Studentský Louskáček: V printu vyhrála Armáda spásy

sobota, 4. května 2019, 08:40 Aktuality, Reklama MediaGuru

Studenti VŠE udělili své vlastní Louskáčky, v kategorii Print zlato putovalo agentuře WMC Grey za kampaň pro Armádu spásy.

Zdroj: ADC

Zdroj: ADC

Art Directors Club (ADC), pořádající soutěž ADC Creative Awardsletos poprvé zorganizoval i její studentskou obdobu. Ve spolupráci s VŠE tak byly hodnoceny ještě jednou práce v kategorii Print. Zatímco ve dvou případech se studenti z oboru „Multimédia v ekonomické praxi“ s profesionálními kreativci shodli, zlato a bronz získaly u nich práce, které odborná porota neocenila.

„Studenti byli rozděleni do čtyř ,studentských' agentur. Všichni si prošli všechny přihlášené práce a v rámci své agentury vytvořili shortlist a v každé kategorii vybrali i vítěze,“ popisuje průběh soutěže za ADC Roman Číhalík, kreativní ředitel agentury Comtech Can. „Škoda jen, že jsme společně stihli projít jen kategorii Print. I přesto však byla právě debata nad pracemi a následné hlasování o cenách to nejzajímavější. Bylo napínavé pozorovat, jak se v průběhu debaty mění na některé práce názory. Snažili jsme je dávat do kontextu, hledali jsme insighty i relevanci k cílové skupině a brandu. Podle mne jsou to přesně tyto věci, které se studenti nikde jinde nemohou naučit, jen v praxi,“ dodává.

Ve studentské soutěži putovalo zlato do agentury WMC Grey za její kampaň „Ordinace pro lidi bez domova“ pro Armádu spásu. Na ADC Creative Awards však první místo zůstalo neobsazeno. 

Zlatá kampaň studentského Louskáčka od WMC Grey pro Armádu spásy, zdroj: ADC

Zlatá kampaň studentského Louskáčka od WMC Grey pro Armádu spásy, zdroj: ADC

Studenti si rovněž odhlasovali dvě stříbra, ostatně stejně jako odborná porota. Stříbrného Louskáčka získal u studentů i na ADC Creative Awards Lumír Kajnar za kampaň „Dočasně“ pro vydavatelský dům Economia.

Stříbrného Louskáčka si jak od studentů, tak od odborné poroty vysloužil Lumír Kajnar za kampaň pro vydavatelství Economia, zdroj: ADC.

Stříbrného Louskáčka si jak od studentů, tak od odborné poroty vysloužil Lumír Kajnar za kampaň pro vydavatelství Economia, zdroj: ADC.

Další stříbro bylo studenty uděleno preventivní kampani „Povědomá?“, kterou vytvořila agentura DDB pro Muže proti rakovině. Ve skutečnosti získala bronz.

Stříbro získala i kampaň Povědomá?, pod kterou je podepsána agentura DDB, zdroj: ADC.

Stříbro získala i kampaň Povědomá?, pod kterou je podepsána agentura DDB, zdroj: ADC.

DDB si ve studentské soutěži „odnesla“ ještě bronz, a to za kampaň „Krvácíme stejně“ pro mezinárodní organizaci PETA. Ta se však u odborné poroty nedostala ani na shortlist.

Výsledky studentského Louskáčka – kategorie Print

Ocenění

Kampaň

Přihlašovatel

Zadavatel

Zlato

Ordinace pro lidi bez domova

WMC Grey

Armáda spásy

Stříbro

„Dočasně“

Lumír Kajnar

Economia

Stříbro

Povědomá

DDB

Muži proti rakovině

Bronz

Krvácíme stejně

DDB

PETA

Bronz

neuděleno

 

 

Výsledky ADC Creative Awards – kategorie Print

Ocenění

Kampaň

Přihlašovatel

Zadavatel

Zlato

neuděleno

 

 

Stříbro

„Dočasně“

Lumír Kajnar

Economia

Stříbro

Ilegální oslava

Havas Prague

Amnesty International ČR

Bronz

Povědomá

DDB

Muži proti rakovině

Bronz

Elektro otroci

Havas Prague

Amnesty International ČR

Letošní první ročník studentské soutěže by podle Číhalíka mohl mít pokračování. „Byl bych rád, kdyby se nám příští rok podařilo spolupráci v rámci Louskáčka ještě více prohloubit, ať už zapojením více lidí z ADC, nebo bližším kontaktem studentů s porotou,“ myslí si Číhalík.

Reakce studentů na zkušenost ze studentského Louskáčka

„Díky Louskáčkovi jsme zhlédli to nejlepší z reklamní tvorby, a tím si rozšířili vizuální knihovnu. Navíc jsem ocenila možnost nahlédnout do zákulisí hodnocení a vidět jak se porotci rozhodují.“

Le Thach Thao (agentura LUSK) 

„Rozšírilo mi to obzory a povedomie o úrovni designu v Česku. Videl som veľa inšpiratívnych prác a záverečné vyhodnotenie ma naučilo veľa o spôsobe a parametroch hodnotenia kreatívnej práce.“

Lukáš Bandura (agentura Creature) 

„Za mě byl hlavní přínos v tom, že mě to donutilo si ty reklamní kampaně projet, a rozšířit si tím tak nějak přehled o tom, co se u nás v téhle oblasti vytváří. Určitě by bylo dobré dát nejdříve tu hodinu, kde se tak nějak probere, jak se jednotlivé výstupy hodnotí, například u jedné kategorie. Myslím, že bylo pak dost znát, že bychom hodně věcí hodnotili jinak po té společné hodině. Ale celkově mi to přišlo jako dobrá zkušenost.“

Lukáš Lulei (agentura Hedgehog)

„Procházení děl (jak zpočátku, tak zpětné hodnocení po udílení) na hodinách bylo dobré pro sdílení různých úhlů pohledu, ale ocenil bych jinak organizovanou třídu, abychom spolu mohli lépe komunikovat. Příště bych se pokusil odpoutat se dříve od první kategorie printu a dostat se k těm hůře uchopitelným, třeba jako integrovaná kampaň. Myslím, že uvažování za nimi by bylo přínosnější. Také mě poněkud překvapilo, kolik cen se letos na Louskáčku rozdalo. Díky moc za dobrou zkušenost a vhled do práce porotců, zároveň taky za lepší obeznámení s Louskáčkem!“

Michal Půta (agentura Creative Bakery)

-stk-