Na zavedení daně se nyní dohodla vládní koalice a zaúkolovala ministerstvo financí, které má do konce května připravit návrh sedmiprocentní daně, která by měl postihnout internetové společnosti s globálním obratem přes 750 milionů eur.

Zdanění Googlu a dalších se už roky řeší napříč Evropou, přičemž základní problém tkví v určení, kdo je vlastně zodpovědný za tržby. České právnické a fyzické osoby totiž často nenakupují produkty Googlu od jeho zdejšího zastoupení, ale u jiných poboček v Irsku, USA apod.

TIP: Google ukázal, jak bude v EU vypadat ballot screen na Androidu

Střetávají se tu tedy opět dva principiálně odlišné světy s poněkud rozmazanými daňovými hranicemi. Stručně řečeno, hudební předplatné, doménu, cloudový hosting a další digitální produkty si můžete koupit přes internet třeba v Patagonii, ale český stát z toho chce také něco mít. Tento způsob sektorového zdanění podnikání podobných firem v Česku je jednou z cest.