Vůz Red Bullu není tak dobrý jako v minulých letech. Proč?

To se pokusil vysvětlit šéf stáje Christian Horner. Red Bullu podle něj uškodily zejména nová konstrukce pneumatik a pravidla upravující design předního křídla.

Štítky: Christian Horner Red Bull Zveřejněno 19. 05 2019 — Lukáš Štěrovský

„Asi je to kombinace obojího,“ tvrdí Horner. „Vloni jsme na konci roku byli velmi dobří v zacházení s pneumatikami.  Ty letos obsahují asi o čtvrtinu méně gumy a jsou pevnější. Myslím, že náš aerodynamický koncept, který jsme vyvinuli během loňska, byl velmi citlivý na přední křídlo. Takže to musíme vyladit.

Podle mého na tom nejsme optimálně ve smyslu toho, kde bychom chtěli být v oblasti nových pravidel a konstrukce pneumatik. Ale ve Španělsku jsme udělali krok vpřed a další snad budou následovat.“

Horner je nicméně optimistou do budoucna. Ve srovnání s testy si totiž rakouská stáj výrazně výkonnostně polepšila. „S ohledem na to, kde jsme byli v předsezonních testech před osmi až devíti týdny, je povzbuzující, že jsme snížili ztrátu a zlepšili výkonnost auta. Teď se samozřejmě musíme pokusit zmenšit ztrátu na Mercedes.

Myslím, že vše je o evoluci. Honda dělá dobrý pokrok, spolehlivosti oproti minulým létům je fantastická a výkonnost je silná. Ostatní se ale samozřejmě taky nezastavují. Ferrari představilo nový motor, Renault měl další vylepšení, Mercedes bezpochyby kolem Montréalu nasadí vylepšený agregát. Ale i když naši soupeři nespí, my jsme spokojeni s tím, jaký pokrok jsme učinili.“

Christian Horner.

Diskuse k článku

Napsat komentář