Jaký potenciál skrývá augmented reality pro kreativu, značky i budoucnost? Dozvíte se na ARfestu!

15. 5. 2019 | Barbora Vičarová
Jaký potenciál skrývá AR pro kreativu, pro značky, pro dobrou věc? A kde všude AR budeme v budoucnosti potkávat? Patnáct speakerů ze sedmi zemí světa vám na tyto otázky odpoví už tento víkend na ARfestu!

AR neboli augmented reality (rozšířená realita) je způsob, kdy skrze technologické zařízení obohatíte reálný svět o počítačem vytvořené objekty. AR můžete znát třeba z instagramových filtrů nebo populární hry Pokémon Go. Nakolik je to jen zábava a může rozšířená realita v budoucnu zcela měnit náš pohled na svět? To se dozvíte na světově prvním AR festivalu, který se koná 18. a 19. května 2019 v Praze.

V sobotním programu se představí 15 speakerů z celého světa, kteří mají s AR co do činění. Neděle pak naváže networkingovým brunchem, kde můžete speakery i hosty festivalu potkat tváří v tvář. A my vám přinášíme tipy, které přednášky by mohly stát za to:

Pokud máte Instagram, asi si vybavujete vesmírný zářící filter Beauty3000, který měl na svých IG stories na obličeji nejeden influencer. Právě za ním stojí Johanna Jaskowska, digital fashion guru, jejíž web stojí za to navštívit. Kromě filterů se dozvíte třeba o jejím projektu digitálních šatů Iridescence, které lze nosit pouze ve virtuálním prostoru a jejich hrdý nositel je zakoupil za 9 500 dolarů.


Johanna Jaskowska s filtrem Beauty3000. Zdroj: Instagram


Johanna Jaskowska v digitálních šatech Iridescence. Zdroj: Forbes

Dalším zajímavým vstupem bude rozhodně Edgar Neto, developer přímo z Facebooku, který shrne to nejlepší z nedávné Facebook F8 konference se zaměřením právě na AR/VR a představí nástroj Spark AR Studio, kterým chce Facebook přiblížit rozšířenou realitu i běžnému koncovému uživateli.

Mezi další hosty patří Marc Wakefield z britského studia Augmented Reality Design Studio, který stojí za řadou zajímavých projektů z oblasti rozšířené reality. On sám je pak taktéž autorem mnoha obličejových filterů, které jste mohli potkat na sítích. Jak dokázal získat 294 milionů impresí bez budgetu? To se dozvíte na jeho přednášce v sobotním programu.


Face filters z dílny Marca Wakefielda. Zdroj: Instagram 

O tom, jak může AR změnit váš život nebo vaši značku, promluví například italský AR developer Piotar Boa nebo designérka se zajímavým osobním příběhem Caroline Rocha.

Z českého prostředí bude představena zajímavá AR kampaň české pobočky Amnesty International s názvem #FreedomSelfie, kterou představí Martin Balcar a Žaneta Sladká. Zde můžete díky rozšířené realitě ukázat svoji solidaritu s politickými vězni a vyfotit si selfie, kde bude napůl váš obličej a napůl obličej skutečně odsouzeného. Za celou kampaní stojí reklamní agentura Havas, která sídlí v prostorách Expa58, kde proběhne také nedělní networkingový AR brunch.



Selfies z kampaně #FreedomSelfie. Zdroj: Amnesty International

Z dalších jmen vystupujících lze zmínit například Eduarda Krečmara, Jana Marcínka nebo Šimona Vodrážku.

ARfest Prague se koná o víkendu 18. a 19. května 2019, sobotní program plný přednášek proběhne v Impact Hubu v Praze, neděle pak přinese AR networking brunch v prostorách Expo58.

KDY? 18. a 19. května 2019

KDE? sobotní celodenní program v Impact Hubu, nedělní brunch v Expo58

Prohlédněte si program a zajistěte si svou vstupenku na www.arfest.cz.

Štítky dokumentu: Tipy na akce

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: