Jakeš – Machů: Podařilo se, Krumlov jedeme

Díky obrovskému úsilí celého SAMOHÝL ŠKODA Teamu se na startu Rally Český Krumlov objeví i vítězové letošního Rallysprintu Kopná.

Zatímco se v cíli klatovské rally objevila jen jedna týmová Fabie R5 s Martinem Březíkem a Markem Omelkou, druhý vůz se v tu chvíli již převážel do dílen Vančík Motorsport k zásadní „léčbě“. Otázka zněla, zda-li se vůbec stihne oprava tak, aby Mirek Jakeš s Petrem Machů mohli odstartovat do následující soutěže mistrovství ČR v Českém Krumlově. Zvlášť když kromě jiných poškození závodního speciálu přišel k úhoně i jeho bezpečnostní rám. Celou náročnou anabázi opravy vozu odstartoval výrok spolujezdce Petra Machů do televizních kamer ještě v průběhu Rallye Šumava („My se nevzdáme, budeme bojovat dál!“), aby po 14 dnech usilovné práce všech členů týmu stála na dílně nově postavená Škoda Fabia R5.

„Po trojnásobném saltu jsme na tom nebyli moc dobře ani my dva s Mirkem. Zabrat dostalo hlavně krční svalstvo, raději jsme tak hned po závodech prošli vyšetřením v klatovské nemocnici. O tom, že by se ale v Krumlově nemělo startovat, jsme vůbec nechtěli uvažovat. Samozřejmě v tu chvíli vypadalo skoro nereálně vše stihnout do termínu přihlášek na Krumlov.“ vysvětluje Petr Machů. „Po rozhovoru s Martinem Samohýlem jsme se ale pustili do opravy vozu ihned po závodech. Už v pondělí jsme proto zjišťovali ve Škodovce, zdali nám budou schopni dodat co nejdříve novou karosérii a všechny další potřebné díly.“

Den poté se vyráželo do Mladé Boleslavi pro náhradní karosérii, zatímco na dílně již mechanici pod vedením Jirky Malčíka odstrojovali poničený vůz. Snad jen těm mladším fanouškům rallysportu připomeňme, že Jirka je bývalý spolujezdec několika předních jezdců (mj. Michal Gargulák, Dan Fottera, Jaroslav Vančík, Daniel Landa) a před 20 lety získal titul mistra České republiky i Slovenska ve skupině N.

„Dá se říct, že jsme postavili v podstatě nový vůz. Všechny díly z poničené fabie, které šly použít, tedy včetně motoru a převodovky, se důkladně zkontrolovaly a vše se postupně zabudovalo do nové karosérie. Tu nám ještě předtím vzali mimo termín do lakovny v Malenovicích kluci od Pepy Kostky, za což jim ještě jednou moc děkujeme. Celá oprava pro nás znamenala 14 dní nepřetržité práce, na dílně jsme běžně zůstávali i do pozdních nočních hodin,“ popisuje hektické tempo šéfmechanik, jemuž na dílně sekundovali jeho syn Martin Malčík a další mechanici Filip Zádrapa a Tomáš Křižka. „Nyní (pondělí) se již Fabie polepuje, poté nás ještě čekají poslední zkoušky funkčnosti vozu a může se vyrážet do Krumlova. Věřím, že technika bude tradičně fungovat na sto procent,“ dodává šéfmechanik týmu.

Z toho, že se vše podařilo stihnout v rekordním čase a na startu budou obě týmové posádky Jakeš-Machů i Březík-Omelka, má pochopitelně velkou radost i Jaroslav Vančík: „Za sebe musím moc poděkovat jak mechanikům, kteří makali na autě od rána do večera, tak i ostatním lidem okolo týmu, díky nimž se vše podařilo stihnout do termínu krumlovské rally. Spolupráce se společnostmi Samohýl Motor, MOL Česká republika a dalšími partnery týmu je pro nás natolik zavazující, že jsme si ani na okamžik nechtěli připustit myšlenku, že by se start Mirka s Petrem na Krumlově musel odvolat.“

Informace o týmu můžete sledovat na:

https://www.facebook.com/samohylskodateam/
https://www.instagram.com/samohylskodateam/
www.samohylskodateam.cz

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!