Prodejce brýlí a kontaktních čoček Alensa začne na brýle přispívat místo některých zdravotních pojišťoven

Zrušení příspěvku na brýlové obruby a skla způsobilo velký rozruch mezi pacienty, kteří tuto formu benefitu od zdravotních pojišťoven využívají. Nově od 1. srpna 2019 budou pojišťovny přispívat na brýle a skla pouze pacientům do 14 let. Jeden z největších on-line prodejců brýlí a kontaktních čoček, společnost Alensa, se tento příspěvek rozhodl zákazníkům částečně kompenzovat a podpořit tak pravidelné návštěvy u očních lékařů. Některou z očních vad trpí v České republice okolo 6 milionu osob.

Příspěvek na brýle využije polovina zákazníků

Podle vyjádření pojišťoven bylo jen v loňském roce z veřejného zdravotního pojištění vyčerpáno na příspěvky na brýlové obruby přes sto milionů korun a další desítky milionů na brýlové čočky.

"Podle optometristů v našich i partnerských očních optikách přijde asi polovina pacientů od lékaře s receptem nárokující příspěvek na brýle. I když příspěvek v řádech stokorun může někomu připadat zanedbatelný, jde o hojně využívaný benefit," uvádí Petr Langer ze společnosti Alensa, která je jedním z největších on-line prodejců brýlí a kontaktních čoček v Evropě a jen v České republice má okolo půl milionu zákazníků.

Příspěvek 150 korun dostanou pacienti přímo od prodejce brýlí

Právě rostoucí výdaje státu na zdravotnictví, které je financováno z veřejného zdravotního pojištění, vedlo ke zrušení příspěvku.

"U většiny našich zákazníků vzbudila tato změna negativní ohlasy. Proto jsme se v Alense rozhodli vyjít vstříc klientům a zároveň podpořit oftalmology. Obáváme se, že by mohlo dojít k tomu, že pacienti budou méně navštěvovat oční lékaře, protože na brýlové obruby už nedostanou žádný příspěvek," vysvětluje Langer.

Od července tak bude Alensa.cz na brýle zakoupené on-line v jejích e-shopech přispívat 150 korun, což je základní příspěvek na brýlové obruby.

"Tak jako v minulosti bude stačit požádat očního lékaře, aby po vyšetření pacientovi vystavil poukaz na brýle a optické pomůcky, ovšem bez nutnosti vyplňovat osobní údaje. Tento poukaz nám zákazník pošle elektronicky a následně dostane unikátní kód pro nákup brýlí v e-shopu. Po odečtení slevy ho nejdostupnější brýlové obruby například značky Crullé včetně tvrzených skel, s antireflexem, antistickou a antifor povrchovou úpravou s korekcí do +/- 2.00 dioptrií přijdou na 880 korun při stejné kvalitě jako v kamenné optice," přibližuje, jak bude příspěvek na brýle fungovat, Petr Langer z Alensy.

Další příspěvek obdrží pojištěnci OZP

Na další zvýhodnění dosáhnou pojištěnci Oborové zdravotní pojišťovny (207). Přestože úhrada z veřejného zdravotního pojištění končí u všech pojišťoven, bezmála 750 tisíc pojištěnců Oborové zdravotní pojišťovny bude moci získat příspěvek i po 31. červenci letošního roku v rámci svého věrnostního programu Vitakarta. V něm klienti OZP získávají kredity například za preventivní návštěvy zubaře, za darování krve nebo za pravidelnou aktualizaci svého online zdravotního profilu.

"Vloni jsme na dioptrické brýle nebo na samotné obroučky přispěli 3858 klientům každému v průměru částkou 647 Kč," vysvětluje Miloslava Lukešová, obchodní ředitelka Oborové zdravotní pojišťovny. "Horní hranice příspěvku ale u nás není díky systému Vitakarta nijak omezená, takže řada klientů od nás na brýle získala i několik tisíc korun. Je to jeden z našich nejoblíbenějších benefitů, proto s ním budeme pokračovat i po 31. červenci, od kdy bude OZP jediná zdravotní pojišťovna, od které bude možné peníze na brýle získat," dodává Lukešová.

Pro některé zákazníky jsou i stokoruny důležité

"150 korun od Alensy a několik set korun od Oborové zdravotní pojišťovny jsou zdánlivě nízké stokorunové položky. Situaci je však potřeba vnímat i z pohledu lidí, jejichž situace není jednoduchá. Argumentem jedné z našich zákaznic bylo, že jako matce samoživitelce, která za obědy pro jedno dítě ve školním zařízení zaplatí okolo 550 korun měsíčně, je jakákoli úspora důležitá," vysvětluje Petr Langer z Alensy, proč i příspěvek na brýle může být pro někoho významný.

Kontakt pro média:

Alensa s.r.o.

Petr Langer

PR & Communication manager

planger@alensa.eu

www.alensa.eu

OZP - Oborová zdravotní pojišťovna

Jiří Sochor

tiskový mluvčí

jiri.sochor@ozp.cz

www.ozp.cz

O společnosti Alensa:

Společnost Alensa provozuje přes 40 e-shopů s dioptrickými i slunečními brýlemi a kontaktními čočkami, ve všech 28 zemích Evropské unie, Norsku a na Ukrajině. V současné době na všech evropských trzích patří mezi tři největší prodejce v každé zemi, kde působí. V České republice provozuje například e-shop Alensa a má téměř půl milionu zákazníků, po celé Evropě pak okolo 5 milionů. Prodává pouze originální kontaktní čočky a brýle dodávané autorizovanými a známými distributory. Aktuálně nabízí on-line více než 2000 brýlových obrub a 99% kombinací kontaktních čoček skladem. Obrat společnosti Alensa v roce 2018 přesáhl 1,1 miliardy korun a řadí se tak k největším hráčům mezi českými e-shopy. Majiteli společnosti jsou Radek Hejl a Jaromír Kijonka, který je zároveň spolumajitelem technologicko-logistické společnosti Zásilkovna.

O Oborové zdravotní pojišťovně:

OZP je s více než 735 tisíci klienty třetí největší zaměstnaneckou pojišťovnou v České republice. Své pobočky má ve všech krajských městech a kromě nich jsou klientům k dispozici další klientská centra, Asistenční služba OZP a služby elektronické komunikace, zejména portál VITAKARTA ONLINE, který poskytuje služby první elektronické zdravotní pojišťovny v Česku. Svou dobrou pověst mezi zdravotnickou veřejností si OZP trvale zabezpečuje včasnou úhradou všech svých závazků. Pro veřejnost je pak atraktivní zejména tím, že nabízí široké spektrum služeb a vysokou kvalitu, profesionalitu a spolehlivost, s jakou jsou tyto služby poskytovány v optimální síti smluvních partnerů.

Klíčová slova ČR-trh-zdraví-pojišťovny-brýle-firmy-Alensa-OZP

Oblast
Praha, Česká republika (ce)

Kategorie
Finance, ekonomika
Obchod, marketing
Zdravotnictví

ZASÍLÁNÍ ZPRÁV
Přihlásit k odběru

Upozornění:
Materiály označené značkou Protext nejsou součástí zpravodajského servisu ČTK a nelze je publikovat pod její značkou. Jde o komerční sdělení zadavatele, který je ve zprávě označen a který za ně nese plnou odpovědnost.