Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Designér se pokusil vrátit ztracenou noblesu a eleganci Mercedesu třídy E
1.5.2019 | Mirek Mazal
Současný Mercedes třídy E není ošklivé a už vůbec ne nezajímavé auto, noblesa a elegance jeho někdejších iterací mu ale zoufale schází. Věčně kreativní designér mu ji zkusil vrátit.
Současný Mercedes třídy E podlehl designové unifikaci německé značky posledních let. Jeho nejnovější generace vypadá skoro anonymně a necvičené oko ji stěží rozezná od dalších sedanů a kombíků stejné značky. S tím, že jeden Mercedes vypadá jako druhý, se musíme smiřovat až v této dekádě a nám už dobře známý nezávislý návrhář se tak trochu pokusil vrátit čas. Jeho nejnovější práce ukazuje, že se automobilka mohla v případě Éčka ubírat citelně odvážnějším a svébytnějším směrem.
David Obendorfer svému konceptu říká Mercedes-Benz Icon E a jak už jeho jméno napovídá, snaží se spojit minulost se současností. Počítačová studie stojí na současném podvozku Mercedesu třídy E a téměř odpovídá rozměrům tohoto vozu. Úplně odlišný je ovšem vzhled exteriéru a interiéru.
Vnitřní prostor pro posádku je rafinovaný, Obendorfer chtěl zapojit do své vize co nejméně dekorativních prvků. Volant je přímým odkazem na klasický styl Mercedesu s chromovou ozdobou, zatímco přístrojová deska se jeví jako minimalistická pouze s velkým digitálním displejem dvou spojených obrazovek. Zobrazování jízdních informací je stejné jako u aktuálně prodávaných Mercedesů.
Přestože vzhled připomíná staré provedení W114 z let 1968 až 1976, hlavní světlomety s vertikálním uspořádáním jsou založeny na nejnovějších technologiích. Bohatě lesklá přední maska s horizontálním žebrováním slouží jako poznávací znamení, pro méně všímavé je výše přidán hrdý znak na tradičním podstavci. Návrat do minulosti se pozná rovněž pomocí retro disků kol se středovými výplněmi.
Koncept je poctou hlavním designérům z historie Mercedesu, jmenovitě Paulovi Bracqovi a Brunovi Saccovi. Ke svému výtvoru autor říká: „Jsou to interpretace získané tvůrčím procesem, podobně jako všechny nové modely. Z pohledu konstruktéra je snadné vidět, že retro jako takové vůbec neexistuje,“ okomentoval svoji práci Obendorfer.
Jeho práce se pravděpodobně zalíbí užšímu spektru lidí než nekonfliktní pojetí skutečných Mercedesů dnešní doby. Měla by ale zrovna tato značka toužit zalíbit se všem, zvláště v případě tradičních luxusních modelů, jako je třída E? Posuďte sami, nám přijde Obendorferův Mercedes přinejmenším „mercedesovitější” než skutečné modely značky.
Pojetí Mercedesu E od Davida Obendorfera spojuje retro prvky s moderní technikou, podle nás docela zdařile
Zdroj: David Obendorfer
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 10 hodinami - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nejnovější články
- Fiat Panda má pověst velmi poruchového auta, v bazarech přesto táhne, časem svým způsobem zraje
před 5 hodinami - Někdo najel s nejkrásnějším moderním Astonem Martin 514 tisíc kilometrů, něco takového jsme v životě neviděli
před 6 hodinami - Hra se otočila. Číňané léta kopírovali evropská auta, teď si VW koupil kus čínské značky, aby sám mohl opisovat
před 8 hodinami - Absurdní elektrický nástupce nejlepší Kie zamířil k ledu, už i Korejci vnímají změnu nálad na trhu
před 9 hodinami - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 10 hodinami
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 21:40 - řidičBOB
- Prodávám Tiguana, 2019, 176kW perfektní stav 04.19. 20:50 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 04.19. 18:38 - rutak11
- Elektromobily a vse kolem nich 04.19. 16:19 - honziss
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.19. 15:42 - grizly
- BMW Divize 04.19. 15:12 - jerry
- Chip modul PCM zvýšení výkonu 2.0TSI GEN4 300+PS 04.19. 14:11 - venomage
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda