Veletrhy a výstavy

Budoucí architekti navrhli nové podoby některých míst v Karlových Varech

Pohled budoucích architektů, jak by mohla vypadat některá klíčová místa Karlových Varů, představuje výstava Teplá – Ohře ve Vřídelní kolonádě. Uspořádala ji Kancelář architektury města Karlovy Vary (KAM) a Fakulta architektury ČVUT v Praze, jejíž studenti připravili návrhy.

Na výstavě se podílel i vedoucí jednoho z ateliérů Fakulty architektury ČVUT architekt Boris Redčenkov, známý svou prací v atelieru A 69, který se podílel i na řadě projektů v Karlovarském kraji, například v Chebu i Karlových Varech. Je rodákem z Františkových Lázní.

Jak řekl ČTK, při návštěvách studentů v Karlových Varech se všichni shodli na tom, že město má nezaměnitelný genius loci, který ale směrem od lázeňského centra postupně mizí. „Jsou Karlovy Vary, které ale nejsou pro Varáky, je tu monofunkční lázeňská zóna. Proto se část studentů zabývala tím, jestli by mělo vzniknout nové centrum města, a logicky se nabízí soutok Teplé a Ohře. Z toho vzniknul i název výstavy,“ řekl Redčenkov.

Podle Kamily Amblerové z ČVUT se také při přípravě výstavy podařilo spojit studenty prvního ročníku a studenty všech ostatních ročníků. „Tím se začínající studenti mohli bok po boku připojit k práci starších kolegů, někteří pracovali již na úrovni diplomových prací,“ hodnotí výstavu prací Amblerová.

Nejmladší studenti se věnovali návrhům na možnou výstavbu nového pavilonu v Dvořákových sadech. Další práce navrhují podobu bytové zástavby v prázdném prostoru pod chrámem sv. Máří Magdaleny, podobou budoucí Vřídelní kolonády nebo právě zástavbu okolo soutoku řek, které protékají lázeňským městem. Celkem je tak k vidění 35 prací.

„KAM velmi oceňuje zájem o město Karlovy Vary a vynaloženou práci studentů, diplomantů a vedoucích ateliérů FA ČVUT. Tato skutečnost mě osobně naplňuje důvěrou, že město, které v současnosti bojuje s nezájmem a migrací mladých a vzdělaných lidí, přeci jenom vzbuzuje pozornost a podněcuje inspiraci u architektů a urbanistů, kterým naše město není lhostejné,“ shrnul jeden z principů výstavy Petr Kropp, ředitel KAM.

Výstava bude přístupná do 15. 6. 2019.

zpráva ČTK