Pracuje se s pneumatikami letos hůře? Pirelli stížností týmů nechápe: "Provozní rámec se nezměnil!"

Petr Hlawiczka, 20. května 2019, 06:20 Google+

Pirelli moc nechápe stížností týmů na letošní specifikace pneumatik, se kterými se jim pracuje hůře, a jsou pro ně obtížnější na pochopení. Kritizovaný provozní rámec se podle výrobce totiž oproti loňsku nezměnil.

Počet komentářů:  10 komentářů (Poslední 23.05. 12:07) Napište svůj názor
Pneumatiky Pirelli pro sezónu 2019

Pneumatiky Pirelli pro sezónu 2019 | foto: Pirelli

Sdílejte článek

Stížností týmů - úzké pracovní rozpětí, rozhoduje každý °C
Například Haas kolísavost své formy přičítá "černému zlatu." V kvalifikacích je na tom výborně, v závodě se ale pak postupně polem propadá dozadu. Hodně se proto soustřední na porozumění letošním pneumatikám, což je podle něj klíčem ke konkurenceschopnosti.

Podle Günthera Steinera mají pneumatiky letos příliš velký dopad na pořadí týmu. Tenčí běhoun, který letos obsahuje o 25 % méně gumy, aby se zabránilo jejich přehřívání, pilotům podle něj stěžuje udržení tepla v letošních konstrukcích.

"Utrácíme miliony a miliony za vývoj těchto aut, a pak když se dostanou mimo provozní rámec pneumatik, tak najednou nemůžou jezdit. Neobviňuji čistě Pirelli. Viním také nás, protože některé týmy je dokáží přimět k fungování. Obecně to ale není správné. Po závodě bychom se neměli bavit o tom, jestli vaše pneumatiky fungovaly či nikoliv," stěžuje si šéf Haasu.

img-responsive

Haas letošním pneumatikám nerozumí, špatně se mu s nimi pracuje | foto: Haas F1 Team

Směsi se nezměnily, pracovní rozpětí je stejné, argumentuje Pirelli
Pirelli ale nechápe, proč si týmy letos stěžují na to, že se jim s pneumatikami pracuje hůře. Jejich provozní rámec podle Maria Isoly navíc není užší než loni: "Pokud hovoříme o šíři pracovního rámce, tak jsem letos zaslechl některé komentáře, že je letos užší. To lze těžko potvrdit."

"To, co nazýváme C3 a C4, jsou dvě směsi, které jsou stejné jako loňské měkké a ultra-měkké. Samozřejmě, že pracovní rámce je funkce směsi, takže se stejnou směsí máme stejný pracovní rámec. Nechci tvrdit, že je širší, ale můžu říct, že je díky snížení tloušťky běhounu můžou používat při vyšších teplotách. Nemůžeme však říct, že je pracovní rámec užší," vysvětluje šéf Pirelli.

"V Baku jsme provedli zpětné srovnání u některých týmů používajících C5 a hyper-měkkou směs. A šlo jasně vidět, že u hyper-měkké se objevilo drolení, zatímco u C5 směsi bylo nižší. Proto nechápu, jak můžeme hovořit o užším provozním rámci," kroutí hlavou Isola.

img-responsive

Pirelli chce týmům naslouchat a jejich požadavkům na širší pracovní rozpětí vyhovět | foto: Pirelli

"Požadavkům týmů klidně vyhovíme"
Pirelli si podle něj vždy rádo vyslechne názory týmů na možná vylepšení. Podle něj v budoucnu klidně přijdou ještě s širším pracovním rozpětím u svých pneumatik.

"Samozřejmě beru od týmu jakýkoliv komentář, protože ať už je provozní rozpětí užší či nikoli, žádají o širší. Výsledkem je, že podle nich je úzké. Je jasné, že u budoucích směsi musíme zapracovat na širším pracovním rozpětí," pokračuje.

"Samozřejmě, že jsme ve fázi návrhu nových pneumatik pro rok 2020 a také pro rok 2021, kdy mají být zakázány zahřívací deky, proto měníme náš přístup k návrhu směsí. Testujeme nové ingredience a materiály, abychom dosáhli tohoto cíle. A vyhodnotíme, jestli chceme v roce 2020 zavést něco nového a zároveň otestovali něco pro rok 2021," dodává Isola.

Vytisknout

Diskuze: Pracuje se s pneumatikami letos hůře? Pirelli stížností týmů nechápe: "Provozní rámec se nezměnil!"

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 10, poslední 23.05.2019 12:07 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 10 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Juki Cunoda rozjásal davy domácích fanoušků

GP JAPONSKA: Pohodové vítězství Red Bullu, Ferrari strategicky na výši

McLarenům se kvalifikace mimořádně vydařila

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Red Bull na koni, u McLarenu vládne bojovná nálada

Max Verstappen bez konkurence opanoval kvalifikaci na okruhu Suzuka

KVALIFIKACE GP JAPONSKA: Red Bull zpět na vítězné vlně, úspěšný McLaren, potrestaný Mercedes

Aston Martin přivezl do Suzuky několik drobných aerodynamických změn

Poslední trénink opanovaly Red Bully s Mercedesy v zádech, Ferrari ztrácí

  • Pátek

    • Trénink (5:30 - 6:30)
    • Kvalifikace (9:30 - 10:14)
  • Sobota

    • Závod (5:00 - 6:00)
    • Kvalifikace (9:00 - 10:00)
  • Neděle

    • Závod (9:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Obrázek, který vyvolává diskuzi - neporazitelný Mercedes

Pět z pěti. Téma, které hýbe F1

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud