12. 5. 2019 13:41 − 1986× − 0

Targa Florio, ročník 103

Po legendární Rallye Sanremo se italský šampionát přesunul na samotný jih země, na Sicílii.

Tam se už více než sto let koná ještě legendárnější a nejstarší soutěž nesoucí název Targa Florio. Letos se tento závod jel již po stotřetí a jako obvykle na náročných asfaltových cestách v horách nabídnul strhující podívanou. Jako lídr mistrovství se na Sicílii dostavil vítěz úvodní Rally Il Ciocco Giandomenico Basso, který v letošní sezóně sedlá soukromou Škodu Fabia R5. Simone Campedelli se svým novým, polským Fordem Fiesta R5 těsně prohrál obě velkolepé bitvy o vítězství v úvodních dvou podnicích a druhý je i v pořadí šampionátu. Naposledy jej na Sanremu vyškolil Craig Breen, ale ten Targu Florio vynechal. Svými výkony zatím zůstává za očekáváním nováček za volantem Citroënu C3 R5 Luca Rossetti. Naopak ve velkém stylu do šampionátu vlétnul Andrea Crugnola. Pro jeho nasazení však neměl příliš pochopení poruchový Volkswagen Polo GTI R5 a Crugnola tak cíl úvodní rally neviděl. V Sanremu už nastolil nižší tempo a to jeho vůz vydržel.

Ještě než se posádky vydaly do hor na večerní dvojí průjezd úsekem Cefalú, čekala je předehra v podobě tradiční italské superspeciálky na parkovišti mezi balíky slámy. Prokličkovat úzkou tratí se nejlépe podařilo Campedellimu. Na první přírodní zkoušce už mrštnost jeho Fiesty R5 na vítězství nestačila a novým lídrem soutěže se stal dosud nevýrazný Rossetti. Kromě Campedelliho vystrašila olejová skvrna na trati i Bassa, který pak za tmy ještě bojoval se studenými pneumatikami, a po první etapě mu patřila třetí pozice s odstupem 8,8 sekundy. Crugnola si od začátku stěžoval na špatně nastavený vůz a jen tak tak se dokázal držet nejlepší trojice, aktuálně mu patřila příčka čtvrtá. Rossetti se naopak už pořádně sžil se svým Citroënem a povzbuzován davy diváků vyhrál i za tmy. V sobotu ráno se do sebe v boji o třetí místo pustili dva jezdci bojující s nedotáčivostí svých vozů. Po třech ranních zkouškách se Crugnolovi podařilo konečně před Bassa dostat, ale pak musel kvůli vibracím Pola zpomalit a propadnul se zpátky na čtvrtou příčku.

Rossetti pokračoval v tempu z páteční etapy a na úvodní trojici zkoušek zajel nejrychlejší čas. V druhé polovině dopolední sekce už ale jeho nové nastavení vozu nefungovalo tak, jak by si pilot C3 R5 představoval. Tři nejrychlejší časy naopak zaznamenal jeho hlavní soupeř Campedelli a dotáhnul se za jeho záda na rozdíl pěti vteřin. Rossetti začal nejrychleji i druhou sekci, ale pak jej v následující dvojici zkoušek potrápila elektronika jeho Citroënu, který se mu zničehonic třikrát zastavil. Posádku to stálo přes dvacet vteřin a propad na druhé místo. Obě zkoušky naopak ovládnul Crugnola, který se tím odpoutal od chybujícího Bassa a dotáhnul se už 3,9 vteřiny za Rossettiho. Pilot Volkswagenu konečně našel správné nastavení vozu a teď před sebou měl zajímavou kořist. Když Crugnola dokázal vyhrát předposlední test, chyběla mu k druhému místu už jen půlsekunda. Rossetti měl štěstí, že se na kratších zkouškách, kde se vůz tolik nezahřál, neprojevoval problém s elektronikou. Závěrečná zkouška se ale odjela na úseku, kde se záhadný problém u Citroënu objevil poprvé. Tentokrát Rossetti zkouškou projel bez nucených zastavení, zaznamenal nejrychlejší čas a druhé místo si udržel. Vítězství, za kterým mířil, by ale chutnalo výrazně lépe. Druhý hodně nevýrazný výkon v řadě předvedl Basso, skončil až čtvrtý a přišel o vedení v šampionátu. Novým lídrem italského mistrovství se stal Campedelli, který po dvou prohrách konečně proťal cílovou linii jako vítěz. Navíc se mu to podařilo na rally, kde v posledních letech moc štěstí neměl.

Stav šampionátu: 1. Campedelli 39, 2. Basso 33, 3. Rossetti 30, 4. Breen 23, 5. Crugnola 16

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!