Kremlík hodlá urychlit výstavbu a modernizovat nádraží, Babiš chce okruh a VRT

Vizualizace vysokorychlostní trati mezi Brnem a Ostravou u Blažovic. Foto: SŽDCVizualizace vysokorychlostní trati mezi Brnem a Ostravou u Blažovic. Foto: SŽDC

Urychlení výstavby dopravní infrastruktury je prioritou číslo jedna pro nového ministra dopravy Vladimíra Kremlíka. Ministr to uvedl po svém podvečerním

Urychlení výstavby dopravní infrastruktury je prioritou číslo jedna pro nového ministra dopravy Vladimíra Kremlíka. Ministr to uvedl po svém podvečerním uvedení do úřadu premiérem Andrejem Babišem. „Jsem profesí právník, takže vím, kde jsou problémy, a tyto problémy budu razantně řešit,“ řekl ministr.

V příštích dnech se chce sejít se šéfy podřízených organizací, především Ředitelství silnic a dálnic a Správy železniční dopravní cesty. Jejich výkon by se měl podle Kremlíka zvýšit.

Nový ministr chce dále zorganizovat schůzku s vedením policie, aby bylo možné lépe řešit krizové situace na dálnicích, především D1, mezi priority zahrnul například i modernizaci nádraží (ta by měla sloužit veřejnosti a samosprávám), spuštění nového mýtného systému a zajištění dostatečných zdrojů pro Státní fond dopravní infrastruktury. Příjmy rezortu z fondů EU se v příštím období nejspíš výrazně sníží (ze 150 miliard na sto miliard korun), Kremlík se proto chce poohlédnout například po úvěrech nebo využít projekty PPP.

Premiér Babiš mezi hlavní úkoly svého nového podřízeného zahrnul dostavbu pražského okruhu mezi Modleticemi (D1) a Běchovicemi (D11). „Pokud všechno půjde dobře, tak v roce 2024 může být hotovo,“ řekl Babiš. Jmenoval i zavedení elektronické dálniční známky, jednotný tarif na železnici a budování VRT.

„Je to nevděčný rezort,“ dodal Babiš.

Tagy babiš Kremlík Ministerstvo dopravy top¨
128 komentářů