To, že Facebook chystá vydání vlastní kryptoměny není žádnou novinkou. Naopak mnoho finančních institucí i obchodníků s kryptoměnami spekuluje, co může tento projekt přinést. Nad tím samým přemýšlí nejspíše i Senát Spojených států, který se obává, že by připravovaný projekt nemusel být bezpečný pro uživatele Facebooku.
Kdy se dočkáme vydání FB Coin? A může doopravdy konkurovat Bitcoinu?
FB Coin můžeme očekávat ve třetím čtvrtletí
I když se Facebook snaží vše ohledně projektu utajit, i tak na veřejnost unikly některé informace. Podle anonymního zdroje můžeme vydaní tokenů očekávat ve třetím čtvrtletí letošního roku. Již začátkem roku se začalo mluvit o projektu ve spojení s jménem Davida Marcuse, který v minulosti pracoval jako ředitel PayPal. Právě proto asi 20 % nynějšího týmu pochází z této platební platformy. Podle dalších informací by měla mít FB Coin podobu stablecoinu, k tomu se však Facebook odmítl vyjádřit.
Stane se Facebook konkurentem Bitcoinu?
Čím blíže je vydání FB Coin, tím více finančních institucí a společností se obává, jaký vliv bude mít projekt na ostatní kryptoměny. Podle některých odborníků by Facebook mohl doopravdy konkurovat Bitcoinu.
Například partner společnosti Blockchain Capital, Spencer Bogart, spojuje projekt s lepší akceptací kryptoměn, ale i polemizuje s počtem uživatelů celé platformy, kteří se poté mohou stát vlastníky FB Coin. Bitcoin za deset let své existence vyrostl na desítky milionů a Facebook v nynější době disponuje 2 miliardami aktivních uživatelů.
Facebook by tak do světa kryptoměn mohl vtáhnout násobně více lidí, což by čistě teoreticky mělo velký vliv na cenu ostatních kryptoměn, nejen na cenu bitcoinu. Pokud však bude mít budoucí “FB Coin” podobu stablecoinu a nebude nutnost si ho obstarávat přes jiné burzy či platformy, nemusí se stát vůbec nic.
Bankovní výbor Senátu Spojených států má obavy o bezpečnosti projektu
Na pochybách nejsou jen společnosti a obchodníci spjatí s kryptoměnami, ale i Bankovní výbor Senátu Spojených států. Ten požaduje od Facebooku informace o kryptokontrole a ochraně uživatelů při spuštění celého projektu. Tím největším trnem v oku jsou pro Senát především skandály Facebooku týkající se ochrany osobních údajů uživatelů. Všechny tyto obavy výbor sepsal také v dopise adresovaném přímo Markovi Zuckerbergovi.
Co si myslíte o FB Coin a budete do něj investovat? Podělte se s námi o svůj názor v komentářích.
Milovnice a nadšenkyně do financí, investování a kryptoměn. O finančních, ale i technologicky laděných tématech píše již od roku 2016. Kromě akciových trhů s nadšením sleduje nejnovější trendy v oblasti startupů, ale i velkých hráčů v široké škále odvětví od e-commerce a AI až po elektromobilitu nejen ve světě, ale i v našem malém českém rybníčku.
Nikola se však věnuje i tématům spojených s bankovnictvím, pojišťovnictvím či půjčkami, jejichž recenzování věnuje podstatnou část svého času. Ve všech případech jí však záleží na tom, aby si její texty našly cestu nejen ke zkušeným čtenářům a investorům, ale i úplným nováčkům ve světě financí.
Abychom mohli poskytovat co nejlepší služby, používáme k ukládání a/nebo přístupu k informacím a funkcím technologie, jako jsou soubory cookies. Váš souhlas s použitím těchto technologií nám umožní zpracovávat údaje, jako je Vaše chování při používání našeho webu. Nesouhlas nebo odvolání souhlasu může nepříznivě ovlivnit určité vlastnosti a funkce těchto webových stránek.
Technické
Vždy aktivní
Technické cookies jsou nezbytně nutné pro legitimní účel umožnění použití konkrétní služby, kterou si odběratel nebo uživatel výslovně vyžádal, nebo pouze za účelem provedení přenosu sdělení prostřednictvím sítě elektronických komunikací.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Cookies využívané výhradně pro statistické a analytické účely.Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Cookies používané k vytvoření uživatelských profilů za účelem zobrazování reklamy nebo sledování chování na webových stránkách pro podobné marketingové účely.
Diskuze (0 komentářů)
Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přihlašte se a buďte první! Napište svůj názor a zahajte diskuzi.