www.autosport.cz - Vše o rally sportu

Dnes je 20. dubna 2024, Svátek má Marcela, zítra Alexandra

Mistrovství světa

ME

MČR a RSS

Ostatní soutěže

Autosport.cz

SOUHRN: Jan Kopecký vítězem 47. Rallye Český Krumlov (+ OHLASY)

18. května 2019 • 18:05

Po měsíční pauze pokračuje Mistrovství České republiky v automobilových soutěžích šestačtyřicátým ročníkem Rallye Český Krumlov, která je i letos zařazena do European Rally Trophy a MČR historiků. Průběh soutěže můžete sledovat ŽIVĚ společně se serverem AutoSport.CZ.

47. Rallye Český Krumlov 2019 - foto: D.Benych

Výsledky Rallye Český Krumlov ON LINE --- Výsledky Rallye Český Krumlov historiků ON LINE

Základní informace o Rallye Český Krumlov --- Diskuzní fórum k Rallye Český Krumlov

- - - - - - - - - - - - - 2. etapa - - - - - - - - - - - - -

Ohlasy z cíle

Jan Kopecký: „Jsme samozřejmě rádi, že jsme vyhráli, protože je to jedna z nejnáročnějších soutěží v domácím mistrovství. S novým autem jsme neměli žádné technické potíže, doufám, že bude minimálně stejně spolehlivé jako předchozí verze Fabie R5. V určitých momentech fungovalo mnohem lépe, ale občas to tak nebylo. Posbírali jsme tu spoustu dat a teď je musíme správně vyhodnotit. Čeká nás Portugalsko a šotolina, budu si muset rychle zvyknout. Teď ale budu pospíchat domů, čekáme každou chvíli rodinu.“

Filip Mareš: „Jsme rádi, že to takhle dopadlo a že jsme si to druhé místo snad i sami vybojovali. Každý viděl, že jsme se tahali o vteřiny. Závěr byl těžký, po odstoupení Vaška Pecha jsme se museli ukáznit, abychom nevyvedli nejakou hloupost a naštěstí se nám to povedlo. Spokojenost. Souboj s Vaškem Pechem jsme si užívali, uvítal bych, kdyby pokračoval, ale dopadlo to takto. I taková je prostě rally.“

Jan Černý: „Když jsem včera viděl na přejezdu ten strom v autě, tak jsem chvíli myslel, že je konec. To, že budeme v cíli na bedně, bych vůbec nevěřil. Vyhráli jsme erzetu a užili si to. Dnes ráno jsem si to ještě zkomplikoval pneumatikami, na posledních Malontech jsem couval. Snad jsme to konečně všechno prolomili. Díval jsem se jen před sebe, držel jsem plyn a mám velkou radost. Pro mě je to velké vítězství, navíc jsme to vůbec nečekali.“

Miroslav Jakeš: „Po Šumavě jsme zvažovali, že tady vůbec nebudeme startovat, ale kluci za týden postavili nové auto. Za to jim patří dík. Teď jsme zklamaní, ale po neděli budeme za čtvrté místo rádi. Rozhodlo se asi včera, ale bohužel jsme ztratili asi dvacet vteřin kvůli nehodě auta před námi. Každý to viděl jinak, oficiálně to bylo holt pět vteřin.“

Vojtěch Štajf: „Letošní Krumlov byl hodně náročný, protože tentokrát nebylo tolik protikatovacích zábran a na trati bylo vytaháno spousta nečistot. Těžko se volilo obutí. Včerejšek se nám povedl víc než dnešek, kdy jsem chyboval a mohl být rád, že jsme mohli pokračovat. Pak už jsme hájili svou pozici před Martinem Březíkem a nakonec jsme pátí. Jsme spokojení. Před námi jsou čtyři škodovky, učíme se, za nás dobré.“

Martin Šikl: „Na začátku jsme jeli v klidu, ale pak to bylo trochu horší. Hodně jsme se ale snažili, šli do toho naplno a vyšlo to. Jsme moc rádi, letos třetí místo, druhé a dnes jsme první. Včera v noci jsem myslel, že budu muset odstoupit kvůli nemoci, ale nakonec je to super.“

Attila Nagy (Miklós Csomós): „Moc se nám tu líbilo. Zdejší zkoušky i organizace byly skvělé. Pro nás to bylo hodně těžké, protože je to hodně jiné než v Maďarsku, ale moc jsme si to užívali. Jsme moc spokojení. Pro nás byla obtížná volba pneumatik, ale hlavně tu jsou zrádné tratě a rychlé zatáčky. Letos bychom se měli objevit ještě na Barum rally, jinak pojedeme v Maďarsku. Příští rok bychom rádi odjeli pár soutěží mistrovství Evropy.“

Václav Stejskal: „Poslední zkouška byla dobrá, ale na Kohoutu jsme opět couvali. Na konci Malont mi odcházely brzdy, ale nebylo to nic zásadního. Nevěděl jsem o Rendově penalizaci, takže jsem si teď v cíli myslel, že jsme druzí, ale nakonec jsme tedy první v domácím mistrovství.“

René Dohnal: „Moc jsem si ten souboj s Vaškem užíval. Trochu mě mrzí, že to rozhodl asi nějaký retardér, ale závod to byl krásný. Na posledních dvou erzetách jsme do toho šli, i když jsem před rally prohlásil, že bych nechtěl závodit na mém neoblíbeném Rožmberku. Zajeli jsme tam hezký čas, ale Venca jel rychleji. Auto je v cíli, zvítězili jsme ve třídě i v Peugeot Cupu, takže spokojenost. Jelo se na suchu, ale bylo hodně vytahaného bláta a hodně se to vozilo, takže to nebylo letos jednodušší. V mnohých chvílích to bylo spíš naopak.“

RZ 15 - Rožmberk 2 (9,75 km)

Posádka Jan Kopecký a Pavel Dresler na tovární Škodě Fabia R5 popáté v řadě ovládla Rallye Český Krumlov. Celkově je pro tuto dvojici již o šestý triumf na jihočeské soutěži. Druhou příčku získali Filip Mareš s Janem Hlouškem, bronz nakonec uhájili Jan Černý s Petrem Černohorským (všichni Škoda Fabia R5).

Černý zajel na poslední zkoušce nejrychlejší čas a nedal tím tak čtvrtému Miroslavu Jakešovi šanci na převzetí poslední volné pódiové pozice. Jakeš se tak musí spokojit se čtvrtým místem, ale s ohledem na to, že na se na Krumlově málem neobjevil, jde rozhodně o cenný bodový příděl.

Za čtveřicí Fabií R5 dojel na Volkswagenu Polo Gti R5 jako pátý Vojtěch Štajf, který v klidu uhlídal svou pozici před Martinem Březíkem. Body za sedmou příčku si z Krumlova odváží Hyundai i20 R5 pilotovaným Martinem Vlčkem. Nejlepší desítku absolutní klasifikace uzavřeli Karel Trojan ( Fabia R5) a Jiří Kalista s Lancerem Evo VI třídy 13 a Martin Šikl s Lancerem deváté evoluce.

Dvoukolky z mezinárodního pohledu ovládl po zásluze maďarský host Miklós Csomós, české prvenství na poslední rychlostní zkoušce zvrátil na svoji stranu Václav Stejskal. Třetí celkově a druhý v domácím šampionátu dokončil jihočeskou soutěž René Dohnal, 'bramboru' mezinárodně, ale bronz v MČR získal Robert Hordossy.

Třídu 3 po zásluze vyhrál Martin Šikl, z druhého místa se může radovat Petr Hrobský a body za třetí místo si na své konto připisuje Lukáš Matěna (všichni Lancer Evo IX).

* Patrik Rujbr odstoupil po poslední RZ

RZ 14 - Malonty 2 (22,83 km)

Na předposlední rychlostní zkoušce byl snad nejvíce sledovaným soubojem duel o třetí místo, který probíhá za vedoucím Janem Kopeckým a druhým Filipem Marešem mezi Janem Černým a Miroslavem Jakešem.

V jeho rámci měl navrch na RZ 14 valašský pilot, který však na svého příbramského rivala stáhnul jen 1.1 sekundy, takže Černý před závěrečným testem soutěže drží posední volný stupínek na pódiu o 7.6 sekundy.

Do velkého finále směřuje i souboj ve dvoukolkách. Za prakticky jasným vítězem (neříkej hop ...) Csomósem se o druhé místo na poslední zkoušce poperou René Dohnal a Václav Stejskal, kteří na druhých Malontech zajeli naprosto shodný čas a od sebe je nadále dělí pouhé dvě desetiny vteřiny.

Rozhodnuto se naopak zdá být ve třídě 3. Mezi první trojicí panují dvacetivteřinové odstupy a o případné změně by tak musela rozhodnout větší jezdecká chyba či technický problém.

RZ 13 - Kohout 2 (13,05 km)

Největší událostí třinácté rychlostní zkoušky se stalo odstoupení Václava Pecha, který v Soběnově trefil balík slámy a skončil s vylomeným kolem mimo trať. Na prvních dvou místech jsou tak jasně usazeni Jan Kopecký a Filip Mareš.

Dosavadní boj o čtvrtou příčku mezi Miroslavem Jakešem a Janem Černým se tak posunul o úroveň výše. Druhým dílčím časem na Kohoutu se si Černý opět polepšil před Jakeše, otázkou je, co s tímto pořadím provedou poslední dva testy rally.

Problémy měl i doposud druhý v 2WD, Václav Stejskal, který ztratil dvacet vteřin a klesl na třetí příčku za Reného Dohnala. Jasným lídrem kategorie je i nadále Miklós Csomós.

Časovou ztrátu kvůli defektu nabral také Lukáš Matěna a musel přepustit dosavadní druhé místo v produkčních vozech Petru Hrobskému, vedoucí Martin Šikl má po RZ 13 náskok 20.5 vteřiny.

Ohlasy po RZ 12

Jan Kopecký: „Nebylo to jednoduché. Ráno byla zima a v lese to bylo po těch deštích uklouzané. Už to sice prosychá, v druhých průjezdech bude ale možná více vytaháno. Jeli jsme střední směs, dvacítky, někde to fungovalo, někde to bylo tvrdší, ale myslím, že s tímhle se potýkali všichni. Včera jsme upravili na autě pár drobností, ale ještě pořád nejde o konečný stav.“

Václav Pech: „Vůbec jsem nebyl spokojený. Na Malontech jsem to dost podělal. Nedobrzdil jsem do retardéru, otočil jsem se na ruční, abychom nedostali penalizaci. Ale když jsme se vraceli, tak jsme zůstali napříč cesty a musel jsem couvat. Hodně jsme tam ztratili. Na Rožmberku nám v polovině zkoušky přestalo fungovat servo, musel jsem zastavit a vyresetovat to, takže další ztráta. Tahle sekce nám nevyšla.“

Filip Mareš - Jan Hloušek, Škoda Fabia R5 - Rallye Český Krumlov 2019 , foto: D.Benych

Filip Mareš: „Snad je i na česech vidět, jestli jedeme dobře. Snažíme se. Ale taky jsem udělal nějaké chyby, na Kohoutu. Na Malontech to bylo místy ošemetné kvůli tvrdým pneumatikám. Na Rožmberku jsme měli drobný technický problém, konektor, ale je to vyřešeno a jedeme dál.“

Miroslav Jakeš: „Nám se na Krumlově vždycky líbí a souboj s Honzou Černým je jenom plus. Škoda, že jsme včera dost ztratili, chtěl jsem bojovat o třetí místo, ale už to nejde moc dohnat. Dáme ale tvrdší kola a půjdeme do toho. Kromě Malontů nám obutí fungovalo, na první test bych řekl super, ale na Malontech se to dost vozilo. Ano, na městské jsme ztráceli, ale jsou to jen dva kilometry.“

Jan Černý: „Po včerejšku se mi nejede úplně dobře. Jedeme ale svoje tempo, i když jsme obuli měkké pneu a klouzalo to víc než jsem chtěl. Dáme tvrdší a snad se svezeme líp. Časy nebyl špatné, ale mohly být i lepší.“

Vojtěch Štajf: „Teď jsme zajeli druhý čas, to je malá radost a náplast na to, že jsem auto pokřtil. Ráno jsme ztráceli jen patnáct vteřin na Honzu Černého, tak jsem to chtěl zkusit. Měl jsem měkčí gumy a na Kohoutu jsem to v lese přehnal. Měli jsme štěstí, že auto už bylo docela zpomalené a o ten strom jsme se jen prakticky opřeli. Ale nechali jsme tam hodně času, tak už spíš jenom pohlídat Martina Březíka. Náskok je docela velký, tak snad jen neudělat chybu.“

Martin Březík: „První dvě erzety nic moc, zvolili jsme měkčí obutí a na Malontech to už dost klouzalo. Rožmberk byl docela dobrý. Obujeme tvrdší gumy a uvidíme.“

Martin Vlček: „Vůbec netuším, kde jsme dostali tu penalizaci za retardér, nechtěl bych to zopakovat. Děláme malé krůčky dopředu, první rok asi žádná er-pětka u nás nejela dobře. Bude to chtít nějaký čas, ale na rozbitých úsecích si auto vede hodně dobře a možná se právě tam budeme zlepšovat.“

Patrik Rujbr: „Strašně se nám to líbí, je to moc fajn. Na první erzetě jsme ale narazili levé ráfky a museli jsme dávat hodně pozor v pravých zatáčkách. Vůbec nevím, kde se to stalo. Zadní je hodně poničený.“

Kartel Trojan: „Nejsem úplně spokojený, včera mě rozhodily drobné technické potíže. Ale problémy s brzdami jsme vyřešili. Dnes je to celkově lepší.“

Martin Šikl: „Jsem nemocný a mám horečku, ale přesto se snažím a jedeme co to dá. Bohužel jsme probrzdili retardér a dvakrát museli měnit kolo, proto ty penalizace.“

Lukáš Matěna: „Moc si to užíváme. Vyšlo i počasí, je to pěkné svezení. Krumlov jsem zatím jel jen na vodě, tak je to příjemná změna. Martin trochu chyboval, máme o co bojovat.“

Petr Hrobský: „Krásný souboj, ale Martin si to trochu pokazil těmi penalizacemi. Uvidíme, co bude v těch posledních zkouškách. Nás to baví a chutná nám to, jak Malonty, tak Kohout. Městská RZ je pro mě utrpení, vždycky špatný čas a poškozené auto. Na normální zkoušce třeba o pět vteřin vyhraju a tady to pak ztratím, je to takové zvláštní.“

Attila Nagy (Miklós Csomós): „Cítíme se tu mnohem lépe než na rychlostních zkouškách v Maďarsku. Zdejší zkoušky jsou hodně zrádné a čeští jezdci jedou ukrutně rychle, takže musíme hrozně tlačit. Těžko říct, jestli jsme větší blázni my nebo oni.“

Václav Stejskal: „Zatím jsem spokojený, ale nepovedly se nám první dnešní dvě zkoušky. Na Kohoutu jsem se nevešel do prvního vracáku a musel jsem couvat a rozhodilo mě to do zbytku zkoušky. Navíc na konci to bylo docela oslintané. Na Malonty jsem nechtěl moc zahřívat kola, ale díky těm dvouminutovým rozestupům nám schládly. Probrzdili jsme tím pádem retardér, museli couvat a pak ještě jezdili bokem další tři kilometry. Rožmberk už byl v pohodě.“

René Dohnal: „Jsem relativně spokojený. Předvedený výkon úplně neodpovídá časům, jsou tam malé chybičky. Měli jsme dnes dvě krizovky, na Kohoutu jednu docela velkou, ale čas byl nakonec dobrý. Je mi jen líto kluků co odpadli a doufám, že Honza Kornhefr bude v pohodě. Nás to zatím baví, je pěkné počasí a užíváme si to. Časy Csomóse mě nepřekvapují, už loni na Barumce jel dobře. Otázka je, jak Maďaři připravují techniku oproti českým, ale každopádně musí jet hezky a rychle a přeji mu to.“

Egon Smékal: „Na Malontech za horizontem dlouhá levá a pro mě nepochopitelně vykatovaná. Vletěli jsme tam na vytočenou pětku a byla tam rozházená Tatra písku, takže to nemohlo dopadnout jinak než výletem ven. Auto je naštěstí celé, líp to dopadnout nemohlo. Trochu ho poléčíme a snad si domů odvezeme aspoň nějaké body.“

RZ 12 - Super RZ České Budějovice 3 (2,75 km)

O nejlepší časy se při posledním průjezdu na výstavišti v Českých Budějovicích podělili Václav Pech, Vojtěch Štajf a Jan Kopecký. Na celkové absolutní výsledky však poslední tři kola po divácké superspeciálce žádný vliv neměla.

Za zmínku určitě stojí, že za čtvrtým Janem Černým se v naprosto shodném čase seřadila trojice dalších Fabií R5 pilotovaných Marešem, Jakešem a Březíkem.

Ve dvoukolkách si další dílčí vítězství připsal Csomós, těsně před Dohnalem a Hordossym. Maďarský pilot tak kosmeticky navýšil svůj náskok na druhého Stejskala, třetí místo v naprostém klidu drží René Dohnal.

Ve třídě 3 drží nadále otěže nemocný Martin Šikl před Lukášem Matěnou a Petrem Hrobským. Poslední jmenovaný se diváckou zkouškou opět doslova protrápil a do jejích cíle dojel s poškozenými levými koly.

RZ 11 -Rožmberk 1 (9,75 km)

Jan Kopecký, Miroslav Jakeš a Filip Mareš byli trojlístem nejrychlejších jezdců na RZ 11. Kopecký tak vede již o 36.2 vteřiny, zatímco druhý Mareš má aktuálně k dobru 11.5 sekundy na třetího Václava Pecha.

Plzeňský pilot zaostal opět téměř o sekundu na kilometr za Kopeckým a se ztrátou 8.8 s mu patřilo na tomto testu páté místo. Kromě toho mu na jeho časové konto přiskočila penalizace v podobě pěti vteřin za retardér v RZ 10, stejně jako Martinu Vlčkovi. V souboji o čtvrtou příčku se před Černého opět probil Jakeš, který je nyní před příbramským pilotem o 2.8 vteřiny.

Václav Stejskal i nadále ukazuje, že se mu v Jižních Čechách líbí a důkazem toho byl i nejrychlejší čas v kategorii 2WD na této zkoušce. O necelé dvě sekundy zpět byl René Dohnal, třetí pak Robert Hordossy. Celkově však nadále zůstává v čele Miklós Csomós, o půl minuty před Stejskalem a třetí místo drží s komfortním náskokem na Hordossyho Dohnal.

RZ 10 -Malonty 1 (22,83 km)

Malonty jsou považovány za prubířský kámen jihočeské soutěže a mnohdy dokáží rozhodovat o konečném výsledku rally. Při prvním průjezdu legendárním testem nasadil laťku nejvýše Jan Kopecký časem 11:13.2 minuty, což znamenalo průměr 122 km/h.

Druhý čas zajel Filip Mareš (+13.7 s) před Janem Černým a Miroslavem Jakešem. Václav Pech si připsal pátý čas a ztrátu 25.4 s na Kopeckého, takže v průběžné absolutní klasifikaci si rázem pohoršil na třetí místo o rovných devět vteřin za Mareše.

Černý ztrácí na Pecha 31.3 vteřiny, ale aktuálně si musí hlavně krýt záda před Jakešem, který za ním zaostává o 2.3 sekundy. Šestý Vojtěch Štajf je pak zpět o další téměř minutu.

Důležitá se ukázala malontská zkouška i pro dvoukolkáře. Maďar Csómos byl, možná překvapivě, opět nejrychlejší, když byl na RZ o 13.4 sekundy před druhým Václavem Stejskalem a René Dohnalem, téměř půl minuty ztratil čtvrtý Tomáš Knápek. Mimo trať byl Egon Smékal a díky čtyřminutové ztrátě se propadl až na šestou pozici. Ještě hůře ale skončil Jan Kornhefr, po jehož havárii byla zkouška zastavena.

Ve třídě 3 projel desátou rychlostní zkouškou nejrychleji Petr Hrobský před Martinem Šiklem, třetí čas zajel Lukáš Matěna. Na prvních třech místech kategorie je tak situace zcela otevřená, neboť mezi Šiklem, Matěnou a Hrobským je rozdíl 5.9 vteřiny. Šikl totiž obdržel penalizaci za špatný průjezd retardérem a pozdní příjezd do časové kontroly a přišel tak o většinu svého stávajícího náskoku.

RZ 9 -Kohout 1 (13,05 km)

První sobotní zkouška postupně rozehřála nejen soutěžní posádky, ale i diváky podél trati. Na studeném asfaltu se nejlépe podařilo rozehrát druhou etapu 47. Rallye Český Krumlov pilotu tovární Fabie R5, Janu Kopeckému.

Druhý čas zajel Václav Pech v těsném závěsu s Filipem Marešem, stejné pořadí tak panuje po RZ 9 i v absolutním pořadí. Jan Černý se v souboji o čtvté místo posunul o pět desetin vteřiny před Miroslava Jakeše. Ze zdravotních důvodů nenastoupil do druhého dne Jan Dohnal, do první desítky se tak posunul Karel Trojan.

Úvod dne v kategorii vozů s jednou poháněnou nápravou (resp. přední) vyzněl nejlépe pro Reného Dohnala, druhým časem si upevnil své vedení Miklós Csomós. Třetí čas zajel Egon Smékal před Václavem Stejskalem. Pro technické problémy skončil Matěj Kamenec, jenž byl po pátku sedmý.

Průběh testu ovlivnily krávy na trati (nejsou tím však myšleny žádné neukázněné divačky), takže zkouška musela být pozastavena a po sehnání dobytka mohla opět pokračovat.

- - - - - - - - - - - - - 1. etapa - - - - - - - - - - - - -

RZ 8 - Ján 2 (12,65 km)

Z pozice vedoucího muže průběžné absolutní klasifikace nastoupí do druhé etapy letošní českokrumlovské Jan Kopecký. Nebýt 30tisekundové penalizace, měl by před druhým Václavem Pechem komfortní polštář v podobě 33.7 sekundy, reálně je však odstup právě jen 3.7 s. Třetí příčka po právu náleží Filipu Marešovi, jenž dnes předvedl velmi kvalitní výkon a ztrácí 9.9 vteřiny na Kopeckého.

Miroslav Jakeš se v závěru dne dostal na čtvrtou pozici na úkor Jana Černého, kterému se poslední páteční test pravděpodobně nevyvedl podle jeho představ. Šestý je po osmi odjetých rychlostních testech Vojtěch Štajf před dvojicí moravských Martinů, jmenovitě Březíkem a Vlčkem. Elitní Top Ten uzavírají po první etapě Patrik Rujbr a Jan Dohnal.

Premiéru na výbornou si zatím odbývá na jihočeských tratích Miklós Csomós. Mladý Maďar ovládl i závěrečný páteční test a po první etapě vede dvoukolky o 17.1 sekundy před rovněž výborně jedoucím Václavem Stejskalem. Třetí příčku si v závěru dne pojistil matador kategorie Egon Smékal před René Dohnalem.

Pořadí v nevypsaném 'Mitsubishi Cupu' zůstává na konci dne zachováno, když vedoucí Martin Šikl ještě navýšil svůj náskok na Lukáše Matěnu o dalších osm vteřin (celkem +35,0 s). Třetí Petr Hrobský ztrácí téměř minutu.

V kategorii vozů GT jasně vede Miroslav Janota před Petrem Nešetřilem, za dvojicí Porsche 997 GT3 je třetí Martin Rada s Fiatem 124 Abarth RGT.

RZ 7 - Citajl 2 (6,46 km)

Nejkratší z klasických testů páteční etapy Rallye Český Krumlov 2019 s sebou přinesl návrat Jana Kopeckého do čela průběžné absolutní klasifikace. Pilot tovární Fabie R5 aktuálně vede o 1.8 vteřiny před Václavem Pechem, třetí je o dalších 5.5 sekundy Filip Mareš.

Odstup na čtvrtého Jana Černého lehce zmenšil Miroslav Jakeš, v první desítce si pak prohodili své pozice Patrik Rujbr a Jan Dohnal, když za delší konec provazu aktuálně tahá pilot Fabie R5.

O desetinu vteřiny rychlejší než Miklós Csormós byl na sedmé zkoušce Václav Stejskal, třetí Egon Smékal byl zpět o dalších devět desetin. Čtvrtý do party, René Dohnal, ztratil na Stejskala 4.6 sekundy. Kvarteto Csormós, Stejskal, Smékal a Dohnal je vměstnáno do rozdíl necelé půl minuty, pátý Robert Hordossy je za maďarským mladíkem o 1:20 minuty.

V hodnocení produkčních vozů už má Martin Šikl téměř půlminutový náskok na druhého Lukáše Matěnu, třetí Petr Hrobský je pak za lídrem kategorie zpět o necelých padesát vteřin.

RZ 6 - Rožmitál 2 (11,83 km)

Jan Kopecký vstoupil do druhé sekce nejrychlejším časem před Václavem Pechem a Filipem Marešem. Kopecký tak poskočil za Pecha na druhé místo a k opětovnému převzetí vedení mu chybí již jen 2.9 sekundy.

Čtvrtý dílčí čas stačil Janu Černému k posunu na čtvrtou příčku za Filipa Mareše, Miroslav Jakeš sestoupil na páté místo. Na trati šesté rychlostní zkoušky havaroval Roman Odložilík, za šestého Vojtěcha Štajfa tím pádem postoupili Březík a Vlček.

V hodnocení 2 WD byl opět nejlepší Csómos a jeho vedení narostlo na čtvrtminutu. Druhý zůstává po RZ 6 Václav Stejskal, na třetí příčku se probil díky druhému času Egon Smékal.

Ohlasy po RZ 5

Jan Kopecký: „Krumlov je pokaždé hodně těžký. Po Valašce a Šumavě jsou zdejší zkoušky opravdu hodně náročné a navíc jedeme s novým autem, takže je to o to větší výzva. Auto funguje bezvadně, ale přeci jenom ostrý závod je něco jiného než testování. Některé věci zkusíme tedy změnit, ale musíme to probrat s týmem. Rozdíly v evoluci jsou drobné, ale každý detail se počítá.“

Václav Pech: „Líbí se mi to. Jede se rychle, rychlostní vložky jsou náročné, ale jedeme na hranici toho co umíme. Auto funguje perfektně, jsem naprosto spokojený, protože vím, že rychleji už to prostě neumíme. Prostě mi to chutná. Trať byla celá suchá, jen místy bylo vytaháno trochu písku.“

Filip Mareš: „Časy jsou tam kde jsme je chtěli mít, ale pocitově to není úplně ono. Asi se teprve jako každý dostáváme do tempa, ale je to zaprášené. Zkusíme něco vymyslet. Navíc nejsem úplně ve své kůži, tak snad to bude ve druhé sekci lepší.“

Jan Černý: Na jeho voze chyběl pravý přední blatník. „Měl bych se vrátit na začátek své závodní kariéry a naučit se ohřívat pneumatiky. Uklouzlo mi to na přejezdu.“

Vojtěch Štajf: „Jsme spokojení. Na Citajlu se v lese bojím, je to relativně rychlé zatáčky v úzkém a vytahaný písek a jehličí. Ján se povedl, výstaviště mi tradičně sedí. Od Šumavy jsme udělali pokrok, už tolik neztrácíme na Mirka Jakeše a Honzu Černého, takže jsem spokojený.“

Jan Dohnal: „Rychlostky se mi zamlouvaly, ale byly těžké. Počítali jsme ale s tím, že po těch deštích bude na trati hodně vytaháno, blátíčko. Asi jsem si to dal moc do hlavy, bylo to moc opatrné a bez rytmu. Časy špatné, ale auto je celé, tak zkusíme něco změnit a zrychlit.“

Roman Odložilík: „Nám se jelo dobře, i časy se mi líbí. Jen na Jánu mi to uteklo na písku a byli jsme celým autem ve škarpě, tak jsme tam něco nechali. Ale jinak to bylo dobré.“

Martin Vlček: „Dostávám se do toho, ale na první klasické zkoušce jsem si zapomněl pustit ALS, to se mi nestalo snad deset let. Jeli jsme jen na první režim, to je na suchu špatně. Teď snad začneme trochu zrychlovat.“

Miroslav Jakeš: „Jsem docela spokojený, začali jsme dobře, ale teď se mi na výstavišti asi třikrát otevřel pop-off ventil a asi jsme dost ztratili. Uvidíme, snad za tmy budeme stačit Vaškovi Pechovi. Dík patří našim klukům, že dali auto dohromady a mohli jsme tady odstartovat.“

Karel Trojan: „Jsem nespokojený se svým výkonem. Navíc jsme měnili brzdové destičky a jsou nějaké divné, měli jsme strašně přebržděný zadek. Na druhé zkoušce nás to strašilo, párkrát se zastavily zadní kola na pětku, byl jsem z toho rozhozený. Musíme to vyřešit.“

Martin Březík: „Je super, že jsme v první desítce, ale první dvě klasické zkoušky mi nesedly. Na Jánu už to bylo lepší, tak uvidíme. Zkusíme zrychlit.“

Patrik Rujbr: „Moc se nám to líbí. Měli jsme ale dvě krize, nebýt toho, bylo to ještě lepší. Na Jánu jsme se na blátě přetočili, byli na louce a museli znovu nastartovat.“

RZ 5 - Super RZ České Budějovice 2 (2,75 km)

Druhý průjezd výstavištěm vyšel na jedničku Václavu Pechovi, druhý byl Jan Kopecký před Vojtěchem Štajfem. V čele průběžné absolutní klasifikace však došlo k výrazné změně, když konto doposud vedoucího Jana Kopeckého bylo zatíženo půlminutovou penalizací.

Kopecký společně s Janem Dohnalem obdrželi po RZ 4 penalizaci 30 s za špatný průjezd trati vymezené balíky slámy, takže na prvním místě absolutně je nyní Václav Pech před Filipem Marešem a Miroslavem Jakešem. Jan Kopecký je aktuálně čtvrtý s odstupem 11.5 vteřiny na Pecha. Je ale pravděpodobné, že se celá situace bude ještě řešit.

Dvoukolký stále ovládá Miklós Csomós, stejně tak jako Martin Šikl kategorii produkčních vozů. V 'gétéčkách' se do vedení po RZ 5 vrátil Miroslav Janota.

[TABLE END]

RZ 4 - Ján 1 (12,65 km)

Ani při prvním průjezdu zkouškou vedoucí do Svatého Jana nad Malší nenašel přemožitele Jan Kopecký. Dílčí druhou příčku tentokrát ukořistil Vaclav Pech a momentálně je tak největším soubojem na trati jeho duel s Filipem Marešem, který byl na RZ 4 třetí.

Stejně vypadá i pořadí průběžné absolutní klasifikace, kde má Kopecký k dobru na Pecha 19.2 sekundy, Mareš ztratil oproti předchozímu testu na plzeňského pilota rovnou vteřinu a jejich odstup je nyní 1.3 sekundy.

V první desítce se kromě časových rozestupů nic nezměnilo, s výjimou jejího závěru, kde se vrátil Březík na devátou příčku před Rujbra.

Ve dvoukolkách opět zaúřadoval Csómos, tentokrát před Stejskalem a Dohnalem, nedařilo se naopak Smékalovi, který ztratil 13.8 vteřiny. Na druhou příčku za Maďara tak postoupil Stejskal, třetí je Dohnal před Smékalem.

Ve třídě 3 byl tentokrát za Martinem Šiklem druhý Jaroslav Pešl, Pešlovi však dál patří průběžné čtvrté místo za Šiklem, Matěnou a Hrobským.

RZ 3 - Citajl 1 (6,46 km)

Také třetí rychlostní test se stal kořistí Jana Kopeckého, druhou příčku pak vybojoval na trati z Bukovska do Bělé Filip Mareš a třetí čas náležel opět Václavu Pechovi. Kopecký má nyní na čele náskok 14.4 sekundy před Pechem, za tím je už ale o pouhé tři desetiny zpět Mareš.

O další tři příčky se na RZ 3 podělili jezdci na Fabiích R5, respektive Černý, Jakeš a Odložilík, sedmý byl pak Štajf na VW Polo R5. Osmým časem si Patrik Rujbr polepšil na devátou pozici absolutně, když za své záda odsunul Martina Březíka.

V kategorii vozů s jednou poháněnou nápravou na tom byl na prvním Citajlu nejlépe Smékal, o pouhé dvě desetiny zpět byl Dohnal a dalších devět desetin vteřiny ztratil Stejskal. Na čele však zůstává Csómos před Smékalem, Dohnal se prosmýkl o čtyři desetiny sekundy před Viktoru.

Na čele produkčních aut se nezměnilo vůbec nic, nadále je na tom nejlépe trojlístek devítkových Lancerů pilotovaných Šiklem, Matěnou a Hrobským.

RZ 2 - Rožmitál 1 (11,83 km)

Na první klasické zkoušce se do volantu nejvíce opřel Jan Kopecký a druhému Miroslavu Jakešovi nadělil 6.7 sekundy, tj. téměř šest desetin vteřiny na kilometr. Třetí Václav Pech zaostal o necelých osm vteřin. Čtvrtý byl na prvním Rožmitále Filip Mareš před Janem Černým, před sedmého Romana Odložilíka a trio Fabií R5 se vklínil Vojtěch Štajf.

Jan Kopecký - Pavel Dresler, Škoda Fabia R5 - Rallye Český Krumlov 2019, foto: D.Benych

Kopecký má po RZ 2 na druhého Pecha k dobru 8.6 sekundy, na třetí pozici průběžného pořadí poskočil Jakeš ztrácející rrovnou sekundu navíc. Čtvrtou a pátou příčku drží Mareš a Černý, Štajf si naopak pohoršil na šesté místo.

Ve dvoukolkách si nejlépe vedl mladý Maďar Miklós Csomós na Peugeotu 208 R2, druhý byl Stanislav Viktora s Cliem R3T před Egonem Smékalem. Csómos se tak dostal do čela kategorie před Smékala a Viktoru, na čtvrtou příčku si pohoršil René Dohnal.

Třídu 3 nadále vede Martin Šikl před Lukášem Matěnou, kteří se takto podělili i o pozice na druhé zkoušce. Třetím časem se na bronzový post posunul před Jaroslava Pešla Petr Hrobský.

RZ 1 - Super RZ České Budějovice (2,75 km)

Za polojasného počasí se vydali protagonisté letošní 47. Rallye Český Krumlov na trať tradiční zahajovací zkoušky v Českých Budějovicích. Nejlépe se s ní vypořádal Jan Kopecký na tovární Škodě Fabii R5, o druhou příčku se podělili Václav Pech na Fordu Fiesta R5 a Vojtěch Štajf s Volskwagenem Polo Gti R5, kteří shodně ztratili sedm desetin vteřiny.

Osm desetin sekundy na Kopeckého ztratil čtvrtý Filip Mareš, na dalších příčkách se pak seřadili Jan Černý, Roman Odložilík, Miroslav Jakeš a Martin Březík (všichni Škoda Fabia R5). Nejlepší desítku absolutní klasifikace uzavírali Jan Dohnal s Fordem Focus WRC a Martin Vlček na Hyundai i20 R5.

Ve dvoukolkách se nejlépe vedlo René Dohnalovi (Peugeot 208 R2) před Robertem Hordossym (Opel Adam R2) a veteránem Egonem Smékalem (Citroen DS3 R3T). V tentokrát dobře obsazené třídě 3 zajel na RZ1 nejlepší čas Martin Šikl před Lukášem Matěnou a Jaroslavem Pešlem (všichni Mitsubishi Lancer Evo IX).

-jav-; -plu- ; AutoSport.CZ
Sdílet

Příspěvky / komentáře

info

Abyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit
toplist