Praha TV vstoupila do TV Brno 1, televizi chce pozvednout

pondělí, 29. dubna 2019, 11:05 TV MediaGuru

Pražská regionální televize získala 30% podíl v televizi Brno TV 1. Má zájem na jejím ekonomickém i diváckém nárůstu.

Přemysl Svora, foto: MediaGuru.cz

Přemysl Svora, foto: MediaGuru.cz

Regionální televize Praha TV vstoupila do brněnské regionální televize TV Brno 1. V brněnské televizi získala 20% podíl od společníka Jana Dudka a 10 % od společnosti Our Media. Aktuálně tak drží v provozující společnosti Brno TV 30% podíl. Změny už odsouhlasila Rada pro rozhlasové a televizní vysílání (RRTV) a novinářům je v pondělí představil jednatel Praha TV a zároveň i Brno TV Přemysl Svora.

Spolu s majetkovým vstupem do Brno TV oznámila TV Brno 1 i nového ředitele, kterým se stal Pavel Doležal (dosud Ambit Media, dříve Comunica, MF TV, RTA nebo Fatem TV). Jeho cílem je posílit zpravodajsko-informační servis pro obyvatele jihomoravského kraje. Plánuje zavedení i nových programových formátů, o jaké půjde, ale zatím nebylo upřesněno.

Po provedených vlastnických změnách zůstane Our Media největším společníkem v Brno TV (55 %), dalšími společníky jsou: Jan Holoubek (5 %), Jakub Svora (10 %) a Praha TV 30 %.

Přemysl Svora vysvětlil, že důvodem majetkového vstupu do brněnské televize je zájem tuto televizi rozvíjet. Svora totiž tuto televizi dříve spoluvlastnil (podíl musel loni převést). „Situace se nevyvíjela dobře byznysově, a proto jsme se rozhodli nastavit chod televize tak, aby byla úspěšná,“ zdůvodnil zájem o vývoj televize. O vstup do dalších jiných regionálních televizí v tuto chvíli ale Praha TV zájem nemá.

Cílem nového vlastníka je kromě obsahového rozšíření zlepšit ekonomickou situaci TV Brno 1. Stávající obrat ve výši 350 tis. Kč měsíčně hodlá zvýšit na 0,5 mil. Kč měsíčně a televizi chce vyvést ze ztráty. Měsíční sledovanost by pak chtěla zvýšit na 300 tisíc diváků. Roční obrat Praha TV se pohybuje na úrovni 51 mil. Kč ročně, dodal Svora.

Denní sledovanost Praha TV představuje 300 tisíc diváků, týdně je to 0,5 mil. diváků, ukazuje výzkum MML-TGI od společnosti Median za druhé pololetí 2018. „Hlad po regionálních informacích a lokálních bude spíše narůstat. Jsme přesvědčeni, že dokáže zaujmout relativně velkou část diváků na dnešním velmi komplikovaném trhu,“ věří regionálnímu TV vysílání Přemysl Svora.

Podíl ve stanici Praha TV drží Our Media ve výši 34 %, dále Pražská mediální společnost 33 % a Československá filmová společnost 33 %. Přemysl Svora převedl svůj podíl v Praha TV na konci loňského roku na Pražskou mediální společnost Kláry Potočné. Změna nastala kvůli zákonu přezdívaného „lex Babiš", který zakazuje členům vlády, poslancům, senátorům, ale i obecním zastupitelům vlastnit tištěná, televizní a rozhlasová média. Pražská mediální společnost má zájem svůj podíl v Praha TV dále navyšovat.

Výsledky diváckého průzkumu Praha TV si můžete prohlédnout v prezentaci níže.

-mav-