InzerujTEĎ

 
 
 

Kdy a kam

  • Vlastivědný výlet do Vitic

    sobota 27.4 8:00 - Muzeum – Stará radnice, Volyně – sraz před starou radnicí

  • Mladfest – hudební festival s výstava ZUŠ, promítáním filmů a trhy

    sobota 27.4 9:00 - Mladějovice, tvrz

Zobrazit všechny události
 
 
 
 

Letní a zimní čas

V roce 2018 skončila v EU debata o letním a zimním času. Každý stát se má zařídit podle svého. Téma se odsunulo do pozadí, momentálně není na stole. Co vyhovuje vám?

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Má se Písek bát dalších kamionů ve městě? Plány s mýtem mu mohou zavařit

PÍSEK – Písečtí zastupitelé podpořili Jihočeský kraj v kritice návrhu na zpoplatnění některých silnic první třídy. V 900 kilometrech komunikací vytipovaných státem figuruje také důležitý tah I/20 vedoucí od Českých Budějovic přes Písek na Novou Hospodu a dále na Plzeň. Písek řekl plánům státu na zavádění mýta jasné ne.

 

Města a obce se obávají, že pokud dojde k zavedení mýta jen na některých úsecích, budou se kamiony těmto trasám vyhýbat a objíždět je po silnicích, které třeba nemají parametry po těžkou dopravu. Hlasitě jsou proto slyšet například obce kolem strakonického tahu I/22, které takové obavy mají.

„Jihočeský kraj vydal k návrhu nesouhlas a byl vyzván Asociací krajů, aby doložil stanoviska obcí a měst. Návrh na zpoplatnění trasy I/20 má to úskalí, že existuje druhá a docela komfortní objízdná trasa," řekl zastupitelům v Písku vedoucí odboru dopravy městského úřadu v Písku Michal Kovařík.

Ač by se mohlo zdát, že v Písku budou mít radost, pokud budou kamiony jezdit po jiné trase, než po teoreticky zpoplatněné silnici I/20, panují i tady obavy. Michal Kovařík připomíná, že i Písku by se mohlo toto opatření citelně dotknout. „My se domníváme, že nám také hrozí nebezpečí, protože by přes Písek projížděla nákladní vozidla v jiném směru. Dnes větší číst jezdí po I/20, ale jejím zpoplatněním by se tok dopravy přesměroval na trasu Strakonice – Písek – Tábor," říká Michal Kovařík. Dotklo by se to podle něj především zástavby ve Zborovské ulici. „Potíže by nastaly i v Dobevi, kudy by si kamiony zkracovaly cestu," připomněl Kovařík. Zastupitelé iniciativu Jihočeského kraje vyslyšeli a svůj nesouhlas s plány státu připojili. Jednání o nových úsecích výběru mýta stále nejsou u konce a není ani jasné, jak se k nim postaví nový ministr dopravy.

Jak se na debaty o kamionové dopravě dívá člověk z oboru? Svůj pohled na věc přidal Michal Schwarz, jednatel firmy MS Transport, která má pobočku také v Písku. Přiznává, že dopravci jsou stejně jako jiní podnikatelé tlačeni k co nejnižším cenám služeb a výběr levnější trasy bez mýta se nabízí. „Záleží také na tom, jak nezpoplatněná cesta vypadá. Ale je jasné, že mýto je nemalý náklad. Asi není pravidlo, že by všichni zpoplatněnou trasu objížděli, ale nárůst intenzity dopravy na menších cestách to bude," je si jistý Michal Schwarz.

Popisuje, že dopravcům rostou náklady na placení mýta i na řidiče. „Za užívání silnic by se nějaké peníze samozřejmě vybírat měly, ale jde o to, aby šly do zpět do infrastruktury a neztrácely se v černé díře. Bylo by zajímavé to udělat jako v zahraničí, že místní dopravci jsou zvýhodněni nějakými úlevami. Například Poláci mají dotovanou naftu a jezdí za jiné peníze. Pak nám můžou brát práci a naše cesty nakonec používají častěji, než my," dodává dopravce Michal Schwarz.

 

Diskuse k článku - 1 příspěvek
 

Další zprávy z regionu

 
 

Diskuse ke článku

Zbývá znaků: 1200
 
  • problém se hledá, tam kde není 

    Reagovat

     

    ani nevznikne. Stačí zakázat průjezd určitými ulicemi. Biřicové města pak budou kasírovat kamioňáky, namísto parkování...

    Vloženo 28.5.2019 09:46:38

 
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace