou a Paulem.
V prvním semifinále byl nejrychlejší Gomzjakov před Antonym a Buddelmayerem. První řada finále byla jasná – Stubbe, Gomzjakov a Keřka a v tomto pořadí také projeli cílem. Na čtvrtou příčku se propracoval Jordák před Buddelmayerem. Škoda, že oba němečtí závodníci nepřijedou do Humpolce. V semifinále pohořel Jakub Kubíček, který jede hop nebo trop. Vyhrál trénink před Stubbem, Smržem a Gomzjakovem. V rozjížďkách byl jednou první, jednou druhý, ale v semifinále skončil už ve druhém kol.
V divizi Buggy 1600 se sešla dvacítka jezdců a bylo otázkou, jak si povedou Nikodém, Vaněk a Nosálek hlavně s rakouskou konkurencí. Po dlouhé době tak „šestnáctky“ přinesly zajímavou podívanou. Nikodém zkoušel nový vůz, byť ve stejné „karosérii“, ale v tréninku jej provázaly technické problémy. V první rozjížďce byl nejrychlejší, v druhé podlehl Vaňkovi a v třetí musel pro technikou závadu vzdát. První semifinále vyhrál před Maxinen z Moldávie před domácím Grandwohlem. V druhém semifinále nedal nikomu šanci Vaněk před Nosálkem a Kolem. Ve finále odstartoval nejlépe Nosálek před Nikodémem s Vaňkem, ale během několika metrů se Nikodémova buggy takřka zastavila a než zase „chytla dech“, tak se kolem něj přehnalo celé startovní pole. Do čela se dostal Vaněk a projel vítězně cílem před Maxianen a Petákem, který vloni jezdil ještě junior buggy. Stíhací jízdou vybojoval Nikodém šestou příčku.
Žalostný pohled byl na hlavní divizi plechových automobilů, nad kterou se v ME vznáší soumrak. Na startu se sešlo pouze pět vozů, z nichž čtyři jely finále a plný počet kol ujely jen tři. Nejprve havaroval domácí Neuhauser, v druhém opakovaném finále zase zahořel speciál Breta , a vyšel až třetí start. Dlouho vedl Horčička, ale dvě kola před cílem mu prasklo zavěšení levého předního kola a finále nedokončil. Bret nakonec nastoupil a dokroužil třetí za Kostrounem. Z vítězství se tak radoval Dlesk.
Lepší situace není ani před první Evropou v Seelowě, kam je přihlášeno jen pět automobilů, když se odhlásili Jan Brožek i Jan Bartoš. Vážně se hovoří, že tuto divizi by měly nahradit karty.
Super Buggy
1.Stubbe
2.Gomzjakov
3.Keřka
4.Jordák
5.Buddelmayer
6.Hošek
7.Ratajský
8.Smrž
9.Paul
10.Antony
Buggy 1600
1.Vaněk
2.Maxian
3.Peták
4.Andeliero
5.Gerhardt
6.Nikodém
7.Nosálek
Junior Buggy
1.Novotný
2.Vaculík
3.Pytloun
Touring Autocross
1.Dlesk, Mitsubishi Lancer
2.Kostroun, Škoda Fabia TD
3.Bret, Škoda Fabia
Touring 1600
1.Senegacnik D., Škoda Felicia
2.Jánoš J., Škoda Felicia
3.Kopena, Škoda Felicia
D2
1.Cininga ml., Ford KA
2.Cininga st., Renault Clio
3.Bartoš, Škoda Felicia
JL 24.4.2019
Největší zájem je vždy o Divizi Super Buggy, v níž se naše špička, až na Petra Bartoše, mohla po zimě porovnat s evropským šampionem Bernd Stubbem. I když Němec v jedné rozjížďce při předjíždění Romana Keřky „šel přes boudu“, tak postupoval do semifinále, protože měl na kontě už dvě první místa. V semifinále zvítězil před Keřkou a Paulem.
V prvním semifinále byl nejrychlejší Gomzjakov před Antonym a Buddelmayerem. První řada finále byla jasná – Stubbe, Gomzjakov a Keřka a v tomto pořadí také projeli cílem. Na čtvrtou příčku se propracoval Jordák před Buddelmayerem. Škoda, že oba němečtí závodníci nepřijedou do Humpolce. V semifinále pohořel Jakub Kubíček, který jede hop nebo trop. Vyhrál trénink před Stubbem, Smržem a Gomzjakovem. V rozjížďkách byl jednou první, jednou druhý, ale v semifinále skončil už ve druhém kol.
V divizi Buggy 1600 se sešla dvacítka jezdců a bylo otázkou, jak si povedou Nikodém, Vaněk a Nosálek hlavně s rakouskou konkurencí. Po dlouhé době tak „šestnáctky“ přinesly zajímavou podívanou. Nikodém zkoušel nový vůz, byť ve stejné „karosérii“, ale v tréninku jej provázaly technické problémy. V první rozjížďce byl nejrychlejší, v druhé podlehl Vaňkovi a v třetí musel pro technikou závadu vzdát. První semifinále vyhrál před Maxinen z Moldávie před domácím Grandwohlem. V druhém semifinále nedal nikomu šanci Vaněk před Nosálkem a Kolem. Ve finále odstartoval nejlépe Nosálek před Nikodémem s Vaňkem, ale během několika metrů se Nikodémova buggy takřka zastavila a než zase „chytla dech“, tak se kolem něj přehnalo celé startovní pole. Do čela se dostal Vaněk a projel vítězně cílem před Maxianen a Petákem, který vloni jezdil ještě junior buggy. Stíhací jízdou vybojoval Nikodém šestou příčku.
Žalostný pohled byl na hlavní divizi plechových automobilů, nad kterou se v ME vznáší soumrak. Na startu se sešlo pouze pět vozů, z nichž čtyři jely finále a plný počet kol ujely jen tři. Nejprve havaroval domácí Neuhauser, v druhém opakovaném finále zase zahořel speciál Breta , a vyšel až třetí start. Dlouho vedl Horčička, ale dvě kola před cílem mu prasklo zavěšení levého předního kola a finále nedokončil. Bret nakonec nastoupil a dokroužil třetí za Kostrounem. Z vítězství se tak radoval Dlesk.
Lepší situace není ani před první Evropou v Seelowě, kam je přihlášeno jen pět automobilů, když se odhlásili Jan Brožek i Jan Bartoš. Vážně se hovoří, že tuto divizi by měly nahradit karty.
Super Buggy
1.Stubbe
2.Gomzjakov
3.Keřka
4.Jordák
5.Buddelmayer
6.Hošek
7.Ratajský
8.Smrž
9.Paul
10.Antony
Buggy 1600
1.Vaněk
2.Maxian
3.Peták
4.Andeliero
5.Gerhardt
6.Nikodém
7.Nosálek
Junior Buggy
1.Novotný
2.Vaculík
3.Pytloun
Touring Autocross
1.Dlesk, Mitsubishi Lancer
2.Kostroun, Škoda Fabia TD
3.Bret, Škoda Fabia
Touring 1600
1.Senegacnik D., Škoda Felicia
2.Jánoš J., Škoda Felicia
3.Kopena, Škoda Felicia
D2
1.Cininga ml., Ford KA
2.Cininga st., Renault Clio
3.Bartoš, Škoda Felicia
JL 24.4.2019
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout