Medicína

Kampaň „Od května nekouřím“


Kategorie: Aktuality Kouření 
15.květen 2019

Hlavním tématem letošního Českého dne proti rakovině jsou nádorová onemocnění plic. Květen je tak ideálním obdobím pro změnu životního stylu. Kampaň „Od května nekouřím“ motivuje kuřáky prostřednictvím sociálních sítí k odvykání a nabízí k tomu inovativní řešení - unikátní českou mobilní aplikaci na odvykání kouření Adiquit.

 

V Česku kouří více než 2 miliony lidí, což je 25 % dospělé populace. Na následky kouření u nás zemře každý rok až 19 000 lidí. Až 70 % kuřáků by se rádo své závislosti zbavilo. Téměř třetina se o to alespoň jednou za rok pokusí. Statistiky ukazují, že pokud se kuřák na cestu odvykání vydá sám, povede se mu to jen přibližně v 5 % případů. Při odvykání je totiž klíčová příprava a odborná podpora.

Aplikace Adiquit využívá ověřených metod z klinické praxe a dle studií dosahuje až 6krát vyšší úspěšnosti ve srovnání s odvykáním bez odborné pomoci. Její terapeutický program trvá 2 měsíce a nenásilnou a podpůrnou formou provede kuřáka odvykáním přímo v jeho mobilním telefonu. Kuřáci díky aplikaci získají virtuálního terapeuta, který přizpůsobí odvykání přímo jejich potřebám a připraví je i na chvíle nejtěžší chuti na cigaretu. “Aplikace Adiquit je unikátní v tom, že poskytuje odbornou podporu v reálném čase. Program je rozdělený na přípravnou a odvykací fázi. Právě příprava je při odvykání velmi důležitá. Aplikace navíc reaguje na individuální potřeby každého uživatele a připravuje tak odvykací plán na míru.”.

V rámci kampaně „Od května nekouřím“ bude aplikace dostupná všem kuřákům za zvýhodněnou cenu, a to počínaje Českým dnem proti rakovině (15. 5. 2019). Z každé prodané aplikace navíc bude věnováno 30 Kč Lize proti rakovině. Kuřáci, kteří se do akce zapojí, tak pomohou nejen sobě, ale také prevenci rakoviny. Do kampaně „Od května nekouřím“ se nemusí zapojit pouze kuřáci, ale také jejich blízcí. Zakoupením aplikace Adiquit mohou pomoci členům rodiny či známým, které by v nekouření rádi podpořili. Přístup společného odvykání se osvědčil také ve firemním prostředí.

Mezi první zapojené kuřáky patřili zaměstnanci firmy Vodafone. Jejich zájem i výsledná úspěšnost překonaly očekávání. Nadace Vodafone podpořila vznik projektu programem Laboratoř, který vyhledává a pomáhá rozvíjet projekty spojující technologie a sociální inovace.

Dle TZ.

 

www.odkvetnanekourim.cz

www.adiquit.cz

 

Autor: MUDr. Olga Wildová